Dåp

Vi skal ha navnefest om en uke.
Kun nærmeste familie, ca 20 stk.
Det er lave smittetall her vi bor, heldigvis.
Men jeg håper at de som vil komme, er komfortable med å delta med tanke på korona.
Vi gleder oss i allefall :)
 
Vi sKal vente:) Med økende smitte i samfunnet velger vi å ta det forhåpemtligvis i forbindelse med ettårsdagen neste år♥️
 
Vi skal ha dåp nå i helgen..
Tenkte å vente en god stund til, men eneste oldemor har et så inderlig sterkt ønske om å oppleve det, så vi kunne ikke utsette lenger.

Vi blir i underkant av 50 personer.
Jeg har leid STORT lokale. Gjestene deles opp i kohorter (f.eks. min onkel og hans familie er en kohort, fordi jeg vet de er mye sammen ellers. En annen onkel og hans familie er annen kohort)

Av hensyn til de som hjelper til på kjøkkenet kjører vi minibuffet, men for å være på sikre siden får hver kohort eget sett serveringsbestikk.
Drikke på bordene.
Alle bærer egen oppvask til tralle utenfor kjøkken slik at gode hjelpere kan stå klare med hansker for å ta det videre uten kontakt.
Desinfiseringsservietter på toalettene, med håp om at de brukes.

Hånddesinfeksjon over alt..
Sist men ikke minst, liste over alle og en lang velkomsttale som omhandler dagens kjøreregler.

Jeg gruer meg, og har vurdert mange ganger å droppe hele greia. Oldemoren er sterk pådriver, og sier hun heller vil dø av korona etter dåpen enn å dø uten å ha deltatt. Så da blir det dåp, og alle mulige tiltak for å sikre at dama lever etterpå også.

I kirken følger vi kirkens eget opplegg, men tar selv av lue, tørker hodet osv.
 
Vi skal også ha dåp nå i helgen, blir 24 stykker totalt. Ville ikke utsette det for er redd mini blir veldig stor før det hadde blitt dåp og jeg vil helst gjøre det mens hun er litt liten (3mnd). Men vi skal prøve å holde god avstand og sprite godt. Skal ha smørbrød så blir ikke for mange som skal ta fra alt heldigvis.
 
Vi skal ha dåp i midten av september:) skal ikke ha med barn, kun våre 2! Ca 15 stk
 
Dåp 13 september med beste/oldeforeldre og faddere. Har begrenset det til kun de aller aller nærmeste, blir 15 stk :)
 
Vi skal ha dåp nå i helgen..
Tenkte å vente en god stund til, men eneste oldemor har et så inderlig sterkt ønske om å oppleve det, så vi kunne ikke utsette lenger.

Vi blir i underkant av 50 personer.
Jeg har leid STORT lokale. Gjestene deles opp i kohorter (f.eks. min onkel og hans familie er en kohort, fordi jeg vet de er mye sammen ellers. En annen onkel og hans familie er annen kohort)

Av hensyn til de som hjelper til på kjøkkenet kjører vi minibuffet, men for å være på sikre siden får hver kohort eget sett serveringsbestikk.
Drikke på bordene.
Alle bærer egen oppvask til tralle utenfor kjøkken slik at gode hjelpere kan stå klare med hansker for å ta det videre uten kontakt.
Desinfiseringsservietter på toalettene, med håp om at de brukes.

Hånddesinfeksjon over alt..
Sist men ikke minst, liste over alle og en lang velkomsttale som omhandler dagens kjøreregler.

Jeg gruer meg, og har vurdert mange ganger å droppe hele greia. Oldemoren er sterk pådriver, og sier hun heller vil dø av korona etter dåpen enn å dø uten å ha deltatt. Så da blir det dåp, og alle mulige tiltak for å sikre at dama lever etterpå også.

I kirken følger vi kirkens eget opplegg, men tar selv av lue, tørker hodet osv.


Da er vi ferdige med klargjøringen til morgendagen, og det kom på selvfølgelig litt ekstra. Bror og svigerinne forsyner gjestene med kaker fra kakebordet.

Nå må jeg bare gjøre klart strømgjerde til hovedpersonen for å holde tafsete tanter unna...:bored::rulez
 
Det er slike detaljer jeg har glemt at jeg må ta hensyn til..
Hadde tenkt langbord.
Men får ha små bord i stedet.. og noen som forsyner med kake.
Uff... korona-dritt.
 
Vi skal ha navnefest med 27 personer. 18 voksne 6 barn og 3 babyer. Innså mens jeg telte opp at det begynner å bli mange søskenbarn i ung voksen-kategorien:wideyed: De to andre babyene er yngre enn vår, og begge er første baby for foreldrene, så vi får gi dem litt mer tid før feiringen. Ingen av besteforeldrene har noen underliggende sykdommer heldigvis. Har i grunn ikke tenkt så mye over corona-tiltak.
 
Blir dåp og ettårsfeiring her neste år Ønsker ikke ha selskap med mange folk og ha ansvaret for «hvis om dersom noe skjer» så kunne det vært unngått med å vente! I tillegg har jeg gamle besteforeldre som jeg ikke vil utsette for noe.. Men skulle gjerne hatt det nå- er jo koselig at ungen kan ha på dåpskjole for eksempel♥️
 
Vi hadde dåp på søndag med 28 stk. Alle fikk hver sin personlige Antibac som de måtte bruke før de forsynte seg med mat og drikke og vi hadde småbord så vi fikk fordelt folk etter familie/husstander. Fungerte veldig fint :)
 
Vi skal ha navnefest i september. Er veldig lite smitte rundt oss foreløpig, men det kan jo alltid snu.
Vi tenker å ha sprit stående og oppfordre til å bruke det. Tenker også å dele bordene slik at hver «familie» sitter for seg selv ;)
 
Vi skal egentlig ha i oktober å ha det hjemme . Men no forbyr de samlinger på mer enn 20 stykker i Bergen kommune så det spørs om det blir noe av
 
Blir dåp og ettårsfeiring her neste år Ønsker ikke ha selskap med mange folk og ha ansvaret for «hvis om dersom noe skjer» så kunne det vært unngått med å vente! I tillegg har jeg gamle besteforeldre som jeg ikke vil utsette for noe.. Men skulle gjerne hatt det nå- er jo koselig at ungen kan ha på dåpskjole for eksempel♥️
Vi er usikker på om å ha selve selskapet ! Men dåp i kirken blir det uansett :) vi har booket 25 oktober . Så om ikke det blir feiring så blir det værtfall dåpskjole i kirken og de nærmeste der . Så det er et tips til deg om du også ønsker å ha dåpskjole osv :)
 
Vi hadde 30 stk på navnefest. Hadde småbord i lokalet hvor alle husstander fikk sitt eget bord.
Satte håndsprit på buffeten, og oppfordret alle til å sprite seg.
Vi gjorde det også slik at hvert bord (hver husstand) gikk opp og forsynte seg om gangen.
Men etterpå gikk folk rundt og minglet, men de fleste holdt riktig avstand.

Men det viktigste for oss var å bare gjøre alt riktig i forhold til arrangementet, så var det opp til hver enkelt hvordan de ville mingle rundt.
 
Vi hadde feiring av 2-årsdag i går. Dekt på til 18 personer på 3 bord i 3 ulike rom, slik at bare de som bor sammen satt tett. Det fungerte fint under måltidet, men ved mingling etterpå ble den meteren kortere og kortere hos de fleste.
 
Back
Topp