Dåpskjole

Sirius

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
I dag har jeg hentet dåpskjolen :) Ja jeg vet det er i det tidligste laget, men jeg har fått laget dåpskjole av brudekjolen min og nå var den klar. De har brukt hele skjørte fra kjolen min til å lage denne kjolen, og så har de fått lagt en liten hatt og teppe i tillegg. Synes det ble ganske fint, selv om jeg synes den ser ganske stor ut. Den skal vist nok passe en 3-4 mnd gammel baby så får satse på det stemmer, ellers så får tutta bare svømme litt i dåpskjolen for brukes skal den.
Noen som har dåpskjolen klar? Er det en som går i arv i familien? Eller noe dere har funnet selv? dåpskjole3.jpg

Så nydelig den ble :-D
Vi skal bruke dåpkjolen etter meg og lillesøsteren min, må bare bytte ut båndene fra rosa til blått ;-)

Så nydelig kjole! Og veldig koselig at den er laget av brudekjolen din :)

Vi kommer til å bruke samme dåpskjole til frøkna som vi brukte til storebror! Så godt som hele familien til mannen har blitt døpt i den :)

Alltid kjekt å kunne bruke dåpskjole som går igjen i familien :) Håper at denne kjolen kan gjøre det etterhvert også.

Så fin, og personlig!! :D dåpskjoler skal være litt store ;) vi har brukt familie kjolen til sambo på våre, og blir nok d denne gangen også.. selv om jeg ikke synes den er noe fin.... :o

Så fin, og personlig!! :D dåpskjoler skal være litt store ;) vi har brukt familie kjolen til sambo på våre, og blir nok d denne gangen også.. selv om jeg ikke synes den er noe fin.... :eek:
Vi har en dåpskjole som går igjen i familien, men jeg liker den ikke. Når jeg sa jeg ville få laget en ny av brudekjolen min var det litt blandet følelser for noen mener at jeg må bruke den som har gått i arv til nå..

Så flott! Tenker vi bruker en som min mormor har laget :-) den brukte min bror sine barn iaf.. :-)

kjempe fin! åsså så gøy at den er laget av brudekjolen!
her skal vi bruke en som går i arv fra kjæresten sin familie i USA (bestemora hans broderte også litt på den) om den ikke er aalt for stor.. passer til unger opp i halvt år.. hvis den ikke passer skal vil svigermor mer enn gjerne hekle en :)

I dag har jeg hentet dåpskjolen :) Ja jeg vet det er i det tidligste laget, men jeg har fått laget dåpskjole av brudekjolen min og nå var den klar. De har brukt hele skjørte fra kjolen min til å lage denne kjolen, og så har de fått lagt en liten hatt og teppe i tillegg. Synes det ble ganske fint, selv om jeg synes den ser ganske stor ut. Den skal vist nok passe en 3-4 mnd gammel baby så får satse på det stemmer, ellers så får tutta bare svømme litt i dåpskjolen for brukes skal den.
Noen som har dåpskjolen klar? Er det en som går i arv i familien? Eller noe dere har funnet selv? Vis vedlegget 104178

Så fin den ble og så kreativt å lage et eget teppe til også ☺️ Stas at det er laget av brudekjolen din <3

Vi skal bruke en dåpskjole som er 60 år gammel <3 Svigermor brukte den og deretter er alle på mannen min sin side døpt i den kjolen :) Synes det er veldig hyggelig også og den er faktisk veldig fin :) Alle dåpsnavnene er brodert på underkjolen, så det begynner å bli noen navn :) Datteren vår ble også døpt i den :)

PS. Hvis du synes at du er tidlig ute, kan du trøste deg med at det finnes andre som også er veeeeldig tidlig ute.. Jeg har allerede vært i kontakt med kirken hvor han skal døpes fordi vi ønsker en spesiell dato ;)

Så fin den ble og så kreativt å lage et eget teppe til også ☺️ Stas at det er laget av brudekjolen din <3

Vi skal bruke en dåpskjole som er 60 år gammel <3 Svigermor brukte den og deretter er alle på mannen min sin side døpt i den kjolen :) Synes det er veldig hyggelig også og den er faktisk veldig fin :) Alle dåpsnavnene er brodert på underkjolen, så det begynner å bli noen navn :) Datteren vår ble også døpt i den :)

PS. Hvis du synes at du er tidlig ute, kan du trøste deg med at det finnes andre som også er veeeeldig tidlig ute.. Jeg har allerede vært i kontakt med kirken hvor han skal døpes fordi vi ønsker en spesiell dato ;)
Jeg har vurdert å ta kontakt med kirken selv for vi MÅ ha en dato, det er den eneste datoen vi får samlet folk, men så langt har jeg klart å hole meg i tøylene. Var de imøtekommende når du kom så tidlig? Kanskje jeg bare burde gjøre det. Har jo tenkt å døpe midt i bryllupssesongen så det kan jo være lurt å vær litt tidlig ute også.

