Dåp

2barnsmammæ

Forelsket i forumet
Dere som skal ha dåp. Skal dere servere middag og kaffe med kaker? Forrige gang hadde vi koldtbord og kaker etterpå. Vi er en stor familie,og ikke så god økonomi denne gangen... Så spekulerer på om man kan droppe middag og ha snitter eller noe i steden? Hva skal dere servere?

Tror ikke det er unormalt og servere snitter :)
Vi skal ha elgstek, men vi blir jo ikke så mange og sparer my penger på at vi slipper og leie lokale, svigermor lager det meste av maten og dåpskaka :)

Vi skal ha dåpen hjemme. Blir ca 25 stk. Bare de aller nærmeste.
Vi skal ha hjemmelaget gryterett eller elggryte.
Billig og enkelt og greitt. :)
Og så blir det kake og kaffe.
Jeg og mamma baker selv.
Og pynten kjøper jeg på nille. ;) Så blir ikke så dyrt.

Her jeg kommer fra er det nok vanligest med middag og kaker. Og vi pleier å feire hele dagen.
Men dette er jo smak og behag..
Går fint ann å servere snitter også.

Jeg har leid ungdomshuset her hvor vi bor, men det er ikke så dyrt, også skal mamma og jeg lage maten, det blir elggryte med salat, ris og rundstykker til.. Det blir bare nærmeste familie til middagen. Tenkte å invitere noen venner til kaffe og kaker etterpå :)

Vi skal ha elggryte og potetstappe til middag og kaker etterpå. Bestiller en marsipankake og har i tillegg venner/familie som tar med kaker. Kjenner flere som har servert snitter, så det er helt sikkert greit :)

Blir nok tapas her. Kaker og kaffe etterpå.
Hvor mange og hvem inviterer dere?:)

Vi inviterer faddere,tanter,onkler,søskenbarn og besteforeldre. Vi blir da 42 stk :p Kanskje man skulle lage en gryte,det var jo en god ide egentlig Hm,er så vanskelig å bestemme seg :p

Og hva er det med elggryte?:p Tror aldri jeg har spist det.
Haha jeg trodde vi slo til med noe litt spesielt når vi skal servere elggryte, men tydeligvis ikke :p det er veeeldig godt da! Og det er jo rett rundt elgjakta :)

Vi inviterer våre foreldre, besteforeldre og søsken med barn. Inviterer også en del venner. Inviterer ikke alle våre tanter/onkler/søskenbarn da vi er så stor slekt.

Haha jeg trodde vi slo til med noe litt spesielt når vi skal servere elggryte, men tydeligvis ikke :p det er veeeldig godt da! Og det er jo rett rundt elgjakta :)

Vi inviterer våre foreldre, besteforeldre og søsken med barn. Inviterer også en del venner. Inviterer ikke alle våre tanter/onkler/søskenbarn da vi er så stor slekt.
Morsomt at det var flere som skulle ha det:p Trodde ikke det var så vanlig.

Er det noen som vet av en nettside hvor jeg kan bestille pynt til dåpen? Her i byen er det så dårlig utvalg, spesielt til gutt..

Finnes jo mye billig middag :) Gryterett eller noe sånt? Vi hadde sodd. :) 35 stk til middag :)
Ja,det er sant ;) Kan hende vi lager stroganof med salat og brød. Men er så redd det skal virke lite da vi hadde mere sist... Hadde håpet på å slippe å lage maten selv denne gangen,men det blir vel til det... Tenker også litt på å bestille thaimat,er det andre som har gjort det?

Ja,det er sant ;) Kan hende vi lager stroganof med salat og brød. Men er så redd det skal virke lite da vi hadde mere sist... Hadde håpet på å slippe å lage maten selv denne gangen,men det blir vel til det... Tenker også litt på å bestille thaimat,er det andre som har gjort det?

Kjekt med gryte da :) Har fått servert det i bryllup også jeg, helt supert. :) Og blir jo alltid godt :D

grønnsaksuppe eller sodd er veldig greit å servere :) snitter funker fint det også, men om jeg skulle ha laga det selv så hadde jeg gått for suppe pga plassmangel i kjøleskapet ;)
pynttilfest.no har litt pyntestæsj til dåp også :)

Back
Topp