Dåpsforberedelsene, puh..

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Flere som driver med dåpsforberedelser nå?

Har bestilt kake, ringt inn og fortalt hva vi ønsker siden det ikke var mulig i kakebestillingsskjemaet så blir rooosa marsipan ;) med egendefinert pynt. "Vi klarer ikke å lage det så fint" sa de om bildet jeg sendte av hva jeg ville ha, men jeg tror det blir bra jeg!

Kjøpte fra samme sted til eldste da hun ble døpt og den kaka var kjempegod. Og så fin ut :) Bringebær og vanilje, nam nam.

I går kveld ordnet jeg lyspynten, kjøpte bordløper og jeg sitter bare og stresssssser. Skikkelig. Ringer og ordner og jeg burde tatt en dupp nå, men istedet må jeg forberede pynt jeg skal lage. Får heldigvis endel hjelp til kaker og mat, ellers hadde jeg krepert :p To barn under tre år krever sitt (det vet alle som har hatt det :p )

Og seriøst.. brukte 1,5 timer på å finne antrekk til 2,5-åringen i går! Løp fra butikk til butikk, det var midt mellom sesongen jul/nyttår og 17.mai, så de hadde ikke fått inn kjolene enda :o !! Og de de få butikkene faktisk hadde inne var ganske glorete :o Eller med svære bilder av katter og kaniner. Ikke helt passende til dåp. Gikk innom Noa Noa, men fant ingenting...Gikk (av desperasjon :p) tilbake igjen en halvtime senere elns og fant et stativ som hadde 50% salg. Det var 2 igjen av en topp som var ganske fin, heldigvis i hennes størrelse, så puh.... det var flaks! Fant etterhvert et skjørt som passet til som ikke var fult av glitter og skimmer. Men det var vanskelig. Ikke bare-bare å ha dåp utenom butikkenes kjolesesong skjønner jeg. Dessverre må jeg finne pensko på fredag :hilarious:

Skulle hatt en kjole til meg og, men jeg orker ikke, så tar bare en jeg har og håper at den fortsatt passer :D !

Og skulle gjort så mye, skjønner jeg har stresset litt vel lite med dette tidligere. Men, som sagt, så er det jo endel å gjøre med to små i hus. Idag må jeg prøve på en penkjole til vesla (kjole etter seremonien i kirken) og håpe at den passer.

Stressbabling fra min side.. Noen flere her som driver med dette og vil utveksle ideer etc :) ?

Jeg holder på nå, skal ha dåp på søndag.
Var å så på lokalet vi skal være i i går, var helt greit men skuffende service og serveringsutstyr. Så nå må jeg ut på Ikea og se om jeg finner noe pent men som ikke koster for mye.
Det som var bra var at det var eget diskorom på lokalet, blir gøy for barna!

Bordpynten klarer jeg ikke å bestemme meg for. Har kjøpt små pompomer i rosa og hvitt, men vet ikke om det er det jeg vil ha :p skal ha rosa roser og da..
Bordkort skal jeg ordne i dag.

Kjoler til jentene har jeg fått. Cubus til lille og H&M til storesøster. Men mangler og finsko til den største.

Og så må jeg rydde hele huset da min familie skal være her. Heldigvis kommer vaskedama på fredag ellers hadde jeg muglet i vaskebøtta.

Skal bake to kaker selv, mamma hjelper med det ene. Så skal maten og dåpskaken hentes. Og så får vi ikke lokalet før kl 20 på lørdag kveld :( alt for sent spør du meg.

Fikk ikke sove i natt fordi jeg lå å tenkte på dette... Jeg som var så avslappa i utgangspunktet...
Vet ikke om jeg hjalp deg noe i det heletatt med dette men fikk i allefall lufta tankene mine litt :p

Jeg holder på nå, skal ha dåp på søndag.
Var å så på lokalet vi skal være i i går, var helt greit men skuffende service og serveringsutstyr. Så nå må jeg ut på Ikea og se om jeg finner noe pent men som ikke koster for mye.
Det som var bra var at det var eget diskorom på lokalet, blir gøy for barna!

Bordpynten klarer jeg ikke å bestemme meg for. Har kjøpt små pompomer i rosa og hvitt, men vet ikke om det er det jeg vil ha :p skal ha rosa roser og da..
Bordkort skal jeg ordne i dag.

Kjoler til jentene har jeg fått. Cubus til lille og H&M til storesøster. Men mangler og finsko til den største.

