Dåp!

• Trådstarter Trådstarter Sanna27
  • Opprettet Opprettet
S

Sanna27

Guest
Når ringte dere og "bestilte" dåpsdag? Har lest at man må gjøre det 3 måneder før?? Blir stressa :O

Hva slags pynt skal dere ha, og hva skal dere servere?

Og det viktigste av alt, hva skal dere ha på dere? :-P

Sleng gjerne med bilde ;-)

Har ikke bestemt meg for dato enda...
Tror jeg skal ha pynten enkel, vaser med roser og brudeslør, rosa løper på bordet, lys.. Kommer ikke på mer, har kanskje tenkt på å lage små kroner til å ha på bordet, får se :-P serveringen blir smørbrød, kaffe og kaker :-)
Har ikke peiling på hva jeg skal ha på meg.. :-\

Tror vi bestilte dåpen 1 1/2 mnd før.

Vi hadde enkel pynt. Blå blomster, blå kubbelys, blå tynn løper (husker ikke navnet). Serviettene var med en bamse og masse farger.

Vi bestilte mat fra et kjøkken som serverer gresk mat. Type fetaostsalat, kyllingspyd, kjøttkaker, lam , scampi, bølger, tzaziki osv.

Hadde mange kaker.
Jeg hadde på meg bunad.

Vi fikk brev fra kirka med mulige datoer, i alle fall føste gang. Så ringte jeg og bestilte den som passet. Det var vel sånn når han var noen uker, husker ikke.

Dåpen til lillesøster ordnet mannen lokale til når hun var 2 uker gammel, så da ordnet han nok dato i kirka også (hun og jeg var innlagt pga at hun hadde rs, men vi hadde snakket om dato da.)

Hun er døpt 2 mnd gammel, han var tre.

Døpte når han var 2,5 mnd og bestilte bare kirken noen uker før, er det ledig så er det ledig;)

Hadde kjole som var lett å åpne med tanke på amming.

Bestilte tapas til mat;)

Ringte vel ca tre mnd før for å undersøke hvilke datoer som var ledige og booket kjapt etter å ha snakket med de som hadde lang reisevei.

Pyntet ekstremt enkelt. Stedet hvor vi hadde dåpen la på hvite duker, over der igjen la jeg blå løper, det samme på gavebordet. Hadde telys, kubbelys og kronelys i lyseblå farge. Kjøpte hvite roser og tulipaner som fikk stå i vann med konditorfarge over natta for å ta til seg blåfarge. Klipte ned en del av dem for å ha i små vaser på bordet hvor vi alle satt, hadde andre høyere vaser ellers i rommet. Enkle dåpsservietter kjøpt hos Ark eller Libris. Vi var ikke mange, så orket ikke styre med bordkort. Det eneste jeg manglet var noen bilder av barnet her og der, men det var ingen krise.

Vi serverte lam med div tilbehør. Desserten kom fra kakebordet.

Vi bestilte dåpen på nettet. Gikk inn på siden til vårt sokn og registrerte alt der. Gjorde det rett over nyttår, hadde dåp 1.mars. Der kom det opp liste over alternative dager :)

Hadde bunad på den dagen. Pumpet det jeg kunne slik at han hadde i kirken og under middagen, og så bare sprettet jeg bunaden litt senere på dagen :P

Pyntet lokalet enkelt med pompoms og bilder. Hadde med litt utstyr hjemmefra, som bokstaver han har på rommet sitt, lyslenker osv. Bordet dekket vi med hvite duker og blå løper. Kjøpte lys på Søstrene Grene og laget blomsteroppsatser selv. Drysset noen diamanter og litt annet på løperen.
ImageUploadedByBV Forum1427782788.522799.jpg
ImageUploadedByBV Forum1427782806.374447.jpg
ImageUploadedByBV Forum1427782827.426174.jpg

Vi serverte gryterett med ris, salat og rundstykke ved siden av.

Kaken lagde jeg selv. Ikke noe smykke, men helt grei :P

Kjem vel litt an på kor du ønskjer å døypa? Nokon plassar må ein vere ute i god tid, mens andre held det å ringe 1 mnd før.

Bestillte dagen etter hun ble født! :p hadde dato klar Som jeg ville ha i lang tid før termin ;) vi hadde D på hotell, og fikk servert indrefilet av okse. :) på meg hadde jeg bunad! IKKE å anbefale når det kommer til amming, Gud for ett styr :p

Ringte kirkekontoret, 2 uker før dåpsdagen var nok tid! :-) #lettet ;-) Hvor gammel var/er deres når de ble/blir døpt? Min blir nesten 4måneder :-)

Ringte kirkekontoret, 2 uker før dåpsdagen var nok tid! :-) #lettet ;-) Hvor gammel var/er deres når de ble/blir døpt? Min blir nesten 4måneder :-)
Litt under tre måneder. Dåpskjolen som brukes i familien er liten, så vi kan ikke vente for lenge :P

Ble vel ca en 3 uker før eller noe, den datoen vi ønska passet ikke, så ble to helger før vi tenkte.. Vesla var under tre måneder...

1,5 mnd før. Dei hadde ikkje satt opp dåpsgudstenester før.

Må ikke bestilles så tidlig, men kan godt hende det er lurt om det er en spesiell dato dere vil ha. Mine er døpt tidlig ( 2 og 1 mnd gamle) og da ringte jeg kirkekontoret og holdt av dato før fødsel, det var visst ikke så vanlig :p

Back
Topp