Dåps kake :D

minesotesma

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Maiblomstene 2016
Noen som har prøvd å lage det selv? jeg har lyst. så nå prøver jeg meg på en teste kake.. så til nå har jeg baket sukkerbunn og står og holder på og lage vaniljekrem :) har kjøpt maripan jeg skal rulle ut til lokk.. også lurte jeg på om dere har noen gode tips? også til å lage fks marsipan pynt? jeg er ikke noe bakemester og har aldrig laget noe av marsipan før.. så alle tips om hvordan eller sider/youtube vidoer som viser hvordan man gjør det taes imot med stor takk.. og gjerne andre tips :D ( så enkelt som mulig )

Jeg laget selv til minstemor :) Sukkerbrød delt i tre med vaniljekrem og rørte bringebær i ene laget og bringebærmousse i det andre. Dekket med fondant jeg da, men blir jo i praksis det samme med marsipan når det gjelder pynt :) Ellers så er det veldi greit å pynte om man har litt blomsterformer/former til babypynt, fås på de fleste hobby- og bakebutikker. Lykke til :)

Husk å ha stort nok marsipanlokk! Den skal være mye større enn du egentlig trenger for å dekke kaka. Dette for at du skal slippe å få folder nederst på kaka. Lokket blur for stort, men du kan bare skjære av resten nederst og evt bruke restene til å lage annen pynt :)

Hvis det er en stund til, ville jeg sett på ebay. Der har de masse utstikkere til en billig penge. Noen enkle blomster og noen babyting er fint til dåpskake. Ellers kan jo alt lages i maripan, men veldig enkelt med utstikkere. Som nevnt over, kjevle stort nok msrsipanlokk. Og gjerne smør opp kaka dagen før, da er den fastere og dermed lettere og få maripanen fint på, hvis man er litt uerfaren.:p

Selger en del utstyr på traktøren :)

Back
Topp