Og så må jeg rydde hele huset da min familie skal være her. Heldigvis kommer vaskedama på fredag ellers hadde jeg muglet i vaskebøtta.

Skal bake to kaker selv, mamma hjelper med det ene. Så skal maten og dåpskaken hentes. Og så får vi ikke lokalet før kl 20 på lørdag kveld :( alt for sent spør du meg.

Fikk ikke sove i natt fordi jeg lå å tenkte på dette... Jeg som var så avslappa i utgangspunktet...
Vet ikke om jeg hjalp deg noe i det heletatt med dette men fikk i allefall lufta tankene mine litt :p
Du sier noe, bordkort hadde jeg glemt. Dvs, har planlagt hvordan de skal se ut, men ikke kjøpt noe til det :o
Jeg ble lovt av gubben at jeg skulle få lørdagen fri om jeg vil, dvs barnefri, så jeg kan gjøre de siste forberedelsene. Vi døper samme dag som dere da :)

Disko er sikkert moro ja! Her blir det 3 barn + babyen min. Vi blir få, ca 16 stk. Helt passe etter hva jeg orker for tiden :p !! Koselig da.

Jeg har også valgt rosa roser :) Og hvite duer, som jo er sentralt ifb med dåp/kristendom. Synes det er søtt. Har kjøpt en haug med lys også, kom til å tenke på at et par stk ikke tåler sånne lys så godt, men det får de tåle én dag hehe.

De vokser jo så fort så jeg må ha nye pensko hver gang det er noe :p ! Til minste vesla tror jeg bare jeg finner en fin strømpebukse og kanskje hekler noen søte sokker/tøfler. Det er gjort på en kveld. Men kjenner jeg får høyt blodtrykk bare av å tenke på å saumfare skobutikkene med liten, våken baby i barnevogn for å finne sko :p

Vaskedame :o Så deilig å ha det, skulle ønske jeg hadde det....

Får håpe du føler deg roligere idag da så du får sove bedre :)

Du sier noe, bordkort hadde jeg glemt. Dvs, har planlagt hvordan de skal se ut, men ikke kjøpt noe til det :o
Jeg ble lovt av gubben at jeg skulle få lørdagen fri om jeg vil, dvs barnefri, så jeg kan gjøre de siste forberedelsene. Vi døper samme dag som dere da :)

Disko er sikkert moro ja! Her blir det 3 barn + babyen min. Vi blir få, ca 16 stk. Helt passe etter hva jeg orker for tiden :p !! Koselig da.

Jeg har også valgt rosa roser :) Og hvite duer, som jo er sentralt ifb med dåp/kristendom. Synes det er søtt. Har kjøpt en haug med lys også, kom til å tenke på at et par stk ikke tåler sånne lys så godt, men det får de tåle én dag hehe.

De vokser jo så fort så jeg må ha nye pensko hver gang det er noe :p ! Til minste vesla tror jeg bare jeg finner en fin strømpebukse og kanskje hekler noen søte sokker/tøfler. Det er gjort på en kveld. Men kjenner jeg får høyt blodtrykk bare av å tenke på å saumfare skobutikkene med liten, våken baby i barnevogn for å finne sko :p

Vaskedame :o Så deilig å ha det, skulle ønske jeg hadde det....

Får håpe du føler deg roligere idag da så du får sove bedre :)

Hørtes ut veldig fint ut med rosa roser og duer da! Blir nok kjempe bra!

Ja, de vokser alt for fort! Nå er hun her over middels gla i å ha på kjoler så de blir fort "oppbrukt" og flekkete, handler aldri noe dyre kjoler til henne..

Nei, får tro vi får en fin dag begge to med våre kjære.. :) blir nok bra!

Hørtes ut veldig fint ut med rosa roser og duer da! Blir nok kjempe bra!

Ja, de vokser alt for fort! Nå er hun her over middels gla i å ha på kjoler så de blir fort "oppbrukt" og flekkete, handler aldri noe dyre kjoler til henne..

Nei, får tro vi får en fin dag begge to med våre kjære.. :) blir nok bra!
Kjekt at tøyet brukes da, hehe. Her bryr hun seg ikke om hva hun har på seg (dvs det er ekstra stas med mummitrollet og turtles, men ikke noe hun ønsker ellers med mindre jeg holder det fremme for henne), men det kommer nok ;)

Ja, blir sikkert bra :) Så lenge en har god mat og kaker, så ordner det seg. Skal dere bruke en gammel dåpskjole eller noe? Vi bruker den storesøster brukte, en min mor har laget.