Her blir det klesbytte iløpet av dagen, begge sider har en oldemor som har laget dåpskjole :)
Har også vært tidlig ute ettersom vi ønsker en spesiell kirke, damen jeg snakket med lurte på om det passet neste måned. Måtte da(litt flau) fortelle at det nok var i tidligste laget ettersom han muligens ikke var født helt ennå :p
Hun lo litt og svarte at måtte være planlegger! (Stemmer nok litt det ja! :p )

Er så usikker på dåp jeg.. han blir jo 3 mnd i juli en gang.. vi bor langt unna familie (60-70 mil) og er nok nedover i juli og til begynnelsen av august.. spørsmålet er om man skal ta dåpen der nede hvor all familie bor, eller å ha det her hjemme på høsten hvor familie nok må bo på hotell siden vi ikke har så mye overnattingsplass siden vi skal totalrenovere en hel etg...

Jeg har vurdert å ta kontakt med kirken selv for vi MÅ ha en dato, det er den eneste datoen vi får samlet folk, men så langt har jeg klart å hole meg i tøylene. Var de imøtekommende når du kom så tidlig? Kanskje jeg bare burde gjøre det. Har jo tenkt å døpe midt i bryllupssesongen så det kan jo være lurt å vær litt tidlig ute også.

Ja, det var de så absolutt :) Fortalte hvorfor jeg ringte så tidlig, så de forstod det :) Var til og med presten selv som ringte meg tilbake :) Er bare et dåpsbarn som kan døpes når vi ønsker å ha det, så da må jeg bare spørre nå.. Gjorde det samme før datteren vår ble født også :) -men det er kun fordi jeg ønsker en spesiell dato/gudstjeneste. Normalt døper de jo flere barn samtidig, så det skulle ikke være noe problem :)

Vi skal bruke svigers sin som samboeren min også brukte. ;) Vesla har også brukt den.

Aner ikke hvor den ble av... Håper vi ga den tilbake for hvis ikke så er den rotet bort et sted i huset. :/

Vi skal nok bruke tante sin. Hun har sydd om sin brudekjole, så hennes 4 barn ble døpt i den og hennes 8 barnebarn, mammas 4 barn og 4 barnebarn har brukt den. Hun har også brodert alle navn og dåpsdatoer på kjolen. Den er kjempefin til å være over 50 år gammel!!

Er så usikker på dåp jeg.. han blir jo 3 mnd i juli en gang.. vi bor langt unna familie (60-70 mil) og er nok nedover i juli og til begynnelsen av august.. spørsmålet er om man skal ta dåpen der nede hvor all familie bor, eller å ha det her hjemme på høsten hvor familie nok må bo på hotell siden vi ikke har så mye overnattingsplass siden vi skal totalrenovere en hel etg...
Vi har og gått noen runder på det samme. Jeg orker ikke en stor dåp, så siden vi har familie på hver vår kant av landet tar vi en liten dåp der vi bor med foreldrene våre og besteforeldre, søsken og faddere. Så blir det to kaffe selskap med utvidet familie i løpet av sommeren, ett der jeg bor og ett der han er fra. Da slepper vi at masse folk må komme reisende og bo hos oss eller på hotell eller lignende. Vi satser på dåpen i slutten av juni, da er hun vel ca 2.5 mnd eller no i den duren.

Wow, for en nydelig kjole! Iom at vi får en gutt, skal vår døpes i en arvekjole, den er veldig spesiell da kjolen er blå :) Hvis det blir en jente en gang, kanskje jeg skal gjøre som deg ;)

Kjempefin kjole! Vi skal bruke en som svigermor har laget. Alle barnebarn av henne har brukt den. Synst den var ganske fin. På min side av slekten har vi brukt en som min bestemor har laget, men synst det blir med naturlig å bruke en som svigermor laget siden det liksom blir nærmere familie for baby sin del :p

Back
Topp