Dåpsgave-ideer ?

Tuppelura92

Glad i forumet
Jeg skal kjøpe dåpsgave til tantebarnet mitt, men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe. Vil kjøpe noe veldig bra! Noe som henne vil sette pris på, ikke bare bli puttet i en skuff :)
Ikke over 2500,- :)
Håper noen av dere kan hjelpe meg :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Penger? Jeg sa ifra at mini ikke ønsket seg sånn første tannboks ol, syns sånt bare er skapfyll.. Bilderamme med inngravert vekt, navn osv? Et fint smykkeskrin? Sølv til bunad/ festdrakt?

Oi, det var høyt budsjett! Hva med et armbånd som man kan bruke både som barn og som voksen, altså som man kan forlenge?
Ellers er det vanskelig å vite hva slags smak og personlighet barnet utvikler, så man er jo aldri garantert at det ikke havner i en skuff

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sølje, stol, kunst, eller kanskje en lagringsvin ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Smykke som h*n kan bruke hele livet, feks gullkors eller stjernetegn.
Sølv til bunad når h*n blir konfirmert, sølje eller kniv feks.
Lommekniv i sølv/tinn med gravet navn.
Sølvlysestake med gravert navn (og dåpsdato).

Penger? Jeg sa ifra at mini ikke ønsket seg sånn første tannboks ol, syns sånt bare er skapfyll.. Bilderamme med inngravert vekt, navn osv? Et fint smykkeskrin? Sølv til bunad/ festdrakt?

Jeg ønsker heller ikke sånt skapfyll for for min lille prins :) men har vært inne på
Smykkeskrin ja :) sølv har de fått allerede :) men takk for tips :)

Kniv, sangbok, eventyrbok, beholder til dåpsattest, personlig pledd (http://www.pledd.net).. Det går også å kjøpe en gave og samtidig gi penger eller sette penger inn på kontoen til barnet :)

Gyngehest, dukkevugge, smykke, den store eventyr boken,

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

det har jo blitt litt "inn" å gi trær i dåpsgave så man kan plante i hagen og så vokser det sammen med barnet, det kan jo være litt koselig :)

Kniv, sangbok, eventyrbok, beholder til dåpsattest, personlig pledd (http://www.pledd.net).. Det går også å kjøpe en gave og samtidig gi penger eller sette penger inn på kontoen til barnet :)

Takk for tips, endte med å bestille sånn teppe til både min gutt og til tantebarnet mitt :) så fine!!

Takk for tips, endte med å bestille sånn teppe til både min gutt og til tantebarnet mitt :) så fine!!

Skulle da bare mangle :) De teppene er så fine! :)

Ser du har fått mange fine tips, men et fra meg også til evt senere anledninger;) Rørospledd fikk vi i dåpsgave, ordentlig godt og fint ullpledd! Er kalt dåpspledd, da før i tiden brukte de slike pledd å ha rundt ungene når de ble døpt. Fine og utrolig god kvalitet:)

På min liste hadde det stått:

Figgjo barneservise
Carl Hansen barnestol og bord
Georg Jensen barnebestikk
Gullarmbånd
Gull smykke/emaljert hjerteanheng
Penger til bunad (jeg vil ha ekte barnebunad)
Kay Bojesen tre elefant

Vi skal verken ha dåp eller navnefest. Så dette er ting vi kommer til å ønske oss til jul og bursdag.

Må bare komme med tips jeg og, enda trådstarter er ferdig med gaven ;-) Vi har til begge våre barn fått kunst, som både passer nå til barnerom og til et voksent hjem. Er utrolig kjekt å ha en slik gave fra besteforeldre synes vi - og kjekt å "låne" på veggene våre! Ellers er barnehagesekk populært å gi her, både de fra Fjellräven og de fra Bergans.

Må bare komme med tips jeg og, enda trådstarter er ferdig med gaven ;-) Vi har til begge våre barn fått kunst, som både passer nå til barnerom og til et voksent hjem. Er utrolig kjekt å ha en slik gave fra besteforeldre synes vi - og kjekt å "låne" på veggene våre! Ellers er barnehagesekk populært å gi her, både de fra Fjellräven og de fra Bergans.

Vi fikk også kunst. Utrolig flott.

Back
Topp