Dåps kjole

Baby nr. 2

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Vi har bestemt at vi vil døpe Leonora, men vi har ikkje lyst til å bruke masse penger på en Dåps kjole.... lurer litt på å strikke en men er redd jeg ikkje kommer til å få det til. Vi har heller ikke noen dåps kjole å arve heller.
Så på noen dåpskjoler på e baby butikk og den billigste var 1800kr og syns det er litt mye for en kjole som blir brukt en gang..
Er det vanlig å bruke så mye penger på en Dåps kjole?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Du kan ikke låne dåpskjolen av noen da?

Da jeg ble døpt, leide min mor dåpskjolen.

Jeg kjøpte en til 399kr da jeg døpte min første for 4 år siden, så tror nok det skal gå an å få tak i billigere enn 1800kr..
 
Får kjøpt fine dåpskjoler på barneavd i klesbutikker stort sett :) gjør den til din egen ved å kjøpe et eget silkebånd f.eks. Koster heller ikke mye. Mener de koster et sted mellom 2-6hundre, alt ettersom hvor du handler ;-)
Lykke til, uansett hva du velger.


Villemo
 
Så bra at det finnes billigere :-D får gå på leit me då :)
Takk for svar :-D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Kappahl har iallefall hatt dåpskjoler.

Vi skal låne dåpskjole, enten av søstera mi eller av svigerinna mi. Lånte av svigerinna mi da de to eldste ble døpt, men syns den søstera mi har er litt finere så skal få låne de. Håper bare den passer, for Lillebror er ca 1 mnd eldre enn hennes var da de ble døpt.
 
Her blir snuppa døpt i samme kjole som meg og storesøster. Oldemora mi har laga den og nesten alle barna i min familie er døpt i den.
 
Ok skal ut å lete i morgen :) takk for tips :) vi har ingen å låne av eller arve så da blir det til at vi kjøper :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Ok skal ut å lete i morgen :) takk for tips :) vi har ingen å låne av eller arve så da blir det til at vi kjøper :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Er jo gøy å ha en selv også, så kan dere starte en tradisjon med den:)
Når vi fikk første, var det min mors første barnebarn, hun kjøpte en dåpskjole som alle hennes barnebarn kan bruke. Hun broderte navnet og dato dato for dåp på kjolen. Det blir jo stas senere, at alle har brukt samme kjole:)

♡ appen ♡
 
du har ingen i familien som er flink til og hekle da? :) svigermor har heklet nydelig dåpskjole til vesla, gleder meg til og prøve den på henne! er ikke sikker på hva garn koster jeg, men du får vel kjole for 3-400 kr ?
 
Nei ingen som hekler men flere som strikker :) kjøpte ingen kjole i dag men bestemoren min sa hun kanskje hadde en hvis ikkje kunne hun sy :-D kom ikkje på at hun har vert sydame før hun pensjonerte seg :p så det ordner seg :-D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp