Dåp

Cloe

Elsker forumet
Himmelbarn
Mailykke 2018
Hva serverer dere i dåp?

hvilke kaker skal dere ha, og hvor mange?
 
Vi serverer to sorter med gryteretter så har vi ris, salt og rundstykker til.
Regner med at vi har ca 7 kaker.
 
Av hensyn til en del ulike allergier og en vegetarianer i familiene kjører vi tapas slik at alle kan finne noe de kan spise! [emoji4]

Vi blir i overkant av 20 stk i navnefesten, jeg tenker å ha disse kakene;
Karamellkake
Suksessterte
Sjokolademuffins
Eplekake m/is
En eller annen kake til
 
Koldtbord. Veldig praktisk ift hva en kan lage i stand i forkant, få hjelp av andre til, ha alternativ til barna og alternativ til allergikerne som vi har endel av :)

Har ikke tenkt ut hvor mange kaker vi skal ha enda... Hmm. Men blir nok 5 hvertfall (sjokolade langpannekake, pavlova, suksess tette, oreokake, marsipankake) + is og vannbakels. Vi blir ca 30 gjester.
 
Smørbrød/snitter/koldtbord - har ikke helt bestemt ennå hvilke typer matretter vi skal ha på bordet.

Marsipankake, sjokoladekake, muffins, kringle e.l. pluss en kake til som vi ikke har helt bestemt ennå.

Vi blir nok litt over 20 pers tror jeg.
 
Navnefest her - men serveringen blir vel det samme :p

Skal ha catering på maten. Det blir en blanding av koldtbord og tapas.

Sist hadde vi vel 5 kaker, var var 20 stykker. Har ikke planlagt noe enda for denne gang, men blir ei kake fra bakeri ihvertfall. Muligens hvit sjokolade med pasjonsfrukt. Ellers tipper jeg vi skal ha ostekake og pavlova ihvertfall. Kanskje brownies og suksessterte. Evt Oreo? Vi får se hva de som melder seg på bakefronten vil lage:D Kakeglad familie, så vi må regne ca 1 kake per 4 personer tenker jeg:hilarious: greit med litt utvalg uansett, og godt med rester:hungry:
 
Vi skal være 30 styk (7 barn)
Blir koldtbord
Kaker:
Dåpskake med bilde av dåpsbarnet
Sukseterte
Muffins
 
Vi hadde koldtbord fra catering. Og 5 kaker, marsipankake, kremkake, oreokake, pavlova og iskake. Vi var bare 15 stk da.
 
Vi blir ca 20 stk. Serverer koldtbord og skal ha marsipankake (med sjokolade i midten), verdens beste, kransekake og én til som jeg ikke husker navnet på i farta :p
 
Vi hadde navnefest med litt over 20 gjester. Vi hadde take-away thai mat :p mye rimeligere enn koldtbord og det er noe alle i vår familie liker (+ pølser til de minste barna som kanskje ikke spiser så mye thai mat).
Av kaker hadde vi alt for mange (som vanlig): sjokolademuffins, vaniljemuffins, suksesskake, marsipankake, ostekake og sjokoladekake. Vi bakte alle kakene utenom sjokoladekaken :)
 
Her blir vi Max 34 stk. Ganske mange barn:p tenkte lage til regnbuegele, itillegg blir det kransekake,suksessterte,sjokoladekake,daimiskake,marsipankake(bestilt),oreokake(bestilt), pavlova og/eller verdens beste, lefser eller boller..
høres mye ut[emoji1]

Vi ønsker å ha middag, så troor det blir steik:)
 
Til navnefesten blir det lys lapskaus og pastasalat til middag. Av kaker/dessert blir det gulrotkake, firkløverkake, sjokoladekake, oreokake, kvæfjordkake, fruktsalat, suksessterte ooog. En eller to kaker/desserter til. Tanter osv som lager :)
Vi blir 36 stk, 6 er under 10 år.
 
Blir koldtbord. Må ta hensyn til ei tantejente med glutenallergi, så tenker at det er letteste måten å gjere det på [emoji4]
Blir sikkert 4-5 kaker. Vi blir vel rundt 25 stk trur eg.... [emoji848]
 
Vi vurderer en ordentlig middag. Vi har snakket om langtidsstekt elgstek, med poteter, soppsaus, rosenkål, blomkål og gulrøtter.

Kaker, tja, vi skal iallefall ha pavlova og bløtkake/marsipankake og en til som min svigerinne med allergi skal lage
 
Tapas fra catering selskap. Hot dog til de minste barna.
Så hadde vi en bløtkake, ostekake og sjokoladekake.

Vi var 28 stykker.
 
Vi hadde koldtbord til selskapet med påfølgende kakebord (rot i hop kake, verdens beste, gelekake, firkløverkake, pavlova, sjokoladekake og ei marsipankake) vi var par og 20 stk i selskapet med stort og smått.
For vår del falt valget på koldtbord, for da hadde vi også mat til alle gjestene (7 stk)som bodde med oss de påfølgende dagene. Så ble ingen rester igjen.
 
Back
Topp