Dåp

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Dere som har hatt dåp, har dere en oversikt over hvor mye det har kostet? Hvor mange var dere, og hvor mye kostet maten? Vi blir 25 og får mamma og svigermor til å lage lapskaus, lurer litt på hvor mye det vil komme på. Vi har fått leie lokalet til litt under 800kr, så skal vi bestille en dåpskake, så er det pynten da, men der skal vi kjøpe litt og litt utover nå. Jeg jobber jo i blomsterbutikk så får blomstene billigere og ordner det selv

Vi skal ha i helga! Blir 25 stk vi og.
Dåpskaka får vi av mine foreldre, blomster får vi av svigers!

Maten kostet i underkant av 5000 (koldtbord), lokalet får vi leie gratis! Men jeg har lagd noen veldig dyre bordkort, og har kjøpt alt for dyre servietter :p
Så det vi legger ut er ca 6-7 tusen vil jeg tro!

Bestilt koldtbord til 32 personer 12.000 kr, kaker 1000 kr, pynt 1000 kr, drikke 1000 kroner, lokale 900 kr. Dåpen er 15 mai, så får se om det holder. :)

Vi skal ha 12.juni. Vi blir vel 22stk ca.
Svigermor lager koldtbordet. Vi spør andre om å bake kaker.
Lokalet vi har sett på koster 600kr. Dåpskjolen har gått i generasjoner, så den koster ingenting. Det eneste er pynt og drikke, så der går det nok noen hundrelapper. Vi er kanskje oppi 1500kr tilsammen?

Skal ha nå på søndag:) vi har brukt 2257kr på mat og drikke. Lager koldtbord selv. To svigerinner, svigermor og mamma lager hver sin kake. Dåpskaken har vi bestilt hos lokal baker og koster 800kr. Lokalet får vi til 750kr. Pynt og lys er ca 350kr. Blomster får vi av mamma, hun har jobbet i blomsterbutikk og får kjøpt billigere;) skal ha 3 skåler med blå hortensia i, og så oppsats i en babyfigur vi fikk da han kom til verden :) og så blir det kvitveiser i små vaser.
Så 4157kr ender det vel på. Vi er 28stk.
Bordkort blir bilde av gjestene sammen med lillebror. De printer vi ut hjemme :)
Ja og så bruker vi min dåpskjole som min tante heklet til meg når jeg ble født :)

Vi skal ha 12.juni. Vi blir vel 22stk ca.
Svigermor lager koldtbordet. Vi spør andre om å bake kaker.
Lokalet vi har sett på koster 600kr. Dåpskjolen har gått i generasjoner, så den koster ingenting. Det eneste er pynt og drikke, så der går det nok noen hundrelapper. Vi er kanskje oppi 1500kr tilsammen?

Både lager hun maten og betaler den? Veldig snilt av henne det da.

Her hadd vi dåp på lavbudsjett da vi ikke har mye å rutte med.. Var 20 voksne.
Vi kjøpte svinekoteletter på tilbud på obs, ble bare 200 kr, laget gryterett av dette og hadde salat og hjemmelagde rundstykker til (som svigermor hadde lagd). All pynt lagde jeg selv/kjøpte på ebay og søstrene grene så det ble billig men brukte mye tid og fikk skryt for pynten. Vi hadde selskapet hjemme og fikk lånt bord og stoler gratis. Kaker var det ikke mangel på, ble igjen kjempemye og jeg lagde ikke en eneste kake selv. (heldig som har snill familie som hjalp til)
Til sammen brukte vi nok max 2500 kr. Dyreste var mineralvann..

Vi skal ha navnefest 12.juni og har ikke fastsatt noe budsjett enda... men det går nok en del lapper.

Invitasjonene lagde jeg selv, ca 600 kroner. Kjole under seremonien bruker hun min gamle dåpskjole som også var min mamma's brudekjole, også bytter vi etterpå til en fin selskapskjole som jeg betalte 200 kroner for.

1 Dåpskake har vi avtalt bestilling for, 1300 kroner. Mulig vi kommer til å bestille noen cupcakes der også.. ☺ Ellers tenker jeg å spørre om noen av gjestene vil bake en kake (mamma vet jeg gjør det, kona til pappa fikser en, sikkert også min søster, og muligens ei tante av meg).

Ellers er planen å bestille tapas fra catering (dette blir det mange tusen for), kjøpe inn drikke, pynt, blomster, servietter, duker, lys, kaffe.. Aner ikke hva dette vil komme på enda. Lokalet har vi leid for 500 kroner, torsdag til mandag.

Bordkort og skilt til mat- og kakebordet skal jeg også lage selv, i matchende stil!

Foreløpig gjesteliste er 42 stk, men vet jo ikke om alle kommer...

Vi blir ca 30 gjester. Bestiller mat til ca 6000 kr. Brukt rundt 1500 kr på pynt og blomster. Lokale og kjole låner vi gratis :) Kaker lages av familie, bortsett fra selve dåpskaka. Regner med et budsjett på totalt 10 000 kr, men det er også inkludert dåpsgaven til vesla :)

Vi blir ca 25 stk, skal ha selskapet hjemme. Bestiller spekemat og karbonader på jobb, får det til innkjøpspris. Regner med å bruke ca 5000kr kanskje? Da komner vi til å kose oss med spekemat noen dager etter dåpen og har karbonader til neste år ;)

Her blir det litt dugnad til koldtbord, og satt bort en del kaker til baking. Lokalet koster vel et par tusen. Dekorering har jeg planlagt at blir billig. Aner ikke hva alt vil koste til slutt, men blir nok en del tenker jeg. ;)

Har prøvd å lage et budsjett nå, og vi skal ha lapskaus til 25 pers. regner med at det vil komme på rundt 1500, og tror jeg er innafor der, regner 0,75l brus per pers, og det kjøper vi nå som det er tilbud på spar, så det kommer på rundt 250,- så rundt 1000,- for dåpskaken, og 750,- for lokalet, og rundt 500-700,- for blomster og pynt. Så da kommer det på 4200,- men det blir jo alltid mer enn man regner med, så 5000,- er vel et greit budsjett da :)

Vi skal bare ha det hjemme med litt sånn sett dere hvor dere vil.
Skal bestille maten og slikt da. Men trenger man så mye pynt? Og ikke skal vi ha bordkort heller. For skal ikke ha langbord eller noe sånn :-)

Back
Topp