dåpsgave..

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
hva i alle dager ønsker man seg i dåpsgaver???
nå som invitasjonene er ute, og dagen nærmer seg begynner folk å spørre hva vi ønsker oss til Amina.. men jeg aner virkelig ikke.. hva får man i dåpsgaver da? enste jeg vet er at det er vanlig å få litt sølv smykker og sånt, men hva annet??

Mine besteforeldre har alltid gitt grøtskje i sølv til barnebarn og oldebarn. De graverer inn en hilsen, et fint minne[;)] Ellers har jeg ønsket meg den store hvite bokserien, der er det eventyr,rim, regler ol. Ellers er det jo gøy med litt smykker og armbånd også[:)]

Smykkeskrin, smykker, skjeer, første tann og hårlokk, penger til sparing, foto rammer, annet sølv eller gull som er til barn[:)]

ORIGINAL: Hilde_81

ORIGINAL: Krokodillemor

Vi er ikke glade i sølv og sånt så vi har ønsket oss eventyrbok, sangbok, tripp trapp stol, lekegrind og andre praktiske og koselige ting.

Vi har også ønsket oss denne typen ting til dåpen[:)] Oldeforeldrene insisterte på å kjøpe sølvbestikk, så det får vi av de(t-skjeer til å samle på). Ellers har vi ønsket oss barneservise med folk og røvere i kardemommeby. Det hadde jeg når jeg var liten og jeg var såååå glad i det[:D]

åja, bøker og sånt er jo veldig koselig å få da[:)] jeg har alltid tenkt at jeg skal kjøpe den dvd boksen som heter astrid lindgrens eventyrlige verden til Amina når hun blir stor nok til å se på det. den kan jeg jo ønske til dåpen da.
og sånt barneservise er jo fint. vi er heller ikke kjempe klare for massevis av skjeer og tallerkener o.l i sølv.. er ikke noe man bruker så mye liksom. kanskje et smykkeskrin og et armbånd er koslig å få, men ikke BARE sånt.

takk for fine tips dere[:)] nå kan jeg sende ut en ønskeliste.[;)]

Haha, denne tråden har jeg tenkt å lage mange ganger, men så har det alltid gått i glemmeboken.

Men takk for gavetips og - enig med overnevnte skribenter, det er kjekt med praktiske gaver også!!!!

Vi har egentlig ikke ønska oss så mye ennå, men tror vi skal kjøre mest praktisk. Greit nok med sparebøsse i sølv eller barneskje og sånt, men tviler på at Iver kommer til å bli særlig jålete [:D][:D][:D] og andre sølvting blir ofte bare stående og støve ned.

Helt enig når det gjelder sølvting..det er liksom ikke noe en har veldig brukt for..aner ikke hva Tiril skal ønske seg, for hun har allerede fått så mange smykker!!
Men jeg ønsker meg veldig en sangbok til henne, hun liker veldig godt når jeg synger...men jeg husker INGEN tekster..hihi.
De "Den store.." bøkene er veldig fine (finnes i Prøysen, Ole Brumm, Knerten ++)

Pernille fikk bunadssølv- begge mine barn skal få bunad[;)]
Så fikk hun masse penger, de hvite bøkene med nattahistorier og sangbok, smykker, sølvbestikk som jeg ville spare på( kakespade, skjeer, og kakegafler), smykker- halskjeder, armbånd. Og så fikk hun prinsesse service fra glasmagasinet, sølvskje og gaffel, pluss sølv kopp. Og en stol med gravert fødselsdato, vekt og lengde- nyydelig.

Junior ønsker seg- penger, bøker, bestikk, prinse service, sølvkopp, bunadssølv, bestikk i sølv. Ikke sånn sølvgreier til hårlokk osv..byttet en hel haug av det da vesla ble døpt og byttet i dyre smykker hun kan ha senere.

vi har ønsket til lillemann: eventyrbøker og godnatthistorier (sann samlegreier), etui til dåpsattesten, barnebestikk, sparebøsse i sølv, prinse service, penger til sparing, litt klær faktisk, etui til tann/hårlokk, dåpsfat...

stokkestol og litt store nyttige ting fikk han til jul..

jeg har ønska meg så ramme med gravert fødselsdato og album der jeg kan lime inn.. har øska meg masse rammer siden jeg ikke er flink og henge opp bildene fordi jeg aldri har rammer, visebøker, og leker...  menn dette til de som har spurt. 

Back
Topp