Dåpsgave til gutt!

*Solskinnsbolla*

Glad i forumet
Vi skal i dåp snart, og vi skal være fadre til dåpsbarnet. Men hva gir vi han? Tenkte i utgangspunktet på penger, men er det litt dumt siden det ikke vil være noe varig? Hva kan vi ellers kjøpe? Og hvis vi velger å gi penger, er 1000 kr lite?

[:)]

Marcus fikk bæremeis av fadderne sine. Jeg syns det var en kjempe fin gave [:)]
Ellers ble jeg kjempe glad for fotoramme i tinn (sån rund).
Sølvbestikk, fotoalbum osv havner jo som regel bare inn i et skap.
Ellers er det jo alltid greit å få penger. Syns 1000 høres ut som en grei sum.

Jeg skal være fadder til ei jente nå på søndag og en gutt i slutten av januar[:D]
Jenta har jeg kjøpt til.. men vil ikke si det siden mamman til jenta er bruker her[8D]

Til gutten aner jeg ikke hva jeg skal kjøpe.. men har jo masse fint hos gullsmeden da..
Men har planer om å høre med mammaen om d et noe spess de ønsker seg siden d ikke er en typisk tradisjonell dåp..

Men tidligere så har jeg kjøpt Armbånd i gull med sånn navn plate på
Fotoalbumm i børsta stål
Fotoalbum og dåpsatestholder

1000 kr er jo en kjempeflott sum.

Dersom dere ønsker å gi en ting, så går det jo ann å gi feks;
Barneservise (de har noen nydelige på gullsmeden, som koster ca 1000 kr for tellerk, skål og kopp)
Rørospledd (vi har til begge barna, og de er i bruk nesten daglig)
Barnebestikk (i stål, det har vi, og det er i bruk hver eneste dag)
Sparegris (evt med innhold)
Barnehagesekk
Sekk og/eller bag og/eller trillekoffert fra Sammies by Samsonite (kule sekker/bager som er laget som ulike dyr)

STONZ - det kjøpte jeg til fadderbarnet mitt! synes absolutt bruksting er bedre enn alt dette sølvgreiene som blir satt i ett skap og glemt!

www.stonz.no [:D][:D]

Oj - takk for masse gode tips[:D] Er liksom ikke helt fan av disse sølvgreiene som blir liggende i et skap, og det tror jeg ikke foreldrene til dåpsgutten er heller! Men her var jo mye annet spennende å tenke på da!

Bare å komme med flere tips!

Et pledd der du får navnet og dataene fra dagen han ble født på. Gutten vår fikk et slik til dåpen sin kjempe fint er det.

ORIGINAL: mammatilstorm

Et pledd der du får navnet og dataene fra dagen han ble født på. Gutten vår fikk et slik til dåpen sin kjempe fint er det.

Smart! Vet du hvor det er kjøpt?

Tinnfat
Sølvbestikk ( jeg bruker bestikkene til mine 2 gull )
Smykkeskrin
Smykke m/ fotball, hjerte, kors e.l
Servise
Sølvkopp
Armbånd
Bunad f.eks str 1 år
Sølje (har brukt den kjempemye på min eldste sønn - hvit skjorte og sølja, & vips finantrekk [:)] )
Fin første tann, hårlokk osv
Dåpsattest rull
Flaske cognac som kan åpnes etter fylt 18 år?

ORIGINAL: *Solskinnsbolla*

Ja hun bestilte det i en butikk i nærheten av her vi bor,men husker jeg kom over det på en nettbutikk også men jeg husker desverre ikke hvilken side det var. Send en pm hvis du vil vite mer om butikken her for jeg tror de sender hjem men det er 3-4 ukers ventetid på det altså.

Åhhhh.... det er så fint!! Skulle ønske vi hadde fått det.
http://www.my-babyplaid.com/

ORIGINAL: Zol80

ja se der ja der var det[:D]

Åhhhh.... det er så fint!! Skulle ønske vi hadde fått det.
http://www.my-babyplaid.com/

Må bare vise den flotte krakken gutten vår fikk til dåpen fra to av fadderene sine [:)] En flott og unik gave som han vil ha glede av i mange mange år! Selv kjøpte vi kaptein sabeltann sengesett med brodert navn på, og monogrambamse til han [:)] Fra http://www.scandinavianlife.no/

sist jeg var i barnedåp fikk dåpsbarnet Bergans ryggsekk med stål drikkeflaske og matboks som passet sammen. Dette blir jo brukt og i flere år også,s å jeg synes ikke det er så dum gave. da slipper jo foreldrene å kjøpe det til barnehage start og!

Gutta mine har fått dåpsattestholder, beholder til første tann og første hårlokk,sparebrannbil og sparetraktor,bilderammer- alt i børsta tinn.

Dessuten fikk begge en stor bamse med brodert navn på den ene foten og dåpsdato på den andre. Penger fikk de også.

Back
Topp