Dåp

Babystar

Glad i forumet
Sitter å prøver planlegge litt dåp her i hus.
Men hva er normalt ?
Tanter og onkler , venner?
Hvor mange fadrer ?
Type mat? Hvor mye kaker?

Her tar vi kun nermeste familie.
Besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler og søskenbarn med følge. Også velger vi mengden kaker i forhold til hvor mange som kommer.
Ellers så skal vi ha smørbrød.

Antall faddere er opp til dere.

Her har vi valgt de to store ungene mine. Også tar vi broren til mannen utenom :)

Også velger vi en person til å bære, og en til og ta av luen :)

Sitter å prøver planlegge litt dåp her i hus.
Men hva er normalt ?
Tanter og onkler , venner?
Hvor mange fadrer ?
Type mat? Hvor mye kaker?

Dette velger dere helt selv. Forrige gang vi hadde dåp hadde vi ikke så god råd. Vi valgte derfor å ha det hjemme. 24 gjester.. Lagde mat og kaker selv og inviterte de aller nærmeste. (Oldeforeldre, besteforeldre, tante og onkler til barnet, faddere). Du velger selv hvordan mat. Vi serverte biff stroganoff gryte, salat og forstua. Hadde ca 5 kaker. Det var en super koselig dag og vi vurderer å gjøre det samme denne gangen :-)

Vi inviterer kun de nærmeste. Besteforeldre, tanter/onkler og søskenbarn + eventuelle faddere som ikke går under en av de andre gruppene.

Alle mine unger har hatt fem faddere, så vi går for det denne gangen også. Man må ha minst to, kan maks ha seks.

Vi leier kjøkken og lillesalen på menighetshuset, orker ikke dekke hjemme - greit å komme hjem etterpå til ryddig hus tenker jeg.

Vi hadde nærmeste familie og nærmeste venner sist. Ca 30 gjester. Tror vi gjør det samme denne gangen.

Serverte gryte som vi lagde selv og hadde vel ca 5 kaker. Lyst til å bestille mat denne gangen, men får se. Tenker det blir dåp først uti september en gang. Når tenker dere å ha dåp?

Vi tar det også hjemme denne gangen. Lager buffet på kjøkkenbenken med smørbrødkaker og vanlige kaker og håper vi kan sitte både ute og inne. Veldig uformelt og veldig oss!
Inviterer hele storfamilien, men mesteparten bor utenlands og en del er på ferie. Vi blir derfor max 25 til 30 stk.

Vi tar det også hjemme denne gangen. Lager buffet på kjøkkenbenken med smørbrødkaker og vanlige kaker og håper vi kan sitte både ute og inne. Veldig uformelt og veldig oss!
Inviterer hele storfamilien, men mesteparten bor utenlands og en del er på ferie. Vi blir derfor max 25 til 30 stk.
Vi hadde to faddere på de to første, vi vurderer tre faddere denne gangen..

Vi tar kun de nærmeste, oldeforeldre, besteforeldre, tanter/onkler og søskenbarn. Og mulig ei venninne eller to av meg, men da er de nok faddere i tillegg..
Sist hadde vi kun 2 faddere.. Denne gang har vi ikke bestemt oss, valgte venninne sist også har vi typisk hatt lite kontakt i ettertid og det er så kjedelig.. Ønsker at faddere skal være på våres alder og velger derfor ikke besteforeldre eller grantanter..

Vi serverer egenproduserte snitter, jeg baker en dåpskake og makroner, også baker øvrige gjester det de måtte ønske.

Vi har 3 faddere.

45 gjester +/- . Vi har kuttet ut mye familie, og droppet å invitere venner da vi telte opp hvor mange gjester vi blir. Skulle gjerne hatt mine og hans nærmeste der, men vi blir rett og slett for mange.

Vi har invitert våre søsken med barn, våre nærmeste tanter og onkler (2 par hver. Resten har vi ikke så mye kontakt med), besteforeldre, oldeforeldre og tippoldeforeldre til mini. Skulle vi strøket noen måtte det blitt våre 8 tanter og onkler da de ikke egentlig blir noe til vår sønn. Vi velger allikevel å invitere de da de er en stor del av vår hverdag, og har vært mye involvert i vår egen oppvekst.

Svigerfar mente vi måtte invitere hans søsken+partnere. Det 8 stk +partnere. Så det ville blitt 16 stk bare der.. Samboeren kan ikke en gang navnet på alle...Men herre, det er en barnedåp, ikke et bryllup eller et slektstreff. Så det utgår. Derfor inviterer vi de som blir en del av barnets hverdag, som vi ønsker skal være til stede, uavhengig av svigerfars meninger og familiær relasjon.

