Dåpsgave

~Kathrine~

Forumet er livet
Heisann Folkens!!!

Trenger sårt gode forslag til en litt "spesiell" dåpsgave.
Skal være fadder til min BESTE venninnes lille prinsesse.
Jeg bor 200 mil unna de, men skal selvsakt reise dit til dåpen.
Men vil bare at gaven skal skille seg litt ut...skjønner [8|]

Hun ønsker ikke sølvtøy eller div smykker ol.

Forslag?

Hva fikk dere til barna deres som dere satt skikkelig pris på?

Takk for hjelpen [:D]

Kathrine

oldemora til marcus strikka en helt nydelig bunad til han i str 2 år.der var det sånn nickersbukse,jekke,lue og strømper.fikk også med en sølje.den satte jeg virkelig pris på.

Bare en tanke.. kjenner du noen som bor i nærheten av ho som er skikkelig flink til å ta bilder? hvis ja- kunne det være noe å få vedkommende til å ta en serie med bilder av dåpsbarnet og så kunne du gi dem gavekort på forstørring(er) og ramme?

Hmmm! det var nåkk fint kan jeg tenke meg...men jeg er vell litt vell sent ute med det [;)]

Men takk takk!

Jeg hadde satt pris på en fin eventyrsamling, eller en sangbok, eller en fin samlling av barnebøker. Da har babyen noe å se fram til senere i livet. tenk så koselig å bli lest for fra disse hver kveld!

Eller du kan brodere/sy et babyteppe hvis du er av den praktiske sorten. Vet at man får kjøpt sånne fine pakker med alt man trenger for å sy fine tepper.

Lykke til med letinga etter gave. Du blir sikkert en flott fadder!!

Klem, M

¨hei kathrine. bare lurer,hvordan går det med deg???? stoppet å blø???? har tenkt mye på deg. klem

Sy kan jeg ikke [8D]

Men bøker tenkte jeg åsså på!!!
Hmm...skal ut å se hva som kan falle i smak!

Takk

Klem fra kathrine

Madeleine fikk et sett med to slags sølv krukker med mykt for inni. Den ene krukka er til den første tanna, og den andre er til den første hårlokken. Syntest at det er veldig fint jeg[:D]

Det vet iallefall JEG at jeg ønsker meg til min(e) barn..

En annen ting som er kjekt er et sånt rør som en har dåpsattesten inni.. men det kommer kansje under kategorien sølvtøy[8|]

Takk for gode tips!!!

Det er så mye fint om dagen å kjøpe, så jeg ville bare at min gave skulle skille seg litt ut!

Kathrine

Ja sånnt rør ja...hmm [8|]

Det var åsså en tanke!

Vi åpnet bankkonto til fadderbarnet vårt. Og så setter vi inn en liten sum hver bursdag og jul i tillegg til en liten gave. Han er så liten enda at om det "mangler" en gave fra oss under treet så merker han det ikke. Men når han blir eldre og kanskje har lyst på noe spesiet kan han ta pengene ut fra kontoen... (foreldrene har fått muligheten til å disponere kontoen inntil videre, men ikke ta ut det vi har satt inn...) Og så fikk han ei sparebøsse til å spare egne penger på som han kan sette inn på kontoen.. Mange fine på markedet, og mange som kan gjøres ganske personlige og fine[:)]

Ja det er åsså en tanke jeg har hatt, egen bank-bok/konto til gullet...mange fine ideer her, så noe fint blir det nåkk!

Takk

Bare må si en ting om de dåpsattesholderne i sølvplett..
De blir veldig fort gule, og må pusses ofte!!
Har jobbet i gullsmed, og vet det av erfaring!
Jeg ønsket meg heller ting i "tinn-finish", for de holder seg fine. Samme pris.
Men er jo sikkert mange som pusser over slike ting jevnlig også da.. [;)]

Jeg var fadder til tante-jenta mi, og jeg kjøpte et gullhjerte, som jeg fikk gravert inn en S på, for Solveig.
Du skrev jo at hun ikke ville ha spesielt mye smykker, men det er ihvertfall noe fra den dagen, som hun kan bruke resten av livet.

Var jammen mange gode ideer her ellers også da!

Nå har jeg bestillt en baby lue med navnet hennes på, og et badehåndkle med navnet på, åsså skal jeg kjøpe barnas store sangbok eller eventyrboka. Så nå er jeg fornøyd [;)]

TAKK ALLE SAMMEN!!!

Phuu...da va det ute av verden!

Kathrine

Ååhh.. Jeg leste denne etter jeg hadde gitt deg råd på den andre[8D] Bra at du fant da hvertfall[:D]

Ser at du allerede har funnet ut av det, men jeg hadde bare lyst å fortelle deg om en av tingene Frida fikk. Jo, hun fikk en liten Bergans sekk, rosa og det hele. Den har hun med seg når vi drar på helgetur og hun skal bruke den når hun begynner hos dagmamma eller barnehage.[:)]

naboen min kunne velge mellom å få opplæring i babymassasje.. da kommer dem hjem til deg 2 ganger og du får grundig opplæring eller et stort personlig horoskop...

Snuppepia
Ja det va faktisk åsså en super ide, vi fikk åsså det til Tobias den gang han ble døpt. Å den brukte vi mye...
Har så mange ideer her nu at jeg vet ikke helt hva det blir til slutt.

Hadde jeg bare vært millionær...[8|]

panterinnen
jeg gikk faktisk på sånn kurs når Tobias ble født (fikk det av sykehuset pga av hannes plager osv) Det va veldig lærerikt. [:D]

Takk jenter [;)]

Kathrine

Back
Topp