Dåpsblomster til gutt?

feb&mars

Elsker forumet
Noen som har noen å vise frem? Tenkte jeg skulle lage selv, men aaner ikke hvilke blomster jeg skal bruke..Det finnes jo ikke BLÅ blomster vel!?[8D]

Jeg hadde Delphinium i dåpen til lillegutt...blå og fine :)

Du kan få ferdigefargede blå nelliker eller du kan farge selv[:)] Kjøpe blåfarge på blomster butikk og sette nellikene på hodet nedi en blanding av vann og blåfarge. eller sette de med stilkene så trekker det til men det tar lenger tid [:)]

Vi hadde hvite roser i snapseglass med blått vann (konditorfarge) 3 og 3 rundt på bordet og ellers i galssvaser med blått vann
kan ha på sølvtråd oppå også

Jeg er blomster dekoratør og har en del forslag.[;)] Du kan bruke hortensia som sagt ovenfor, den er litt vanskelig å få tak i men man får det som oftest til. Hortensian er jo Små blomster i baller, så der blir det finest om du lager runde dekorasjoen, det er veldig fint å legge bjørk rundt f.eks. eller stål tråd som du kan få i nesten alle farger[:)] Om du vil ha noen andre blomster sammen med hortensian kan du jo ha f.eks hvite roser eller grønne neliker.
Så har du en blomst som heter Delphinium, ( Du kan gjerne google det for å se hvordan blomsten(e) ser ut) Delphiniumen er veldig fin å bruke i dekoasjoner som du vil ha litt lengde på. den typen delphinium blomsterbutikkene får inn er en mørk veldig fin blåfarge[:)] Her er det stiligt å bruke strå over for å gjøre det litt stilfult. eller myke det opp med roser evt.
Det finnes jo flere blåe blomster men som ikke er i sesongen på denne tiden!
Masse lykke til [:D]

ORIGINAL: Ole Leanders mamma

Sorry store og dårlige bilder, men her er iallefall blomstene slik vi hadde det. ANER ikke navnene på de, bortsett fra brudeslør i midten. Haha[:D]

Kjempeflott, her ble jeg virkelig inspirert [8D] Takk for bilde [:D]

fikk tak i blå blomster jeg. men husker ikke hva de heter. satte de sammen med hvite roser. og kjøpte sånn fin sommerfugl i blå til å ha i bukettene. ble drit fint. har dessverre ikke bilde på denne pc

Back
Topp