Vi satser på fint vær, og skal ha det i hagen hos mine foreldre i september. Har et lokale i backup hvis det blir dårlig vær. Vi har tenkt til å servere grillmat. Lager salat, potetsalat og griller grønnsaker og diverse kjøtt/pølser. Bor i nærheten av grensen til Sverige, så tenkte oss en svipptur dit for å handle inn. Av kaker hjelper familien oss med å bake. Tenkte rundt 6 kaker i diverse størrelser. I tillegg til jordbær, fruktsalat og is. Vi har ikke helt regnet på det enda, så mengde er en smule usikkert fremdeles. Jeg kommer i hvert fall på 6 kaker jeg gjerne vil ha en unnskyldning til å spise :hilarious:

Vi har dåpsdato 9 september. Er fra en liten plass, så neste alternativ ville blitt i november, det syntes vi var litt sent

Vi hadde nærmeste familie og nærmeste venner sist. Ca 30 gjester. Tror vi gjør det samme denne gangen.

Serverte gryte som vi lagde selv og hadde vel ca 5 kaker. Lyst til å bestille mat denne gangen, men får se. Tenker det blir dåp først uti september en gang. Når tenker dere å ha dåp?

I kirka vi vil bruke har de kun dåp 1 dag i mnd. Så vi skal søke om plass 7 oktober.
Vi må bare bli enig om faddrer først for måtte fylle ut faddere også når vi søkte.
Alt vi vet med 100% sikkerhet at vi vil er å ikke ha det hjemme [emoji85] vil komme hjem til et ryddig hus og ikke masse arbeid, og vil kunne fikse alt i stand på lørdagen og slippe være bekymra for at bonusdattara og tantunger peller på pynten før selskapet på søndagen

Her tar vi kun nermeste familie.
Besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler og søskenbarn med følge. Også velger vi mengden kaker i forhold til hvor mange som kommer.
Ellers så skal vi ha smørbrød.

Antall faddere er opp til dere.

Her har vi valgt de to store ungene mine. Også tar vi broren til mannen utenom :)

Også velger vi en person til å bære, og en til og ta av luen :)

Vi håper, og få lagt nytt gulv fra kjøkken til inn i stua, fikse tak på vårt utvidede kjøkken, og at vi får inn en snekker til et lite oppdrag vi ikke kan gjøre selv. Går det i boks blir dåpen hjemme denne gang :D Har leid lokal før :p

Også skal vi få dåp på en lørdag som vi har fått til før også pga folk som kommer lang veis i fra :)
Og dåp blir aug/sept etter hvordan det passer for dem som har lang reisevei og jobben til mannen :)

Vi har bestilt dåp i begynnelsen av september, da er hun ca 2 1/2 mnd. Vi blir vel noe sånn som 25-30, men tre babyer. Vi har ikke bestemt oss for faddere enda.
Da storesøster ble døpt var vi ca samme antall, da serverte vi hjemmelaget viltgryte pluss wienerpølser som var ment til barna, men det var flere voksne som også spiste. Vi droppet dessert, og hadde marsipankake, ostekake, pavlova, makroner cupcakes og kransekake.
Vi hadde våre søsken pluss partner og barn, et vennepar med barn hver, våre foreldre, en tante og onkel pluss et par søskenbarn av mannen. Faddere var barnets tante og onkler, pluss ei venninne av mannen.

Aner ikke hvor vi skal være, eller hva vi skal servere. Vi må ha middag, da de fleste gjestene har tre-fire timer å kjøre.

Vi hadde kun de nærmeste til middag. Så inviterte vi resten av slekta og venner til kake etterpå :)

Nærmeste familie og faddere.
Vi har hatt det hjemme og laget koldtbord selv.
Tenkte å bestille en kake og lage noen selv. Vi sitter alltid igjen med mye ekstra, men da har vi snacks resten av uka:)

Nærmeste familie og faddere.
Vi leier nok lokale siden vi blir 27 pers, og det har vi ikke plass til hjemme.
Så det blir enten koldtbord eller tapas.
Så ordner jeg fleste parten av kakene selv, å bestiller dåpskaka. Kunne ja lagt den og, men det orker jeg ikke....

Ble litt inspirert av denne tråden, så nå har jeg bestilt litt stæsj til dåp fra eBay [emoji28] kan jo ta sin tid før det kommer! [emoji56]

Back
Topp