Dåpsgave til gutt?

Petronellus

Elsker forumet
Junilykke2018
Hva ønsker man seg i dåpsgave til gutt? Jeg har fått endel spørsmål om hva lillegutt "ønsker seg" til dåpen, og vet ikke heeelt hva han ønsker seg jeg :p noen som har noen ideer til hva som er vanlig å gi gutter?

Dette lurer jeg og veldig på! Men har et par forslag (som jeg har gitt selv tidligere ;) )
- brannbil el fra Sprell/Riktige leker
- fjellreven sekk
- dåpsattestbeholder
- gulvteppe til barnerom
- fondsandeler

Dette lurer jeg og veldig på! Men har et par forslag (som jeg har gitt selv tidligere ;) )
- brannbil el fra Sprell/Riktige leker
- fjellreven sekk
- dåpsattestbeholder
- gulvteppe til barnerom
- fondsandeler

Takk for ideer :)
Mine er:
-sparebøsse fra gullsmed
-fotoalbum fra gullsmed
-bilderamme fra gullsmed til å inngravere dåpsinfo + fødselsdag
-sølvbestikk

Bergans barnesekk
En fin ramme
Sølvskje og gaffel

Tenker også å opprette en konto til lillegutt

Ellers er jeg fan av bruksgjenstander jeg da, men vet ikke om det er "lov".. pulk, sykkelvogn o.l.

Bergans barnesekk
En fin ramme
Sølvskje og gaffel

Ellers er jeg fan av bruksgjenstander jeg da, men vet ikke om det er "lov".. pulk, sykkelvogn o.l.

Bruksgjenstander må vel være lov? Tenker iallefall jeg da. Den siste dåpen jeg var i (til en jente) ble det gitt bruksgjenstander :)
(Og vi skal ha hele 50!!!! gjester i dåpen :O så må ha endel ønsker.. Stor familie ja...)

Bruksgjenstander må vel være lov? Tenker iallefall jeg da. Den siste dåpen jeg var i (til en jente) ble det gitt bruksgjenstander :)
(Og vi skal ha hele 50!!!! gjester i dåpen :O så må ha endel ønsker.. Stor familie ja...)
Såpass! Vi blir rundt 25 :-)

Ja vi ble helt forskrekket da vi telte opp og så vi ble 50.. Stor familie + vennepar som er faddere :) Men er endel som bor langt unna som ikke får kommet dessverre..
Ok. Her bor alle langt unna, så spent på å se hvem som kommer

Bergans barnesekk
En fin ramme
Sølvskje og gaffel

Helt enig, ting/leker syns jeg er kjempefint! Mye er litt dyrt da, men fra besteforeldre kanskje..?

Helt enig, ting/leker syns jeg er kjempefint! Mye er litt dyrt da, men fra besteforeldre kanskje..?
Ja, eller at folk kan spleise.. spørs jo veldig. Men går jo an å ønske seg bidrag til f.eks babysvømming eller sånt som pulk osv og da.. så kjøper man det man vil ha..

bøker, type som har samlet masse eventyr/viser /sanger..
bunadskniv
vin som blir bedre jo lengre den står..
og det resten allerede har nevnt!
bruksgjenstander er like bra som alt annet

Last edited:
Det vi har brukt mest og satt mest pris på av det vi fikk til vår gutt for snart 6 år siden er:
-trippTrapp-stol
-barneskje og gaffel i sølv
-barnesølje (en litt guttete)
-tinnramme med plass til gravering av fødselsdato/dåpsdato/vekt,lengde,klokkeslett og navn

Vi har også fått endel penger, disse er satt på konto... Andre tips kan være vinterpose til vogn, sykkelsete, eller andre litt praktiske ting som koster litt...

Minimeis
Matboks og termos til barnehage
Ryggsekk
Leker
En fin bamse
Penger
Babyfotografering hos en proff
Ullklær
Reiseseng

Synes de tradisjonelle tingene kan bli litt kjedelige, selv om det er koselig å ha noe sølv. Men mye blir jo bare til pynt og da er det kanskje mer gøy med ting man kan bruke i flere år. :-) Jeg blir glad for alle gaver og folk får kjøpe det de vil til babyen. Men hvis noen spør om gaveønsker skal jeg svare noe av gjenstandene ovenfor.

Det vi fikk som har blitt brukt mest er:

Sølvteskje
Sølvspiseskje
Rørospledd (i vogna)
Tripp trapp stol
Bøker - serien med hvite bøker - den store godnattboka, barnedangboka osv

Ellers
Sølvgaffel
Inngravert kniv - blir nok brukt når han blir større enn 3 år :)
Fjellreven sekk - den lille

Og barnesølje - hvis man liker å kle opp barna i bunad/festrakt. Jeg syns det er det fineste som fins :)
Det fins gutte-søljer.

Back
Topp