Dåpsgave

Ellakove

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Septemberskattene 2023
Kva har dåke gitt i dåpsgave til dåkas egne barn?
Me har lyst å gje noko som varar livet ut, samtidig som me ønsker at ho skal kunne bruke det. Treng difor tips til kva me skal gje. :happy:
 
Takk for at du stilte dette spørsmålet, jeg har begynt å tenke på det samme! Spent på hva som kommer inn av svar. Foreløpig har jeg tenkt at det går an å gi en "mindre" ting, slik at hun har et fysisk minne, og så samtidig starte en spareavtale i hennes navn kanskje. Vi har foreløpig spart barnetrygden på en egen konto, da jeg i beslutningsvegring ikke klarer å bestemme meg for hvilken spareform som er den beste. Hva den fysiske tingen skal være vet jeg ikke. Har lyst til at hun skal ha bunad til konfirmasjonen, så kanskje en av de mindre søljene, som kan brukes også når hun er liten?
 
Takk for at du stilte dette spørsmålet, jeg har begynt å tenke på det samme! Spent på hva som kommer inn av svar. Foreløpig har jeg tenkt at det går an å gi en "mindre" ting, slik at hun har et fysisk minne, og så samtidig starte en spareavtale i hennes navn kanskje. Vi har foreløpig spart barnetrygden på en egen konto, da jeg i beslutningsvegring ikke klarer å bestemme meg for hvilken spareform som er den beste. Hva den fysiske tingen skal være vet jeg ikke. Har lyst til at hun skal ha bunad til konfirmasjonen, så kanskje en av de mindre søljene, som kan brukes også når hun er liten?
Veit at mamma har gitt bunadssølv i dåpsgave til alle sine barnebarn, så regner med at veslo vår får det same. Me har då begynt å spara til resten av bunaden og til sertifikat som ho skal få i konfirmasjons gave hos oss. Men så var det den dåpen då :hilarious:
 
Eldstemann fikk ikke noe. Jeg var alene og hadde bare råd til selskap. Mellomste fikk en håndlaga vogge til dukkene sine.. vet ikke hva lillebror skal få.
 
Eldstemann fikk ikke noe. Jeg var alene og hadde bare råd til selskap. Mellomste fikk en håndlaga vogge til dukkene sine.. vet ikke hva lillebror skal få.
Eg tenkte litt på dukkeseng eller ei dukke vogn i tre
 
Vi ga ikke gave til storesøster når hun ble døpt og vi kommer ikke til å gi gave til lillesøster. Hun får så mange flotte gaver fra de andre i familien at vi tenker at det holder.
 
Vi ga ikke gave til storesøster når hun ble døpt og vi kommer ikke til å gi gave til lillesøster. Hun får så mange flotte gaver fra de andre i familien at vi tenker at det holder.
Greia her er at det nok ikke blir selskap i det hele tatt, kjenner jeg familien min rett. Da blir det ingen gave heller.
Og da han ble født fikk han heller ingen gaver fra veldig mange. I motsetning til søstra som ble overøst.
Så jeg må nok fikse ting sjæl.. :meh:
 
Greia her er at det nok ikke blir selskap i det hele tatt, kjenner jeg familien min rett. Da blir det ingen gave heller.
Og da han ble født fikk han heller ingen gaver fra veldig mange. I motsetning til søstra som ble overøst.
Så jeg må nok fikse ting sjæl.. :meh:
Forstår deg. Hvorfor blir det ikke selskap?
 
Forstår deg. Hvorfor blir det ikke selskap?
Vi skal ha dåp om to uker som planlagt og det er ikke lov med fler enn fem gjester hjemme eller ti i leid lokale.. så da blir det sikkert bare borte i periferien..
 
Vi skal ha dåp om to uker som planlagt og det er ikke lov med fler enn fem gjester hjemme eller ti i leid lokale.. så da blir det sikkert bare borte i periferien..
Planen vår er at hvis det ikkje åpner opp innen juni så berre døper me då, og så tar me feiringen seinare
 
Tenkte ikke egentlig å gi henne noe hvis vi døper henne. Hun kommer jo ikke til å ha noen glede av gavene nå uansett. Og man trenger ikke X antall minner fra dåpen, så tenker en gave eller to som hun sannsynligvis får fra fadder eller besteforeldre eller kirken er godt nok (vet noen kirker gir bibel).
 
Vi gir ingen gaver, men setter inn penger på aksjefond :) de får heller ikke julegave fra oss da de er så små og ikke merker det engang! Jenta vår fikk såpebobler i bursdagsgave da hun var 1 år :) har tatt masse bilder som jeg setter i album
 
Vet rett og slett ikke hva vi skal gjøre, starter med å få tatt selve dåpen i kirken nå på søndag - selskapet må utsettes inntil videre.. så gave fra oss har jeg ikke helt bestemt meg for enda rett og slett
 
Vi skal ha dåp om to uker som planlagt og det er ikke lov med fler enn fem gjester hjemme eller ti i leid lokale.. så da blir det sikkert bare borte i periferien..
Vi skal ha feiringen til sommeren om det åpner opp, det kan jo være et alternativ ? :)
 
Her blir det nok sparekonto med en liten sum.
Ellers tenker jeg som mange skriver at selve feiringen er en gave. Her håper vi bare å få døpt han til sommeren, skulle egentlig ha dåp nå på søndag men måtte bare avlyse.
 
Her blir det nok sparekonto med en liten sum.
Ellers tenker jeg som mange skriver at selve feiringen er en gave. Her håper vi bare å få døpt han til sommeren, skulle egentlig ha dåp nå på søndag men måtte bare avlyse.
Vi skulle også ha dåp nå, den 28. Men her ble det også avlyst! Viken fylke.. Da blir det nok ikke noe dåp før til sommeren når forhåpntligvis flere kan være med. Lille vil jo være 9 mnd sånn ca, men men.
 
Vi avlyste hele greia, så nå er både dåp og fest og gave satt på vent. Skulle vært døpt i dag. Eller egentlig i februar da. Men ble utsatt da og.
Han får sikkert bare penger når alt kommer til alt :)
 
Back
Topp