Dåpsgave

*Høna*

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Noen som har tips til dåpsgave som ikke er tradisjonell (da tenker jeg smykker, gaffel, skje, kopp, ramme osv)

Jeg var i barnedåp i dag.. til en gutt å hadde kjøpt sko til han.. Hans første adidas good year joggesko i str 20[:D]
Det va jaffal ingen som hadde kjøpt d samme å han får jo brukt det[;)]

Spørs litt hvor knøttis bor, men medlemskap i borettslag fx, så h*n har laang ansinitetstid når h*n skal kjøpe seg leilighet en gang i tida[:)] kan være en ide? Men da må jo mor og far betale en sum hvert år framover...[:)]

Stokke stol, Bergansekk, Medlemskap i boligselskap (koster rundt 300 kr , og gratis fram til man er 18)
bøker ( jeg liker godt den store hvite eventyrboka, sangboka osv),bok fra eventyrboka.no,Rorøspledd

Eller liker jeg veldig godt disse teppene

http://www.pledd.net/?nr=90&idkategori=7

Søsteren til tanta mi lagde en ramme med plass til 3 bilder; 0 mnd, 6 mnd og 1 år.

På 0 mnd stod det f.dato, vekt og lengde. Så fyller man inn bildene etterhvert som man blir 6 mnd og 1 år[:)]
 (og der det ikke er bilde, er det noen fine erstatningsbilder som typiske barnesko e.l[:)])

Jeg har brukt å gi Bergans sekk med matboks og drikkeflaske.
Når jeg får min datter så ønsker jeg barne bundadssølv.
En lekekasse med navnet til barnet er også koselig!

Barnedesign.no

vi kjøpte en håndlaga og håndmalt stol til nevøen vår med navn og fødselsdato på=)
vi ønsket oss de store hvite bøkene:D
så går det jo ann å ønske seg bæremeis, sykkelsete/hjelm. osv:D

Eirik fikk et belte med sølvspenne på, og en stor god handduk med navnet sydd på.
Begge fikk et Vebjørn Sand bilde, de henger på rommene deres, nydelige bilder.
Vi fikk også Stokke tripp trapp-stol til de i dåpsgave

til min nevø og niese fikk jeg malt små stoler til dem med eventyrbilde på. Navn, fødsels\dåps-dato og hilsen fra tante.

Til dåpen til knerten fikk han tripptrappstol med navn og eventyrmaleri. Fotobok med dikt og rim laget av tante-jeg gråter en skvett hver gang jeg blar i den. Obos medlemskap.

17.mai sløyfe med sølv eller tinn krone. Koster rundt 300kr. Vi har gitt bort en slik før, og kommer til å fortsette med det for det er en veldig fin gave som barnet kan glede seg til å bruke og samtidig assosiere med 17.mai og alt det som hører til:)

Back
Topp