Dåp....

pippen79

Glad i forumet
Jeg og min samboer skal være faddere til en vakker liten gutt på søndag. Så lurer jeg på om noen har noe tips til dåpsgave???

Konto med en liten startsum på, sperret frem til dåpsbarnet blir 18/20/25...
Eller de vanlige sølvgreiene, hvis man vil være litt mer tradisjonell.

Jeg var i dåp for ikke så lenge siden, vi kjøpte en sølvrull til å ha dåps attesten i. Føler at det er litt teite de gavene i butikken, alle kjøper jo det samme.. Jeg ville heller ha valgt et armbånd eller halskjede, hvis jeg skulle kjøpt noe igjen.. [8|]

noen kjøper faktisk alkohol som de får drikke på 18års dagen...litt sært men litt stilig allikavel

En stor og fin eventyrsamling som gutten kan kose seg med i mange år fremover ved leggetid[:)]
Det fikk vi, kjempeflott gave synes jeg!

Sang-og eventyrbøker er veldig kjekt å få. Poden fikk det, og vi har brukt det mye. I permen i sangboka har vitnene (vi hadde navnefest) skrevet en koselig hilsen.

Hvorfor gi masse sølvplett når det etter hvert bare blir liggende i en skuff o.l?

Noen tips:
* Barnestol/benk med motiv fra norske eventyr og navnet til barnet på.
se link for eks: http://www.malurten.no/
* Bergans barnesekk. matboks og termos
* Personlig dikt/sang i en pen ramme
* Gyngehest
* Penger i fond

Til olivers navnefest ønsket vi oss ikke slike sølvtøy ting! Vi ønsket oss penger, hjemme strikket klær, cd med barnemusikk, bøker etc!

Vi fikk krakk fra www.tusserogtroll.no kjempe nydelig!

Er vanskelig med slikt synes jeg...

ORIGINAL: Ana82

Jeg kjøpte armbånd til hun jeg er fadder for. Sånn man fester charms i. Hun fikk med en engel på. Og til hver bursdag så får hun en charm som representerer året som har gått. Har til nå fått et fly, for vi flydde for første gang med henne ifjor :) Neste gang blir det et par babysko tror jeg, siden hun har begynt å gå nå [:)] Veldig greit altså, vet jo hva jeg skal kjøpe de neste 18årene [8D]

stilig...hvilken type armbånd er det?;)

Vi var faddere til nevøen vår nå i helga og han fikk en kniv som skal brukes til dress\bunad av oss. Han fikk også mansjettknapper og slipsnål til han blir konfirmant av noen andre.

Tusen takk for mange fine tips jenter...nå fikk jeg mye å tenke på å velge i. Vil liksom ha noe annet enn alt det sølv utstyret som han sikkert får masse av.
Thanks[:D]

Vi kjøpte også kniv til bunad då vi var i dåp i februar. Sånn man folder sammen med motiv av en gutt. Kjempetøft. Eventyrbok er også fint.

Vi ønsket oss bøkene i "De Store Hvite"-serien, da Maja ble døpt. Det er eventyrbøker, kjempefine! Koster rundt 400 kr per bok, kjøpe to nå, og så en til hver fødselsdag de neste 6-7 årene f.eks? [;)]

Her har du link til bøkene, så du kan se på de: http://www.aschehoug.no/barnogungdom/serier_barn_og_ungdom/de_store_hvite

I tillegg til dette fikk vi penger, smykker og klær til dåpen. [:)]

En av de tingene vi fikk som jeg syns var mest unyttig, var en sånn sak til å ha dåpsattesten i.. Den fikk vi ferdig inngravert, så det var ikke mulig å bytte den. Kommer aldri til å bruke den, for dåpsattesten ligger i arkivet i en brannsafe, sammen med resten av de viktigste papirene våre.

Back
Topp