Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Høres bra utBlir en liten dåp, så alt kommer ann på når fadderen til lillegutt er I norge igjenblir bare familie til middag hjemme her, siden det blir ett større bryllup noen mnd senere
![]()
Skal ikke ha dåp, så slipper unna planlegging![]()
Hvorfor kan dere ikke døpe i nord?Hvorfor døper dere ikke? og er de andre barna udøpt?
Usikker på om vi selv skal døpe, da det blir så tungtvindt .. siden vi ikke kan døpe i nord.
Hvorfor kan dere ikke døpe i nord?
Vi døper ikke fordi det er feil for oss og stå i kirka å love å oppdra barna i den kristne tro. Vi er ikke et religiøst hjem, og jeg nekter å døpe kun pga tradisjon.Hvorfor døper dere ikke? og er de andre barna udøpt?
Usikker på om vi selv skal døpe, da det blir så tungtvindt .. siden vi ikke kan døpe i nord.
Ah, ja da blir det ikke stort vits med en dåp nordpå.For vi har ingen gjester, og man må ha to faddere tilstede for å døpe barnetFamilien til samboeren min er imot dåp og er ikke i statskirka.. Venninna mi her oppe er heller ikke i statskirka, og kan dermed ikke være fadder. Er ikke kristlig selv, så døper ikke barnet i kristlig tro. Derfor er jeg opptatt av å ha familie og venner og feire dåpen med, ikke bare gå i kirka
![]()
Vi døper ikke fordi det er feil for oss og stå i kirka å love å oppdra barna i den kristne tro. Vi er ikke et religiøst hjem, og jeg nekter å døpe kun pga tradisjon.
Om barna ønsker å konfirmere seg når den tid kommer så er det helt opp til dem. Men da må de også ta valget om å døpe seg selv.Hva med konfirmasjon da?
Finnes jo humanetisk konfirmasjon ogsåHva med konfirmasjon da?
For vi har ingen gjester, og man må ha to faddere tilstede for å døpe barnetFamilien til samboeren min er imot dåp og er ikke i statskirka.. Venninna mi her oppe er heller ikke i statskirka, og kan dermed ikke være fadder. Er ikke kristlig selv, så døper ikke barnet i kristlig tro. Derfor er jeg opptatt av å ha familie og venner og feire dåpen med, ikke bare gå i kirka
![]()
Jeg er ikke i statskirka, men står som fadder for min niese.
Hmmm. Jeg er iallefall fadder til ei som var døpt for 2 år siden.Står på kirkesida at man ikke kan være fadder om man ikke er med i statskirka.. Men uansett så er familien til samboeren min imot dåp, så di kommer ikke i noe dåp eller stiller som fadder eller gudmor![]()
Om 1/2 faddere/gudforeldre er medlem i statskirka er dere good to go.Står på kirkesida at man ikke kan være fadder om man ikke er med i statskirka.. Men uansett så er familien til samboeren min imot dåp, så di kommer ikke i noe dåp eller stiller som fadder eller gudmor![]()
Om 1/2 faddere/gudforeldre er medlem i statskirka er dere good to go.