Dåpspresang

Miah7

Flørter med forumet
Neste søndag skal vi i dåp til min stesønns baby. Nå lurer jeg fælt på hva som er "vanlig" å gi barnebarn i dåpsgave..? Er det noen som har tips blir jeg takknemlig for det :)

Smykker, sølvtøy, penger er vanlig. Jeg hadde spurt foreldrene hva de ønsker seg. Alltid enklest sånn :)

Smykker, sølvtøy, penger er vanlig. Jeg hadde spurt foreldrene hva de ønsker seg. Alltid enklest sånn :)
Signerer denne :)
Vesla fikk "den store eventyrboka" og "den store barnesangboka" Det var veldig koselig :)

Jeg har gitt sånn personlig teppe med navn og fødselsdato fra pledd.net . Det har vært en slager :)

Jeg liker best praktiske ting. Er ikke noe fan av sølv og "støvsamlere" som sånne min første hårlokkboks o.l. Kommer jo helt an på foreldrene da, jeg ville nok spurt. Beste dåpsbarnets vi har fått er babysvømmingkurs! Ellers eventyr/sangbøker eller en "boken om meg"

Til våre tantebarn/onkelbarn har vi gitt en sparebøsse i sølv, og så har jeg brodert fødselsbilde med fødselsdato, -vekt og -lengde:) Det har de likt veldig godt, og har ønsket seg det samme til nr 3, som sikkert skal døpes om en mnds tid..

Jenta vår fikk ramme for gravering og bilde, smykke og rørospledd for barn(mye brukt og varer lenge) av besteforeldre. Ellers synes jeg eventyr/sangbøker, smykkeskrin, barneservise og bestikk er fine gaver :-)

- "Den store....." (Ulike bøker, husker ikke forlag, men de er store og hvite :-) F.eks den store barnesangboka)
- Bergans barnehagesekk
- Rørospledd
- Dett med kopp, fat og tallerken.

Jeg liker best gaver som kan brukes litt og som ikke støver ned, så vi har som oftest gitt noe av det ovenfor :-)

- "Den store....." (Ulike bøker, husker ikke forlag, men de er store og hvite :-) F.eks den store barnesangboka)
- Bergans barnehagesekk
- Rørospledd
- Dett med kopp, fat og tallerken.

Jeg liker best gaver som kan brukes litt og som ikke støver ned, så vi har som oftest gitt noe av det ovenfor :-)

Skulle selvfølgelig være SETT med kopp etc ;-)

Tenk på foreldrene! Er det typisk at de ønsker seg praktiske gaver som de kan bruke, eller ønsker de seg seg sånt som man "stiller" ut som/med minner? Kanskje ønsker de rett og slett å starte sparing til den lille?
Jeg liker det som er praktisk, og som man faktisk bruker!
De beste dåpsgavene mine, er de jeg husker selv: Barnehagesekken min, Den store barnesangboka (den må nok jeg ønske meg i fødselsgave til den lille, for min er slitt i filler), en bankkonto opprettet i mitt navn osv.

Tusen takk for alle innspill! Sjekket med mammaen og de ønsker seg gullsmedting, altså pynt. Er glad jeg sjekket :) er mer av den praktiske typen selv ;)

Jeg har mye gitt, og vi har fått norsk flagg på sølvstang, kjøpt på gullsmedbutikk.
Det har vi og gutten hatt mye glede av, både om morgen når han blir vekket på fødselsdager, på fødselsdagsbordet, 17 mai osv..

Av morfar fikk sønnen våres en del penger, og fra farmor og farfaren fikk han et bilde(maleri som ikke nødvendigvis kun kan henge fremme mens han er barn). Jeg er personlig er egentlig ikke så opptatt av kunst, men synes det var en veldig fin gave.

Back
Topp