Dåpen i sovetiden

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Skal ha dåp på palmesøndag og dåpen blir i slutten av første sove økt for mini og rett før mating. Starter til vanlig "kirketid", kl 11. Han sover utrolig lett på dagtid så skal ikke mye endringer til før han våkner og hylgriner. Han sover normalt fra 10 tiden til 12 tiden før mat igjen. Jeg bruker somregel lang tid for å roe han igjen når han våkner midt i sovetiden (har nettopp brukt over 1 time for å få han til å sove tungt nok til at jeg kan sette meg). Han sovner fint på biltur så ser for meg at jeg ksn klare å utsette mating til rett før vi går slik at han sovner i bilen på vei til kirken. Men da våkner han i kirken når vi skal ha på han dåpskjolen og det er en utfordring til å få han til å sovne igjen. Hvis han ikke får sove nok blir han en utfordring resten av dagen.

Her blir det å være i kirken ca 3 kvarter før, bare for å rekke amming og påkledning før det starter.

Skulle det bli ille kan man gå på rommet bak og roe til det er vår tur :) er selv spent, de 3 andre sov seg gjennom gudstjenesten ikke vært noe problem. Regner med dere skal ha samtale så da kan dere jo spørre presten

Husker det ble en del gråt på vår også da selve dåpen foregikk på samme tid som han pleide å sove, så han var trøtt. Blir det for ille er det mulig å gå inn på det rommet dere skifter til dåpskjolen. Det får dere nok høre av presten også. Det var heldigvis bare en baby til som skulle døpes, men det var selvfølgelig gudstjeneste i tillegg. Husker jeg irriterte meg ofte over at alt krasjet med søvnen til lillegutt :P Folk måtte jo skjønne at han trengte søvnen sin, he he :)

Kjenner jeg gruer meg til selve dåpsgudstjenesten da det nok ender med at jeg må gå og roe han der vi får skifte på ham omtrent helt til det er vår tur å gå frem. Heldigvis forsto jeg på presten at selve dåpsritualet kommer ganske tidlig i gudstjenesten så satser bare på at vi evt er første barnet frem om det er flere barn som skal døpes den dagen. Mistenker også at han plages av tenner som er på vei (allerede ), da han gråter myyye (og anderledes enn tidligere), sikler mye samt "spiser" på hånden sin. Prøver å gi han biteleker, tutt, osv som han kan ha i munnen istedenfor men det nekter han å ta. Så kan bli interessant :-) Nå jobber vi ennå med han for at han skal få sove litt, har kun sovet ca 45 min idag etter at vi våknet i 7- halv 8 tiden..

Med mi første var det ett h****.... Hun gråt hele dagen, og det var bare en ukoselig dag for min del og hennes:(( Prøvde roe ned på alle mulige måter men nei da:/ Så denne gang er det baby prioritering, og ikke hva alle andre syns og "sånn det skal være", verken i selskapet eller i kirken... Fem andre som skal døpes samme dag, så blir en laaaang gudstjeneste... Jeg går inn og ut om det trengs, jesus elsker alle om vi står, går eller sitter :p Og det bør vel en prest være enig i ?:p

Blir nok slik her også, jeg kommer nok til å gå inn og ut alt etter hvordan det går med mini; -) heldigvis så sovner han lett i bil, så sovner nok fort i bilen etter kirken og får sovet litt da:-)

Vi skal også ha dåp palmesøndag, med gudstjenesten kl 19.00.. noe spent I grunn :p

Back
Topp