Hmm, føler det ikke er så mye å ordne jeg og har foreløbig stresset veeldig lite :P Skal ikke ha dåp før 13. mars da :) Maten er bestilt, den blir levert på lokalet. Lokalet har vi vært på mange ganger før så blir bare å reise bort dit dagen før å dekke bord. All kakebakingen har jeg satt bort til andre, men har bestilt ei fin dåpskake av ei venninne som er flink til å bake. Blir bunad på meg og har en ekstra kjole til veselfrøkna. Har kjøpt bordkort og pynt, så skal jeg handle litt blomster og duker/servietter/lys. Ei venninne av meg stiller som kjøkkenhjelp på dåpsdagen så hun hjelper til med å sette frem maten, kakene, koke kaffe og ta oppvasken :)

Kjekt at tøyet brukes da, hehe. Her bryr hun seg ikke om hva hun har på seg (dvs det er ekstra stas med mummitrollet og turtles, men ikke noe hun ønsker ellers med mindre jeg holder det fremme for henne), men det kommer nok ;)

Ja, blir sikkert bra :) Så lenge en har god mat og kaker, så ordner det seg. Skal dere bruke en gammel dåpskjole eller noe? Vi bruker den storesøster brukte, en min mor har laget.

Her går det mye i frost og my litle pony... Men hun er ikke så nøye på hva hun skal ha på seg i barnehagen selv om hun gjerne skulle ha hatt kjole på... Tror hun skjønner at mor ikke gir seg på ull og fleece.. :p

Ja, den er vel 20 år den som vi skal bruke.. Så ikke sånn gammel men.. Alle søskenbarnene og storesøster er døpt i den, så det er stas :) Bestemor synes iallefall det er fint, hun som har sydd den.. :)

Hmm, føler det ikke er så mye å ordne jeg og har foreløbig stresset veeldig lite :p Skal ikke ha dåp før 13. mars da :) Maten er bestilt, den blir levert på lokalet. Lokalet har vi vært på mange ganger før så blir bare å reise bort dit dagen før å dekke bord. All kakebakingen har jeg satt bort til andre, men har bestilt ei fin dåpskake av ei venninne som er flink til å bake. Blir bunad på meg og har en ekstra kjole til veselfrøkna. Har kjøpt bordkort og pynt, så skal jeg handle litt blomster og duker/servietter/lys. Ei venninne av meg stiller som kjøkkenhjelp på dåpsdagen så hun hjelper til med å sette frem maten, kakene, koke kaffe og ta oppvasken :)
Det syntes ikke jeg heller før 6 dager før hehe. Deilig å bestille mat da :) ! Slipper å stresse med det. Det tenkte jeg ikke på engang, men oppgavene er delegert i hvertfall. Kjekt med kjøkkenhjelp! Alle monner drar.

Her går det mye i frost og my litle pony... Men hun er ikke så nøye på hva hun skal ha på seg i barnehagen selv om hun gjerne skulle ha hatt kjole på... Tror hun skjønner at mor ikke gir seg på ull og fleece.. :p

Ja, den er vel 20 år den som vi skal bruke.. Så ikke sånn gammel men.. Alle søskenbarnene og storesøster er døpt i den, så det er stas :) Bestemor synes iallefall det er fint, hun som har sydd den.. :)
Godt det ikke er de store kranglene om plagg da :) koselig med arvet tøy og tradisjoner.
Min lille blir døpt i samme kirken jeg ble døpt i.

Godt det ikke er de store kranglene om plagg da :) koselig med arvet tøy og tradisjoner.
Min lille blir døpt i samme kirken jeg ble døpt i.

Ja, synes og det er koselig! :-) skulle og gjerne gjort det, men nå bor vi 120 mil unna, så hadde blitt tungvindt.. Men når man har mulighet er jo det veldig fint da:-)

Ja, synes og det er koselig! :) skulle og gjerne gjort det, men nå bor vi 120 mil unna, så hadde blitt tungvindt.. Men når man har mulighet er jo det veldig fint da:)
Litt langt å dra 120 mil for dåp ja ;) jeg bor 6 min unna :) men hadde jeg ikke bodd så nærme hadde jeg vel bare valgt en anne kirke vi hadde hørt til.

Back
Topp