Dåpskjole

Min mor sydde en da min 3 åring skulle døpes. . Den skal brukes i familien. Så det blir den denne gangen også..:)

Vi måtte velge mellom tre forskjellige, som alle tre har fulgt i familiene. Jeg strikket en selv til eldste, og den må vel brukes denne gang og ;)

Jeg kjøpte når eldste mann ble døpt, den skal 4 mann også bruke :)

Vi hadde også en familie dåpskjole som er brukt av alle mine søskenbarn ink. meg selv. Men siden vi nå venter første, ønsker vi å starte en ny tradisjon i vår lille familie :-)

Bruker familiekjolen som alle hennes søskenbarn og storesøster er døpt i :)

Blir nok å bruke dåpskjolen til familien, den er snart 100 år gammel og kan dessverre snart ikke brukes mer:(

Lille skal bruke samme som eg ble døpt i :) Kommende storebror brukte også den :)

Heldig vis ikke noe jeg trenger å bekymre meg for. Jeg har ikke behov eller lyst til at denne lille skal døpes heller. Men gubben klarte ikke å stå i mot sin mor sist, så regner med hun får viljen sin denne gangen også dessverre. Men da har jeg gitt beskjed om at de får fikse alt. Sist var jeg helt gåen i ukevis, etter pynting, matlaging og servering. Har kronisk betennelse i begge skuldrene som mer enn blomstrer ved mye aktivitet. Og med to unger og hus som skal ha sitt, har jeg ikke tid til å bli satt ut av slikt tull.

Her har vi min og pappaens dåpskjole :) siden gutten vår brukte pappaen sin, tenkte jeg at jenta skulle bruke min. Hun er første jenta til å bruke den på 22 år ;) siste var kusina mi :p.

vi brukte en som jeg og flere generasjoner i min familie har brukt til storesøster, så denne gangen blir det en på pappas side :)

Vi har egentlig ikke diskutert dåp. Antar det blir og da blir nok lillegutt døpt i samme dåpskjole jeg ble døpt i. Har ikke hørt noe om at det er en familiedåpskjole på hans side.

Back
Topp