Dåp

:)Inviterer stort sett bare besteforeldre og tanter og onkler, men vi er så liten familie at vi har begynt å invitere gode venner (med barn) også.
Har stort sett hatt tre-retters mat, men en forenklet utgave av koldtbord er veldig greit da d er noen som er litt annerledes i matveien. Be familien om å hjelpe til med kaker mm.

Har han planer om å være en del av livet til den lille ? Isåfall må du jo invitere dem, da må de jo evt. Booke hotell om de ønsker å være med i dåpen:p hvis han ikke har engasjert seg og ikne har planer om å være en "far" for den lille, kan du vell bare se hvem i slekta hans som engasjerer seg når den lille har kommet til verden og invitere dem :p:p:)?
Han har sagt han vil være en del av livet hennes (og krysser fingrene for at det skjer), men har vært utrolig liten kontakt i det siste :( han har ikke fortalt det til sin mor og sine søstre enda helle, så de er ikke klar over at det kommer ett nytt familiemedlem i august :o Jeg har aldri truffet familien hans for vi var så utrolig ferske nå dette skjedde og jeg fant ut at vi ikke passa før jeg fant ut at frøet var på vei o_O Det ordner seg, men kjenner det stresser.

Han har sagt han vil være en del av livet hennes (og krysser fingrene for at det skjer), men har vært utrolig liten kontakt i det siste :( han har ikke fortalt det til sin mor og sine søstre enda helle, så de er ikke klar over at det kommer ett nytt familiemedlem i august :eek: Jeg har aldri truffet familien hans for vi var så utrolig ferske nå dette skjedde og jeg fant ut at vi ikke passa før jeg fant ut at frøet var på vei o_O Det ordner seg, men kjenner det stresser.
Åhh:( ikke lett situasjon å stå i det der. Da burde du prøve å ta kontakt med han å høre hva han tenker, hvis han ikke har fortalt de enda høres han ikke ut som en stolt far som han burde være:shifty: hvis ikke han har fortalt dem før hun kommer til verden tror jeg selv at jeg ikke ville invitert han i hvertfall, men usikker på familien

Åhh:( ikke lett situasjon å stå i det der. Da burde du prøve å ta kontakt med han å høre hva han tenker, hvis han ikke har fortalt de enda høres han ikke ut som en stolt far som han burde være:shifty: hvis ikke han har fortalt dem før hun kommer til verden tror jeg selv at jeg ikke ville invitert han i hvertfall, men usikker på familien
Ikke så lett nei, men må nok bare "manne meg opp" og ta en prat med ham o_O skjønner ikke at det heter "manne meg opp" for jeg føler at generelt sett så er kvinner tøffere :p

Vi skal ha navnefest og den blir nok i slutten av oktober :) Gjestelisten er ikke i boks enda, men vi klarer vel ikke å utelate noen og ender opp med et stort selskap :p Blir koldtbord da vi synes det er lettest, gir en avslappet atmosfære og alle finner liksom noe de liker :)

Har begynt å tenke på dåpen her og, men har veldig liten familie. I min nærmeste er vi 9 inkl mormor. Jeg er dessverre ikke sammen med barnefaren og han bor på andre siden av landet. Har selvfølgelig tenkt å invitere dem og, men hvordan gjør en det? Hvor skal de bo (har ikke plass her hos meg)? Hvem bestemmer fadderne o_O Kjenner jeg blir stressa :(
Personlig hadde jeg valgt to faddere jeg ønsket. Også hadde jeg latt barnefar fått to han ønsket.
Meg og min barnefar er sammen, men her har vi ikke plass til dem så her blir det hotell for de.

Vi blir rundt 27, tipper jeg. Inviterer 30, men tror 3 av oldeforeldrene ikke kommer. Det er da nærmeste familie (barnets besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarn og oldeforeldre) og i tillegg venner som faddere (familiefadderne er brukt opp). De av vennene våre som ikke er faddere, får ikke komme i denne dåpen, de fleste har vært i en av de andre dåpene vi har hatt... ;)
Vi skal ha det i et skogskapell og bestiller mat (gryterett eller noe annet skogs-relatert) fra en av marka-stuene i nærheten. Å ha det i skogen har satt en perfekt ramme for dagen de forrige gangene, en dag som matcher oss. Vi utfordrer familie til å bake. Da gjenstår det litt pynt av bord og barn til meg, helt overkommelig!
Vi vil ha det i høst, så vi har planlagt så langt at vi snart må begynne å se på datoer... :singing:

