Dåp

Troika

Glad i forumet
Septembermødre <3
Har dere begynt å tenke på dette? Vi døpte storebror når han var 3mnd og syns det var ett fint tidspunkt! Mn hvis hu blir født rundt termin blir det i beg av des. Syns ak midt oppi førjulstida er litt stress mn syns det blir for lenge å vente til januar. Har vel egentlig tenkt på siste helga i nov som er første søndag i advent. Vi hadde selskapet til storebror hjemme i juni, trangt mn var kanooon vær så folk var mye ute på terassen :) mn nå blir det jo ikke den muligheten så mulig det blir for trangt :/ mn itilfelle så kan det være greit me den helga før alle de store nissene intar stua og tar plass :p må en vente til baby er født og ev ha personnr me å booke kirka? Noen som vet?

har ikke døpt noen av de andre eller hatt navnefest. men om det blir navnefest for ho her så blir det i såfall etter jul :) Kjekt å ha mulighet til å være ute, blir liksom ikke så overintimt heller ;) men er det vinter så er det vinter, blir nok bra uansett :)

Har tenkt akkurat samme troika. . Hatt begge tidligere dåp i april men syns d e lenge til januar så håpe vi kan få slutten av november!:)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Vi døpte når guttungen var kun 6 uker sist. Søsteren min døpte hennes sønn når han var nesten 3 mnd. og da passet han nesten ikke dåpskjolen vi skal bruke så tenker at slutten av november er absolutt siste mulighet :) mannens familie er fra nord så litt viktig at det passer for dem også.

Sent from my iPhone using BV Forum

Tenkte også slutten av november :) Før julen :) Skal bruke samme dåpskjole som vi hadde, og vi er døpt 2,5 måneder gamle, så den passer nok ikke etter jul ;) Venter med å booke til han er født tror jeg.. Men kan hende man kan ringe menighetskontoret på forhånd og forhøre seg..

Tenkt på dette jeg også. Vi har døpt de to andre når de har vært rundt tre mnd. Vil ikke vente til januar, så må bli i slutten av november eller helt i starten av desember ☺

Her blir det nok barnedåp i januar tenker jeg. Mest fordi eldste tantejenta mi er i utlandet og kommer ikke hjem før jul. Vil så gjerne at hun skal få bli med. For vi har ett veldig nært forhold. Er nesten som lillesøsteren min. ♡
De to andre har blitt døpt når de har vært rundt 3 mnd.
Har hatt selskapet hjemme og det blir nok til det nå også.
Blir ca 25 stk. :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her blir det navnefest i slutten av februar, for det arrangeres ikke så ofte. Synes det er greit at hun er litt større da og kan være litt mer "med" på moroa :-)

Har ikke tenkt meg noen dato eller tidspunkt enda, men vet vi skal ha selskapet oppe til svigers eller hjemme hos besteforeldrene til samboer, og hva vi skal servere :)
Egentlig så får jeg bare vondt i hele kroppen og blir trist med tanke på dåp og slike selskap i fremtiden, for har en så vanskelig og dum familie som skal gjøre hele denne opplevelsen så utrivelig for meg..
Vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette med dåp enda, håper bare at jeg blir tøffere og strengere når gutten kommer ut og ikke finner meg i dette tullet mer :)

Har ikke tenkt meg noen dato eller tidspunkt enda, men vet vi skal ha selskapet oppe til svigers eller hjemme hos besteforeldrene til samboer, og hva vi skal servere :)
Egentlig så får jeg bare vondt i hele kroppen og blir trist med tanke på dåp og slike selskap i fremtiden, for har en så vanskelig og dum familie som skal gjøre hele denne opplevelsen så utrivelig for meg..
Vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette med dåp enda, håper bare at jeg blir tøffere og strengere når gutten kommer ut og ikke finner meg i dette tullet mer :)

