dåpskjole ?

gretevel3

Andre møte med forumet
gjør det noe om man ikke vil døpe i dåpskjole ?
jeg har bare lyst å ha en dress på gutten min når han skal døpes..
noen andre som har tenkt på det ?

Har ikke peiling...[&:]

Tror helt fint du kan døpe sønnen din i hva du vil, så sant det ikke er kristelig dåp og du stiller med djevelkostyme eller noe i den duren [;)][:D] Har sett flere med sånn matrosdress da [:)]

Her har vi en dåpskjole som Andrea fikk av mormoren min som hun er oppkalt etter.. så det blir nok den som skal brukes igjen ja [:)]

Kan vel sikkert bruke hva man ønsker vil jeg tro...aner ikke om det er noe spesielle regler på det eller om det bare er tradisjoner...

ORIGINAL: gretevel3

gjør det noe om man ikke vil døpe i dåpskjole ?
jeg har bare lyst å ha en dress på gutten min når han skal døpes..
noen andre som har tenkt på det ?

Dåpskjole her i gården ja... Tenker at dress er veeeldig upraktisk på en liten baby forøvrig? [8|]

Det er selvsagt ikke noe i veien for å døpe i dress eller noe annet (men ikke upassende kostymer [;)]) Det er jo helt vanlig at eldre barn som døpes (f.eks adoptivbarn) er pyntet i andre ferstklær.

Vi skal ha dåpskjole på lillegutt, men det er jo ikke påbudt eller noe da. Dog, hvorvidt det er lett å finne en dress i størrelse 3 måneder vet jeg ikke...

1 gang skal gutten min ha kjole på seg. Og det er når han skal døpes[:D]

Har en nydelig heklet dåpskjole som nesten alle i min familie har blitt døpt i.

Snuppa vår skal døypast i dåpskjole, men så lenge ikkje kostyme er altfor upassande så kan en no velge sjøle ka en vil døype ungane i[:)]

Jeg skal bruke min dåpskjole til lillepia mi, men sjekk ut på finn.no, for der er det en skikkelig dåpsdress! Kode 13766586

(Hadde lite å gjøre en dag, kom over den, den er litt stili!!!) [:D]

13766586
ORIGINAL: vand

Jeg skal bruke min dåpskjole til lillepia mi, men sjekk ut på finn.no, for der er det en skikkelig dåpsdress! Kode 13766586

Den var i grunn ganske så skjønn - når man først skal døype i dress [:)] 

ORIGINAL: izlin

13766586
ORIGINAL: vand

Den var i grunn ganske så skjønn - når man først skal døype i dress [:)] 

Ja, ikke sant!! [;)]

Back
Topp