Dåp

Missy

Glad i forumet
Har dere døpt deres lille små?:) hvordan gjør/gjorde dere det?

Mat? Lokale? Stort el lite selskap? Etc.

Her blir det ikke dåp før juni, så god tid enda!:) men tenkte å begynne planleggingen:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Døpte når hun var 5 uker gammel. Valgte å ha det lite med kun nærmeste familie, kunne derfor også ha det hjemme. Mye fordi vi gjorde det så tidlig og mor var mye sliten :)
 
Har dere døpt deres lille små?:) hvordan gjør/gjorde dere det?

Mat? Lokale? Stort el lite selskap? Etc.

Her blir det ikke dåp før juni, så god tid enda!:) men tenkte å begynne planleggingen:)


Sent from my iPhone using BV Forum
Sjekk bloggen til fotballfrue :p
 
Blir navnefest på oss, til høsten. God tid. Ca 20 gjester, leier et lite lokale i nærmiljøet, cateringmat og hjemmebakte kaker.
 
vi hadde dåp sist helg, kjempe trivelig :)
vi hadde helt tradisjonell dåp med kirke og buffe på det lokalet hotellet. hadde ca. 32 gjester pluss oss 3 :)
pyntet med blomster, sommerfugler og små plastikk diamanter :)
 
døpte henne 9. februar.
tok det på hotellet jeg jobber på.
så det ble dåp og morsdag på en gang ;) ble litt sånn i huj og hast for plutselig sko vust svigers til USA en mnd og i dag reiste broren hans(som er fadder) til japan og skal være der i 6 uker... så alt ble sopt i hop på en uke... og litt kjipt. følte det ble et enormt press på meg at ting sko være perfekt og folk prøvde å styre alt fra ende til annen så for meg ble det en møkka dag heldigvis så var litlå som vanlig og sov igjennom alt :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Vi skal ha den 13.april, da er han litt over 3 mnd :)
Vi har fått leid et lokale med en bekjent. Dåpskaka hos ei vi kjenner og noen av gjestene tar med seg kaker :)
Tanta mi er baker/kokk, så ho står for varm maten og vi sjøl og min mor lager hver sin salat, slik det både er varm og kald mat :) Vi skal bare ha dei aller nærmeste, så vi blir 20 gjester (inkludert oss).

Jeg har alltid trodd at det er så dyrt med en dåp, men heldigvis fikk vi det ganske billig allikevel :)
 
Her nærmer dåpen seg og jeg har forberedt den i flere måneder :) elsker sånt :) vi skal være hjemme og kaker blir bakt av meg og diverse gjester så er bare snitter som er bestilt. Også må vi kjøpe drikke og litt snacks. Har laget pynt og bordkort og diverse. Gleder meg stort, men har masse rydding, vasking og forberedelser igjen enda :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg tenkte å lage et koldtbord med både varm og kald mat. Forslag til hva?!:) og så har vi selvfølgelig et bord med kaker & snacks:)

Tenker og kun de nærmeste- gitt beskjed til de allerede.

Lagde dere invitasjoner, bordkort og sånt selv?!:) gjør/ gjorde dere noe ekstra ut av pynt etc?!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tapas er jo bra som dåpsmat. Spekeskinker, laks, omelett, eggerøre, kjøttboller, aioli, godt brød, dadler med bacon, gode oster, frukt og grønt??!!
 
Vi skal ha dåp palmesøndag. Vi har store familier, så selv om bare de i nærmeste familie er invitert, blir vi 30 stk. Vi skal ha selskapet i barnehagen der jeg jobber, har bestilt smørbrød og en kake. Jeg skal bake to kaker selv, i tillegg er det noen i familien som skal ha med kake.



Sent from my iPad using Tapatalk
 
Vi skal ha dåp 20.april :) både jeg og min samboer er veldig nær med slektningene våre, vi trodde ikke vi kom til å bli så veldig mange, men vi blir faktisk 64stk!!!!! Uff.. Det blir vell en flott dag likevel :)
Jeg orker vertfall ikke ruinere meg på bordpynt i og med vi må ha en del! Less is more? :p tror det blir vårt tema :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi skal ha humanistisk navnefest i mai. Bare de nærmeste (hans besteforeldre, tanter/onkler og søskenbarn), så vi blir vel rundt 20 stk. Har ikke planlagt mat enda men tipper tapas/ koldtbord av noe slag. Og kaker, mange som kan bidra der:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi hadde navnefest i går. Hadde buffet med mat fra samboerens hjemland -fantastisk mat!!! Og så bakte jeg kaker selv. Vi lånte barnehagen og hadde festen der. Var 14 til sammen, så ikke så stor fest men veldig koselig!

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Gleder meg til å planlegge jeg og:) vi bestilte invitasjonene i går! Elsker prikker, så vi kjører blått med hvite prikker som "tema".


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi hadde dåp den 6 april. Feiret det hjemme med hjemmelaget koldtbord og kaker. Vi var 22 stk . Laget også bordpynt selv :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 

Vedlegg

  • 1397235323675.jpg
    1397235323675.jpg
    110,5 KB · Visninger: 25
Vi hadde dåp den 6 april. Feiret det hjemme med hjemmelaget koldtbord og kaker. Vi var 22 stk . Laget også bordpynt selv :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Så FINT:) lagde du nye merkelapper på all drikke og sånn? Det var stilig:)

andre som har sånne flotte inspirasjonsbilder å vise?:) gøy å bli inspirert:) får mange ideer!:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp