dåp

~Lisbeth83~

Forumet er livet
Hva skal dere gi/har dere gitt i gave til dåpsbarnet??

lure litt på dette jeg også?

Vi skal gi et smykke, og gravere inn dato og navn. (vi skal ha navnefest da)

Det var det da.... har fundert litt, men aner ikke hva som er vanlig.[8|]

det har jeg lurt litt på,om det er normalt at foreldene gir barnet dåps gave...vi gir jo når di blir konfirmanter så da må vi vel gi nå også[:D]

må nesten vente litt med det nå..har brukt nok penger bare for å få til denne dåpen.[8|]men hun merker ikke den forsinkelsen uansett[:D]

Vi skal ikke kjøpe noe vi. Synes helt klart det er nok utgifter med selskapet [:)]

mener på at det ikke er vanlig med at foreldrene gir dåpsgave til barnet, jeg. At festen i seg selv er gaven. Spurte mamma om dette, og det er iallefall slik det har värt her i vår familie.

Ja, det blir en del kostander i selskapet. Jeg skal uansett prove aa sette inn et sparebelop hver mnd paa kontoen hans som ble opprettet rett etter fodsel. Han har naa hele 510 kr!

Vi snakka om det at vi også skulle opprette en konto til Emma, men så sa mamma at det var vel noe besteforeldrene kunne gi barnebarnet i dåpsgave. Så nå venter jeg med dette til etter dåpen for å se om hun husker det hun har sagt eller ikke[;)]

Ja, det er ikke dumt! [:)]
Besteforeldrene her er allerede informert om at kontoen er opprettet, for jeg sa jeg skulle gjore det da oldemor kom med penger i barselsgave.

Husker jeg feil, eller var det ikke du som lurte på å ikke döpe gutten din, Irene? her var det sambo som ikke ville döpe, men han fikk ikke noe valg, stakkar.[:D]

Jeg er human-etiker så alternativet var navnefest.. men siden det ikke er så innmari viktig for min del så tar vi vanlig dåp og gjør oldemor glad. Ben får uansett velge til konfirmasjonen sin.

Flere som skal eller har bestilt mat til dåpsfesten?
Er det forresten noe avgift til kirka?

Ok, greitt å vite..
Bestilte nettopp koldtbord til 22 personer... 150 kr pr pers. Syntes det var dyrt, men det er vel vanlig pris sikkert!
Så har jeg bestilt dåpskake på konditoriet, som sikkert kommer til å kose 400-500 kr. Men den blir nok super!!
Om jeg bare hadde garanti på masser av tid lørdagen før til å gjøre det selv, så skulle jeg spart koldtbord-bestillinga. Jobba i catering-selskap ett år selv så noe erfaring har jeg da. Men skal bake ei ostekake selv, og ellers får jeg slekta til å bidra.

Back
Topp