Dåpsgave fra foreldrene

hissigproppen

Forumet er livet
Pleier foreldre å gi dåsgave til sitt eget barn?

Vi gjør det ihvertfall men aner ikke om det er vanlig

vi kjøpte ett gull armbånd til markus sin dåp[:)]

Gaven fra oss var at vi fikk forsølvet hennes første smokk. begge jentene har fått det

Sånn ser den ut[:)]  Kostet ca 400kr. er bare til å levre den til en gullforhandler, så fikser de resten. Ca 3 uker leverings tid[:)]

Vi setter inn 200 kr på en konto kvar måned fram til barnet blir 18 år. Det er vår dåpsgave.

Vi ga ikke noe, han fikk selskapet liksom.
det var jo tross alt verdt 6-7000,- med mat og lokale..

david fikk ingen gave av oss.. han fikk et selskap med over40 gjester totalt..synes det holdt jeg[:)][:)][:)]

Vi skal gi jenta vår ei fin gave til dåpen. [:)]

ORIGINAL: tipp

Gaven fra oss var at vi fikk forsølvet hennes første smokk. begge jentene har fått det

Sånn ser den ut[:)]  Kostet ca 400kr. er bare til å levre den til en gullforhandler, så fikser de resten. Ca 3 uker leverings tid[:)]

jøss så tøft !! det skal jeg gi til min lille Ida i dåpsgave. (selv om det er en stundt til enda) [;)]

vi har kjøpt babymappe, babybilde som mamman til Thea ( BV) har brodert og min første bibel [:)]

*hadde visst svart lenger oppe* [8D]

Vi kommer til å gi jenta vår et 'startbeløp' på kontoen på 10.000kr. Har lyst til å forsølve en av smokkene hennes i tillegg.

Festen og de 500 jeg overfører til henne hver måned anser jeg ikke som dåpsgave til henne.

ORIGINAL: tipp

SÅ stilig! Det var en kjempe ide[:)]

Nei det har vi ikke gjort
ikke tenkt på engang

ORIGINAL: lilletrille

Vi setter inn 200 kr på en konto kvar måned fram til barnet blir 18 år. Det er vår dåpsgave.

de 2 første har fått sann far til å henge på veggen med bilde å inngravert navn å fødsels dato vekt osv, lovise å får vel det

jeg kjøpte en dåpsramme til sønnen min så er nå 3år.
pluss åpnet en konto.
Der jeg sparer til bil og lappen til ham. (prøver værtfall!)[:D]
Jeg har egentlig ikke hørt så mye om at foreldre har kjøpt dåpsgave
til ungene sine, men jeg gjorde hvertfall det.

Vi ordnet også konto med en start sum på:)

Har egentlig ikke tenkt på dåpsgave fra oss....men vi ska jo ordne festen,og så ska vi opprette en konto som ska "låst". Og spare litt i mnd,vet ikke hvor mye ennå.

Har ikke barn enda... Ville ha kjøpt gave til mitt eget barn, ja. Barnet kommer jo ikke til å huske festen, så hyggelig med et minne fra mamman og pappan! Jeg fikk gravert skje.

Back
Topp