Dåpsgaveønsker gutt

Shio

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Vi har dåp 5.februar og undres litt på hva vi ønsker oss. Jeg er egentlig ikke noe glad i gavehysteriet og har sagt at vi har det vi trenger og mer til, men snakker til døve ører.

Såe... prøver å få svigers til å kjøpe trappegrinder, men det vil de ikke. De vil kjøpe noe sølv men det har vi ikke lyst på egentlig.

Så tenkte. Ramme med inngravering feks, men ellers blank på hva vi kan ønske oss av "nips" av store og små.

Praktiske ting er jo en fin tollkniv til senere, barnehagesekk, barnebøker, gyngehest, tråtraktor, ++
 
Det fineste av sølvgreiene gutten min fikk var en tøff sparebøsse med navnet sitt gravert, og et slikt "fat" med plass til bilde i midten og gravert fødselsmål og diverse andre viktige greier på :) Alt det andre kunne de spart seg for, det ligger bare og samler støv
 
Men forresten, hadde jeg konmet med ønsker pp forhånd ville vi ønsket barneservise, og kopp og fat med f eks Kardemommeby motiv
 
Av sølv fikk vi traktor sparegris, to små skrin for "min første tann" og "min første hårlåkk", slipsnål, og album med sølv ramme på forsiden :)

Ellers fikk vi Asbjørnsen og Moe sin eventyrbok, en pakke med bøker fra Ivo Caprino, barnebestikk, barneservise, fødselsplakat,tobb medlemskap,penger, sengesett og ullsett fra nøstebarn :) kjempefornøyd med alt :)

Det eneste han ikke fikk som jeg håpet på var ullpledd ;)
 
Ja idag tar jeg med min mor ut å ser på diverse, så kan nok hun hjelpe til å administrere ønsker /holde styr på hvem får i hva av slekta der. Ønska meg fotoalbum med sølv på forsiden av svigers, og sånn tallerken med gravering av brødrene mine. Så også de der spisesettene - stilig!
 
Den gaven jeg var mest fornøyd med var nok noen personlige lekeklosser og design letters sitt barneservis, fikk veldig mye barneservis, vi fikk blant annet 3 figgjo servis med Kardemommeby! ImageUploadedByBV Forum1484556192.151673.jpg
 
Den gaven jeg var mest fornøyd med var nok noen personlige lekeklosser og design letters sitt barneservis, fikk veldig mye barneservis, vi fikk blant annet 3 figgjo servis med Kardemommeby! Vis vedlegget 215660

Fine klosser :) Vi ønsker oss personlig bok, speiderkniv, barneservise, penger til pulk, penger på konto - leter fortsatt etter flere gode tips da :)
 
Vi fikk smykker, fjellreven liten sekk, poster med navnet hans på og vitale mål, sparebøsse, krukke til å ha første tann og første hårlokk i, sølvskje og litt penger.


De personlige klossene var kjempefine! Vet du hvor de er kjøpt?
 
Last edited:
Vi skal også ha dåp 5.februar! Vi har ønsket følgende til vår gutt:
* dåpsramme med vitale mål
*sparebøsse
*min første 17.maisløyfe
*personlig bok
*termos og barnehagesekk
*gåbil
*babyakebrett
*babyhuske
*penger til sparekontoen

I tillegg ønsket vi oss egentlig bestikk og servise,men det fikk han til jul☺
 
Sete med pute til tripptrapp stol, første sko eller evnt gavekort på skobutikk, grillspyd og kopp med inngravert navn, tursekk, kniv, samling med bøker av f.eks Roald Dahl, min første fiskestang, bildebøker er noe av det vi ønsker til våres gutt :)
 
Takk for gode tips alle, ønsker er formidlet til de som deltar i dåpen nå [emoji4] heldigvis er vi ikke så mange, så lett å "kontrollere" litt :)
 
Gåvogn fra Brio [emoji108][emoji108]
 
Back
Topp