Dåp

glafoss

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Damer.... Bordplassering? Hvem sitter hvor? Tenker hestesko form. Men hvor skal faddere sitte?

Vi hadde "sitt hvor du vil" i dåpen denne gangen :) Aner ikke om det er noe fast på det med faddere?

Fadderene sitter vel ved siden av foreldrene, evt ved siden av barnets besteforeldre?

Vi satte folk som kunne sitte sammen i sammen :p vi hadde våre foreldre å søsken ved oss, også alt ettersom hva som passa etter det!

Vi skal ha dåp neste helg. Og her blir det "sitt hvor du vil" :-)

3 langbord pga lokalets utforming. Oss med faddere og deres familie i midten. Min mor og bror pluss min onkel og kusiner på et bord og på motsatt side min far og min tante & onkel pluss diverse venner. Mine foreldre bør sitte et stykke i fra hverandre :P Og så hadde vi et "barnebord" med de største ungene pluss et lekebord med bl.a frost-tegninger som de kunne fargelegge. Stor hit! Og så satt de i ro en god stund! :D

Edit: svigers var også med. Haha. Men de er ikke så vanskelige da bare svigermor og barna hennes kom. ;) De satt på "barnebordet".

Last edited:
Vi hadde faddere ved oss og fars side på høyre side av hestesko og mors side på venstre :)

Vi var 50 stk og hadde 3 langbord. Bordplassering er sykt vanskelig, og noen måtte lage drama over hvor de hadde blitt plassert. Frekt og respektløst når det var mini sin dag og han det handlet om! Ved en evt neste gang er det nesten sånn at jeg bare tenker det er enklest med "sitt hvor du vil" ja!

Hvor mange kaker hadde dere? Vi blir 23 pers inkl stort og smått.

Vi var 33. Kjøpte dåpskake til 20 personer, men den var det nesten ingen som smakte på. Så hadde vi 5-6 hjemmelagde kaker som det ikke var stort igjen av :P

Hvor mange kaker hadde dere? Vi blir 23 pers inkl stort og smått.

Vi hadde 3 langpannekaker, 2 ostekaker og en toetasjers dåpskake. Var aaaalt for mye selvom vi var 50 stk, kastet nesten hele dåpskaken da vi ikke gadd å ta den med hjem (ingen av oss er noe særlig kakespisere).

Vi var 33. Kjøpte dåpskake til 20 personer, men den var det nesten ingen som smakte på. Så hadde vi 5-6 hjemmelagde kaker som det ikke var stort igjen av :P

Dagen etter dåpen forsvant den dåpskaka vi kjøpte innen 30 min på jobben til mannen. :P Og det uten at det var bestikk til å spise den med. ;)

Back
Topp