Dåp:)

Squishy

Elsker forumet
Septembermødre <3
Februarlykke 2015
Skal dere døpe? Og evt hvorfor velger dere dette?:) Evt hvorfor ikke?

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har pratet endel om det, og det er ingen dåp i framtiden til våre barn. Ikke med mindre de velger det selv når de har blitt voksne. Verken jeg eller mannen er kristne, så det ville vært helt unaturlig for oss. Jeg meldte meg ut av kirken for mange år siden.

Vi har tenkt på navnefest gjennom humanetisk forbund eller bare i egen regi :-) Det heller litt mot det siste. Tror også vi blir å vente litt lenger enn 3 mnd, virker som om det er så mye stress med planlegging av dåp/navnefest i den perioden man egentlig bare skal kose seg med den lille..♡

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi kommer til å døpe :) jeg synes det er en veldig fin tradisjon. Det blir i samme kirke som min mor er døpt , konfirmert og gift som jeg er døpt, konfirmert og gift i. Det betyr veldig mye for oss :)

❤️Februar 2015❤️

Taster på appen :)

Vi skal nok ha dåp ja :-) Jeg synes selve dåpen er en veldig fin seremoni pluss at det er en fin tradisjon :-)

Men, er det pga at dere er kristne eller selve tradisjonen?:)

vi har døpt første i kirken og skaø døpe nr 2 i kirken :) vi er kristne også er det tradisjon :)

♡♡Termin 01.03.2015♡♡

Vi skal døpe. Vi er kristne. Noe av det beste er at barna våre får faddere som ber for dem i hele oppveksten. Det betyr mye for oss.

Vi døper. Vi er kristne, men vi er egentlig ikke helt enige om dåp - mannen mener at voksendåp er det riktige, mens jeg gjerne vil ha barnedåp. Begge våre er døpt, og tredjemann blir det også, det er viktigere for meg at de blir døpt enn det er for mannen at de IKKE blir det :)

Vi døper. Vi er kristne, men vi er egentlig ikke helt enige om dåp - mannen mener at voksendåp er det riktige, mens jeg gjerne vil ha barnedåp. Begge våre er døpt, og tredjemann blir det også, det er viktigere for meg at de blir døpt enn det er for mannen at de IKKE blir det :)

Jeg har flere venner som er i samme dilemma som dere. Vi var det også, men mannen min studerte seg fram til å bli enig med meg.

Jeg har flere venner som er i samme dilemma som dere. Vi var det også, men mannen min studerte seg fram til å bli enig med meg.

Dåp... Fordi det er verdens mest naturlige ting for oss...

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

her blir det navnefest i regi av humanetisk forbund :) kjempefin seremoni, som anbefales på det sterkeste. jeg er ikke kristen, mannen er regner seg selv som det, men som jeg sa med storebror; det strider mot alle mine standpunkt å stå i kirka med en baby, så skal ungene døpes, så må det gjøres uten meg ;)

Døpes i kirken :)

Det blir dåp. Det er en tradisjon og det blir i samme kirke som datteren våres er døpt i og vi giftet oss i

Jeg har ikke tenkt på det. Dåp ligger litt naturlig for oss, ikke pga at vi er noe særlig kristne av oss. Men pga tradisjonen. Men samtidig syns jeg en navnefest kunne vært minst like fint :)

Vi skal nok ikke ha dåp, for vi er ikke kristne i det hele tatt, så det blir litt unaturlig. Vi kommer nok heller bare skal ha en slags familiesamling eller navnefest på eget initiativ, for vi bor ganske langt vekk fra familien begge to, så hadde vært hyggelig med noe hvertfall.

Blir dåp ja, mest fordi det er tradisjon. Hvis ikke mannen setter seg på bakbeina :D Så får barnet velge selv senere om h*n vil melde seg ut. :)

-iPhone appen-

Back
Topp