Dåp

Snickers

Gift med forumet
Invitasjonene er sendt ut for lenge siden. Dem bestilte jeg hos vistaprint....nå er serviettene bestilt....maten er bestilt...og kransekaka er i boks. Mangler bare å spørre noen damer om dem snekrer sammen en kake og to for meg ;-) Også skal jeg handle kubbelys og sånn glassbrett til å ha dem på på ikea.....da er vel jeg i mål.......

Er dere i gang?[;)]

Åååå så flink du er [:)][:)][:)]
Jeg holder på å planlegge i skrivende stund [;)] Skal ha dåpen 16 mai :)

Når skal du ha den?? :)

28 mars----om litt under 3 uker[;)] Gleder meg!

ikke så godt i gang, men blir nok ikke før i slutten av mai evt beg av juni for vår del[:)] det er gøy å planlegge sånn da[;)]

så flink dere er!! [:)]
har så vidt begynt å tenke på d... tenker det blir i mai/juni... burde vel begynne med litt planlegging snart før tiden flyr ifra meg!

vi har bestemt:
- dato- 23. mai
- hvem som skal være faddere
- kjøpt inn servietter og så jeg skal lage innbydelser og bordkort
- bestemt hva vi skal spise, drikke

Det vi må gjøre er:
- Finne lokale
- kjøpe lys (evt noe å ha lysene på), duker
- bestille mat
- kjøpe inn drikke, frukt.
- Finne ut om noen kan lage kaker
- Lage innbydeler og bordkort
- Finne dåpskjole, og klær til oss

men kan man bestemme dato selv? får man ikke tildelt dato fra kirka/presten?

ORIGINAL: Majanne

men kan man bestemme dato selv? får man ikke tildelt dato fra kirka/presten?

vi bestemte dato og kirke selv[:D] Min kjære ville at vi skulle dåpe han i kirken han ble konfirmert i.
Det eneste da er at vi fortsatt må snakke med den kirken vi fikk utdelt for dåp. Ca 3 uker før dåpsdagen.

Her blir det dåp 9.mai [;)] Lokale, kirke og snitter er i boks. + 3 kaker, hvor mange kaker bør vi ha på 25personer?! Skal dere ha blomster osv på bordet? Tenkte ha kubbelys på fat til å pynte med. Ellers får gjestene sette seg hvor de vil, så lager ikke bordkort.

ORIGINAL: Snickers

28 mars----om litt under 3 uker[;)] Gleder meg!

vi også... så skal vi feire storebror sin 2 års dag samtidigt[:D][:D]

Hvis presten bare kommer tilbake fra Kairo snart så vi får gjort en ordentlig avtale blir det dåp 17 mars.

Småsuppe, en kake og en hverdags gudstjeneste. orker ikke gjøre mer utav det. Blir bare våre foreldre, søsken, barn og 2 faddere.

Gjør det mest for å slippe mas. Så det skal bli deilig å bli ferdig med det. [;)]

Flere som er i gang[;)] Jeg har ikke fått handla inn sånn brus, farris og duker enda...tenkte jeg skulle knabbe noe eføy hos farmora mi som kunne ligge bortover bordet....og noen sløyfer blir det nok rundt kubbelysa.....ikke bordkort...

Kaker til 25 pers?? Hm.....vi blir omtrent 20, tror jeg....tenkte en 5-6 kaker. Vet jo at ikke alt det blir spist, men man må jo ha litt utvalg sånn at alle forhåpentligvis får noe dem liker ;-)

Her er jeg i gang med forberedelser til dåpen [:)]. Det som er i boks hittil er lokalet og dåpsdagen 25 april. Snittene skal en kollega av samboeren min lage så vi sparer rundt 4 tusen bare på det, bestiller marsipankake til 30 personer og kransekake, baker en sjokoladekake selv også lager min svigermor en ostekake og formkake. Mamma lager karbonade smørbrød [:)]. Det vi må kjøpe inn er pølser og brød, duker til bordene, te lys til bordene og blomster. Dåpskjole har min svigermor, bunad til prinsessen og klær til oss har vi. Servietter er kjøpt og innbydelser skal vi sende ut når vi har feiret 3 års dagen til prinsessen i helgen som kommer [:)]. Mener jeg har husket alt da [:)]

Her er forberdelsene godt i gang.. bordpynt, ekstra bord og stoler, kransekake, lokale, dåpskjole og faddere er i boks.
Maten/ kaker/ drikke er planlagt, men ikke kjøpt inn. Skal ha det enkelt med nærmeste famile, (ca 20 stk) og skal servere viltgryte med tilbehør, og kaker og kaffe.
Vi skal ha dåpsfesten hos min svigermor.

Håper på få hatt dåpen 9. mai... har prøvd å ringe menighetskontoret i dag, men ingen tok telefonen.
Vanskelig å finne andre helger som passer.. sambo har eksamner, og spillejobber og annen jobb nesten alle andre helger uttover.

Her blir vel ikke dåpen før i juni, når det er begynnt å bli grønt ute/ beitesesong i gang. Dette for å slippe å ordne med noen som kan fore hestene, får jo ikke tida til å gjøre det sjøl på dåpsdagen.
De som vanligvis hjelper til med hestene bli jo og å være i barndåpen, så da må jeg evt få tak i noen "fremmede" til å fore hestene og det er ikke akktuelt. Så da venter vi heller, slik at det blir enklest for alle parter.

Ellers så har vi begynnt å finne ut hvem vi vil ha til faddere, hvem vi skal be og muligens hvor vi skal ha selskapet.

Ikke igang riktig enda. Vi skal ha 30 mai vi[:D][:D]

Back
Topp