Uff, har det litt på samme måte selv... Bare prøv å ikke la de få ødelegge denne opplevelsen for deg. Her kommer jeg ikke til å invitere ett nært familiemedlem da vedkommende alltid har lagt det surt for meg. Husk det er du som bestemmer. Mn vet hva du mener om at en såå fin opplevelse blit preget av stress pga familiemedlemer. Har slitt meg helt ut pga det. En får virkelig kjenne på familieforhold når en har fått barn. Lykke til til deg :)

Uff, har det litt på samme måte selv... Bare prøv å ikke la de få ødelegge denne opplevelsen for deg. Her kommer jeg ikke til å invitere ett nært familiemedlem da vedkommende alltid har lagt det surt for meg. Husk det er du som bestemmer. Mn vet hva du mener om at en såå fin opplevelse blit preget av stress pga familiemedlemer. Har slitt meg helt ut pga det. En får virkelig kjenne på familieforhold når en har fått barn. Lykke til til deg :)

Ja håper at jeg klarer å legge det fra meg når den tid kommer og heller fokusere på det som er viktig :)
Her blir det nok noen som velger å ikke komme selv tror jeg, og det er like greit for min del :P

Vi tenker å ha dåpen i romjula... :) ringte og hørte me kirkekontoret ka datoar det er dåp på, men en får ikkje "booke" plass før etter at ungen e født!

Ja dette tenker jeg også på, hadde vært såå mye bedre på våren tidlig sommer så man kunne vært på verandaen og sånn :)
Hvis alt er bra her så blir det nok i slutten av november :)

Her blir det ikke noe dåp i allefall, er utmeldt fra statkirken og ser ikke helt pointet :P
Kanskje vi lager navnefest utpå vinteren :)

Vi ser for oss dåp i romjula vi, men venter nok med å kontakte kirka til ungen er født. Er en del allergikere i familien, så blir mest sannsynlig et litt enkelt koldtbord, selv om jeg sa aaaaaldri mer sist (mye jobb altså - skal være flinkere til å sette bort denne gangen, tenkte jeg - noe må jo bestemødrene gjøre også).
Dåpskjolen ligger i skapet til samboeren min og venter. Jeg ønsket meg strikket kjole da både jeg (lånt) og min sønn (kjole fra farsiden) er døpt i det, men siden den høyt elskede og avdøde bestemora til samboeren min en gang sydde en som alle barnebarna (inkludert samboerne min) er døpt i, har jeg jo ikke hjerte til å begynne å krangle på det.... Litt koselig også da....... :)

Ja, har allerede hørt med kirkekontoret når de skal ha dåp, og ser ut til at det blir i midten av november. :) Da er baby ganske liten, men for oss tror jeg det blir like greit. :)

Eldste var nesten 2 mndr, og lillemor var litt eldre, men bedre så yngre de er :)

Her leier vi et billig lokale, som deler område med en barnehage og fotballbane rundt, så det er supert. Sist hadde vi dåp på høsten, så da var det jo bedre for ungene, men er jo bare å ta med litt vintertøy nå så kan de ut å leke (MANGE unger i familien) :P

Blir servert sodd :)

Vi har snakket på starten/midten av desember. Når han er ca tre måneder. Tenker det kan være koselig å møtes før jul og har uansett ikke tenkt til å styre så mye med juleforberedelser da vi ikke skal feire hos oss. Tenker coldtbord og vi kommer til å leie lokale. Antakelig bestille mat også, så blir det minst mulig å ordne selv, bortsett fra litt baking og pynting :) men vi har ikke 100% bestemt oss..

Har hatt lik termin sist også, da hadde vi dåp i januar. Om ul er riktig og der blir jente nr 3 har vi det meste. Gubben er ass kjøkkensjef på en kantine, så vi holder dåpen der. Enkelt og greit.

Vi tenker dåp sist på nov da er gutta rundt 3 måner så d passer bra :) lager coldtbor selv og baker selv :)

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp