Dåpskake

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Hva slags kake skal dere ha/hadde dere til dåpen? :)

Hadde marsipan til eldsten, og sjokolade til frøkna.

Hva slags kake skal dere ha/hadde dere til dåpen? :)

Om en venninne kan lage så blir den en fancy kake med pasjonsfrukt. Om hun er bortreist og jeg må gjøre det selv blir det en sjokoladekake med litt mousse siden jeg aldri har trukket en kake før og hørt at harde kaker er lettest.

Blir rund kake med masse fondant pynt (gått amokk på ebay på kakeutstyr) ;)

Sjokolade-og vaniljemousse kake
Marsipankake
Ostekake
Kvikklunsjkake
Konfektkake
Pavlova
Smørkake (?)
Kransekake

Selve hovedkaka var marsipankake hos begge :-)

Hovedkaka var sjokoladekake, med sjokoladekrem :-) ellers hadde vi flykræsj, vetlagraut og kirsebærkake :-)

Minsten sin hovedkake! Var en red velvet kake:)
Eldste hadde marsipankake med valnøtter og bringebærfyll:)
Utenom de gikk vi for pavlova, ostekake, sjokoladekake og prinsessekake:)

Vedlegg

• 1441212294795.jpg
    1441212294795.jpg
    71,2 KB · Visninger: 31
ImageUploadedByBV Forum1441213830.919960.jpg

ImageUploadedByBV Forum1441213882.882068.jpg

Kaken var sjokoladekake, cupcakesene var banan med sjokoladefrosting :D

Hadde sjokoladekake med bringbærmousse. Trekt med fondant og pyntet med en elefant og blomster og sommerfugler :-)

Jeg liker ikke krem, og slekten her forventer sterkt marsipankake... (Kommer fra et område med veldig sterke kaketradisjoner.) Vi har løst det med å ha sjokoladekake med marsipantrekk. Jeg kan overhode ikke lage noe slikt selv, så vi har bestilt det fra nærmeste bakeri, samme sort kaker til både bryllupet vårt og dåpsfestene til barna. (Slekten synes det blir litt feil, men godtar det fordi jeg tross alt er litt egen og sær. :P )

Ellers baker alle familiene som kommer i selskapet en kake hver her, det er også tradisjon. (Siden ingen spiser en hel kake for seg selv, så kan du tenke deg restemengden...) Noen obligatoriske sorter som kransekake, kvæfjordkake, ostekake og suksessterte, og noen valgfrie etter hva de har lyst til å lage.

Noen gode forslag til en kake med marshmallowlokk som ikke inneholder sjokolade, nøtter eller mandler da? :) og ikke den tradisjonelle bløtkaka. ..

Back
Topp