Dåp

Luskeliten

Flørter med forumet
Er det som har hatt dåp? Skal ha til helgen og sliter litt med planleggingen. Vi blir ca 30 stk og jeg er usikker på hvor mye mat (koldtbord) og kaker jeg skal lage. Noen som vil dele noen erfaringer? Har googlet litt og funnet ut at man regner 8 stk pr kake. Dette synes venninnen min var alt for lite! Ikke lett dette her :(


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Skal også ha dåp til helgen skulle også egentlig ha koltbord, men har skjønt at det klarer jeg ikke gjennomføre, så vi bestiller lapskaus

Vi blir 36stk, 12 barn inkludert. Når det gjelder kaker kommer jeg til å ha maaange, men det er fordi jeg elsker er bugnende kakebord!☺️ her blir det sjokoladekake, bløtkake, vaniljekake, iskake, gjørbakst, cakepops, godteri, frukt og krem og makroner...
 
Vi har hatt dåp!
Vi var 45 stk.
Hadde koldtbord og kaker :)
Hadde ordnet slik at de aller nærmeste tok med ett fat hver seg med noe mat på. Slik fikk vi alt vi trengte til koldtbordet. Kake lagde jeg selv nede på jobben pluss at noen av gjestene også hadde med seg kake. Tilsammen hadde vi ca 7 kaker. En av kakene var ment til 30 pers (den jeg lagde). Var ikke mye kake som var igjen da.

En liten kakeguide.
Liten rund kake er ment til 8-10 pers
Medium kake (20-22cm) er ment til 12-15 pers
Stor rund (24-26cm) er ment til 18-20 pers :)

Så alt avhenger av hvor store kakene er. Ikke hvor mange det er :) men ha heller ei kake for mye enn en for lite. Blir det rester igjen så send det med familie som vil ha eller frys ned :)


Tutdelafrut
Lillegull 070414 :D
 
Vi har hatt dåp, var 17stk (inkludert dåpsbarnet og 3 andre barn under 6år).. Bestilte koldtbord til middag, og hadde 2 "hovedkaker" en marsipankake, og en sjokoladekake(med fondantlokk) - begge runde, diameter ca 25cm. Vi hadde også muffinser og cakepops - å vi hadde mer enn nok kaker! Spiste kakerester i flere dager etterpå, samt at vi sendte med andre endel:p..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hadde i går :) 22 stk, hadde smørbrød/snitter, regnet 4 stk pr.pers + 4 ekstra for sikkerhetsskyld, var 1 smørbrød igjen som bestefar spiste etter kakene :p
Hadde 3 karamellpuddinger og 5 kaker og må invitere noen på besøk for å få spist opp de, ca 3,5 kaker igjen :p
 
Kan jeg spørre dere som har hatt dåp, hva ble dere fornøyd med av dåpsgaver???

Skal snart i dåp selv, så trenger litt tips og inspirasjon. Skal bake til dåpen i tillegg til at jeg fadder, så hadde ikke tenkt til å blakke meg helt.
I tillegg får den lille et eller annet hver eneste gang vi ser de :p Litt borskjemt av tante :)
 
Kan jeg spørre dere som har hatt dåp, hva ble dere fornøyd med av dåpsgaver???

Skal snart i dåp selv, så trenger litt tips og inspirasjon. Skal bake til dåpen i tillegg til at jeg fadder, så hadde ikke tenkt til å blakke meg helt.
I tillegg får den lille et eller annet hver eneste gang vi ser de :p Litt borskjemt av tante :)
Vi fikk en stol med dato på fødsel, og alle nøkkeltallene til babyen på. Den var veldig spesiell for meg:)

Ellers synes jeg at kopp/tallerken-sett og sløvbestikk er fint, og heller ikke så dyrt.
 
Vi fikk en stol med dato på fødsel, og alle nøkkeltallene til babyen på. Den var veldig spesiell for meg:)

Ellers synes jeg at kopp/tallerken-sett og sløvbestikk er fint, og heller ikke så dyrt.


Sølvbestikk var lurt. Men jeg mener et helt sett koster rundt 1000kr (?) Mulig jeg tar feil der nå altså, men mente jeg sjekket det opp en gang.
 
Sølvbestikk var lurt. Men jeg mener et helt sett koster rundt 1000kr (?) Mulig jeg tar feil der nå altså, men mente jeg sjekket det opp en gang.
Det stemmer nok med rundt den summen. Tror jeg betalte rundt 800,- for sølvbestikk med inngravert navn til en venninnes baby i fjor. :)
 
Hva med sølvskje med gravert navn?:)
 
Kan jeg spørre dere som har hatt dåp, hva ble dere fornøyd med av dåpsgaver???

Skal snart i dåp selv, så trenger litt tips og inspirasjon. Skal bake til dåpen i tillegg til at jeg fadder, så hadde ikke tenkt til å blakke meg helt.
I tillegg får den lille et eller annet hver eneste gang vi ser de :p Litt borskjemt av tante :)
Vi fikk en stor bamse med dåpsdato og fødselsdag osv på. Kjempefin. Fikk også dåpsattestholder, smykker og smykkeskrin :) savnet derimot spisesett og sparebøsse xD


Lillegull 070414 :D
 
Vi fikk en stor bamse med dåpsdato og fødselsdag osv på. Kjempefin. Fikk også dåpsattestholder, smykker og smykkeskrin :) savnet derimot spisesett og sparebøsse xD


Lillegull 070414 :D


Sparebøsse er "tatt" av noen andre i familien, eller så var det det jeg hadde tenkt til å kjøpe.
Lurer litt på spisesett ja, for det fikk jeg til mine barn i en annen anledning, fra Porsgrunn Porselen.
 
Sparebøsse er "tatt" av noen andre i familien, eller så var det det jeg hadde tenkt til å kjøpe.
Lurer litt på spisesett ja, for det fikk jeg til mine barn i en annen anledning, fra Porsgrunn Porselen.
Da hadde jeg satt en femmer på spisesettet ;)


Lillegull 070414 :D
 
Kan jeg spørre dere som har hatt dåp, hva ble dere fornøyd med av dåpsgaver???

Skal snart i dåp selv, så trenger litt tips og inspirasjon. Skal bake til dåpen i tillegg til at jeg fadder, så hadde ikke tenkt til å blakke meg helt.
I tillegg får den lille et eller annet hver eneste gang vi ser de :p Litt borskjemt av tante :)

Hva med et sølvsmykke? Sønnen min fikk fotball og jenta mi fikk mange fine :)


Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Bøker! Vi fikk noen kjempe fine bøker som tåler en støyt av ene onkelen. Han jobber i barnehage og ville gi noe som frøkna faktisk fikk noe ut av :) Jeg ble veldig glad for de :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Bøker! Vi fikk noen kjempe fine bøker som tåler en støyt av ene onkelen. Han jobber i barnehage og ville gi noe som frøkna faktisk fikk noe ut av :) Jeg ble veldig glad for de :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Vi fikk og bøker! Sangboka og den store Mummiboka ;)


Lillegull 070414 :D
 
Bøker! Vi fikk noen kjempe fine bøker som tåler en støyt av ene onkelen. Han jobber i barnehage og ville gi noe som frøkna faktisk fikk noe ut av :) Jeg ble veldig glad for de :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app


Veldig bra forslag, men vi har en masse bøker etter våre barn som kommer til å gå i arv :)

Jeg har vel funnet ut nå at jeg "bare" lager dåpsgaven :) Skal sy litt forskjellig. Har blant annet strikket et par babysokker :)
 
Back
Topp