Gleder meg til dåp! Det er fint å feire det nye livet :love017

Vi skal ha den 8.okt (felles høstferiehelg) slik at alle i familien har mulighet til å komme uavhengig av hvor i landet de bor :) Vi blir mange - mange! Har stor familie og tradisjon for å be søsken m/fam, besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler, søskenbarn med følge (de som er samboere/gift). Blir koselig :)

Godt å høre vi ikke er alene om det:) når kun regner de helt nærmeste er vi alt oppe i 35stk.. Med alle vi helst vil be er vi oppe i 65stk, er det alt for mange? Vil gjerne at dagen skal bli så minnerik som mulig og ønsker at alle som er en del av barnets hverdag ellers får bli med på feiringen:p:p
Samme her! 30 stk i aller nærmeste familie, går vi et ledd lenger ut i familien er vi plutselig 80stk..... Og det er kanskje litt voldsomt for en barnedåp?? Men alle bor liksom i umiddelbar nærhet så synes det er dumt å ikke invitere dem heller!

Vi skal ha barnedåp 23 oktober. Har bestilt lokalet. Vi inviterer besteforeldre.
,tanter og onkler og faddere til middag også blir det dem + våres tanter og onkler og søskenbarn til kaffinog kaker :) vi hadde det sist dåp også og synst det var helt greit :)

Samme her! 30 stk i aller nærmeste familie, går vi et ledd lenger ut i familien er vi plutselig 80stk..... Og det er kanskje litt voldsomt for en barnedåp?? Men alle bor liksom i umiddelbar nærhet så synes det er dumt å ikke invitere dem heller!
Så utrolig godt å høre at det ikke bare er oss :) får så utrolig mange kommentarer på at det er alt for mange og vi må kutte ned. Mye korsligere å invitere alle som skal være mye i livet til den lille tenker vi:p dessuten blir man jo bare døpt en gang i livet, jeg syntes selv det er kjempe korselig med store selskaper :):)

Jeg blir 30 år i november, så tenker å ha dåp søndagen etter min bursdag så kan vi feire litt sammenslått. Orker ikke å ha to separate feiring tenker jeg, eller er det kjipt?

Tenker nærmeste familie; besteforeldre, tanter/onkler, fettere/kusine (blir rundt 20 stykker).

Har vurdert mat fra verdens best kinarestaurant i byen, men blir nok heller tradisjonelt med koldtbord for usikker på om alle liker kinamat. Lurer på å bestille alt så vi slipper å lage så mye annet enn noen kaker. Ellers er mannens slekt slik at de skal ha alkohol til alle anledninger til og med dåp og konf, men der er ikke jeg og min familie. Synes ikke alkohol passer seg i en barnedåp. Vurderer å ha selskapet på kirkestua slik at vi ikke kan ha alkohol ;) Hva tenker dere?
Høres veldig rart ut med alkohol i barnedåp syntes jeg :p veldig deilig å slippe å lage så mye mat selv.

Så utrolig godt å høre at det ikke bare er oss :) får så utrolig mange kommentarer på at det er alt for mange og vi må kutte ned. Mye korsligere å invitere alle som skal være mye i livet til den lille tenker vi:p dessuten blir man jo bare døpt en gang i livet, jeg syntes selv det er kjempe korselig med store selskaper :):)
Selv om vi er mange er vi nære hverandre og jeg synes det blir rart med en stor begivenhet uten mine tanter, onkler og søskenbarn!

Her blir det dåp så snart jeg er klar for det. Min mann vil også gjøre det snarest mulig etter fødsel. Og i teorien er jeg enig, men jeg er redd for at jeg ikke er i form så jeg må se det litt an hvordan alt går med fødsel osv..

Vi skal ha smørbrød, kaker, leid lokal, bestille flotte blomster oppsatser, og ellers inviterer vi kun de nærmeste i familien.
Lilles tanter/onkler besteforeldre, oldeforeldre om vi inviterer søskenbarn må jeg tenke litt på. Har i grunnen lyst til og droppe søskenbarn m/følge. Det valget tror jeg mannen min er enig i. Holde det lite, og intimt uten drama med dem vi omgås med oftest på frivillig basis. Sånn at det blir vår familie som er midtpunkt og ikke dramaqueen greiene fra enkelte andre i slekten som tar VELDIG stor plass...

Back
Topp