Dåpsgaver

MaiMamma2015

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
♡ Maibarna ♡
Oktoberlykke 2019
Her kan vi skrive hva de små fikk i dåpsgave, for de som ønsker :) kan også være tips til de som ikke har hatt dåp enda og som ikke vet hva de skal ønske seg til de små :)
Mini fikk tripp trapp stol, Karius og Baktus servise, barnebestikk, Giraff servise, penger, gåvogn, Brio treleker, klær, Den Store Eventyrboka, Den Store Barnesangboka, Kjente og Kjære Eventyr, kosekanin, gyngehest, barnealbum, sparebøsse i sølv 2 stk (en fotball og en motorsykkel), traktorsmykke, Vålerenga tøfler og Klanen medlemskap :) Min tante strikket dåpskjole som forhåpentligvis vil gå i arv, av oss fikk han dåpen, og av meg fikk han min sølvkopp som jeg fikk av min mormor og morfar til min dåp :)
Alt i alt er vi veldig fornøyd med alle de flotte gavene som gjestene ga :)

Last edited:
Lille fikk penger, bok med de fleste kjente eventyr og historier, armbånd med navnet hans, album, barne services, 5 bokser til å ha første tann i(må nok bytte noen av de inn i noe annet:p) så fikk han stol til han blir litt eldre :) veldig fornøyd med alt det fine han fikk:)
og hvertfall at han begynner å få en sikkelig sum på sparekonto. Tenk så dyrt ting er når våre små blir store!

Lille fikk penger, bok med de fleste kjente eventyr og historier, armbånd med navnet hans, album, barne services, 5 bokser til å ha første tann i(må nok bytte noen av de inn i noe annet:p) så fikk han stol til han blir litt eldre :) veldig fornøyd med alt det fine han fikk:)
og hvertfall at han begynner å få en sikkelig sum på sparekonto. Tenk så dyrt ting er når våre små blir store!
Hørtes ut som mange fine gaver :)
Jeg er også glad for sparekontoen hans, men man må jo passe på beløpet/arven sånn at ikke overformynderiet tar over fram til barnet er 18 :o skulle ønske jeg kunne litt mer om det, selv banken min kunne ikke svare på det :/
Men spare bør man, så får åpne i mitt navn også :)

Jeg er også glad for sparekontoen hans, men man må jo passe på beløpet/arven sånn at ikke overformynderiet tar over fram til barnet er 18 :eek: skulle ønske jeg kunne litt mer om det, selv banken min kunne ikke svare på det :/

Okei? Det har jeg aldri hørt om før :confused:

Jeg er også glad for sparekontoen hans, men man må jo passe på beløpet/arven sånn at ikke overformynderiet tar over fram til barnet er 18 :o skulle ønske jeg kunne litt mer om det, selv banken min kunne ikke svare på det :/

det står på lånekassen sine sider.. men varierer fra år til år tror jeg :/
jeg har kontoen hans på min som sparekonto jeg :) står ikke navnet hans heller for det var det ei jeg gikk på skole med som brente seg på.. fikk ikke penger fra lånekassen pga en konto med så mye sto i hennes navn :o

Vi fikk:
Dåpsramme, dåpsatest rør(?) motorsykkel sparebørse, 2stk barneservise i kjeramikk tror jeg.. ikke plast!, blått hjertesmykke, hjemmestrikka klær fra tanta si, tutkopp i sølv, rbk tutkopp, vanlig tutkopp, smekker, litt penger (3600 tror jeg), en hånd utskjert tre trillebår (etter min oldefar jeg aldri fikk møtt- mini er oppkalt etter han!) Bunad til gutt (passer nok neste 17.mai)
guttesølje & sist men ikke minst hjemme heklet dåpskjole

tror det var alt :)

Last edited:
Okei? Det har jeg aldri hørt om før :confused:
det står på lånekassen sine sider.. men varierer fra år til år tror jeg :/
jeg har kontoen hans på min som sparekonto jeg :) står ikke navnet hans heller for det var det ei jeg gikk på skole med som brente seg på.. fikk ikke penger fra lånekassen pga en konto med så mye sto i hennes navn :o
http://www.narf.no/Fagstoff/Annet/A...riets-rett-til-a-bestemme-over-barnas-midler/
Grensa har visst økt, men man skal passe på likevel. Blir nok å åpne en konto i mitt navn også, og det samme gjør far. Mormor har allerede gjort det. Jeg har 2 sparekontoer fra før med en god del penger på så ift lån fra Lånekassen om jeg skulle ha begynt å studere igjen så ville de nok ha satt foten ned uansett. Hvis det var det du mente?

Vi fikk:
Dåpsramme, dåpsatest rør(?) motorsykkel sparebørse, 2stk barneservise i kjeramikk tror jeg.. ikke plast!, blått hjertesmykke, hjemmestrikka klær fra tanta si, tutkopp i sølv, rbk tutkopp, vanlig tutkopp, smekker, litt penger (3600 tror jeg), en hånd utskjert tre trillebår (etter min oldefar jeg aldri fikk møtt- mini er oppkalt etter han!)

tror det var alt :)
Fikk du noe spesielt motiv på barneserviset? Jeg syns de er så fine jeg, alle de i keramikk :) og så lurer jeg på om vi fikk samme motorsykkel :D :D

http://www.narf.no/Fagstoff/Annet/A...riets-rett-til-a-bestemme-over-barnas-midler/
Grensa har visst økt, men man skal passe på likevel. Blir nok å åpne en konto i mitt navn også, og det samme gjør far. Mormor har allerede gjort det. Jeg har 2 sparekontoer fra før med en god del penger på så ift lån fra Lånekassen om jeg skulle ha begynt å studere igjen så ville de nok ha satt foten ned uansett. Hvis det var det du mente?

mente når barnet skaø begynne å studere ;) om du har en sparekonto på din konto men med barnets navn så kan di nekte barnet lån fordi barnet da har for mye penger ;)

Fikk du noe spesielt motiv på barneserviset? Jeg syns de er så fine jeg, alle de i keramikk :) og så lurer jeg på om vi fikk samme motorsykkel :D :D
e910508ca6838a53f4eff776accd0be0

Back
Topp