Dåp.

Lykkeliten

Glad i forumet
Vet det er noen som ikke har fått enda å det er veldig tidlig! :)
Men er det noen av dere som har tenkt når dere vil ha dåp?
Vurderer å ha den første uken i Okt men vet ikke om det blir for tidlig jeg?
Er bare at da får jeg med flere i dåpen, fadderen og morfaren reiser å blir borte i en mnd etter det..

Tar gjerne imot tips til bordpynt, navnskilt, invitasjoner osv om noen har det også :)

Vi skal ha dåp 24. november :)

Vi skal ha 13 oktober, da er hun litt over 2 mnd, i kirken sa de at en måtte føle på det selv når man syntes det passet :)

Verdens beste gull kom 5 august <3

Her blir dåpen 3 eller 17 november:)

Min baby er ikke født ennå og vi har bestilt dåp 5. oktober :) Blir døpt hjemme hos oss. Veldig greit å gjøre det slik synes jeg. De to andre er også døpt "hjemme" eller det vil si, eldste hos min svigerinne og yngste hos min mamma (vi hadde så liten leilighet da, at vi kunne ikke ha det hjemme hos oss). Eldste var 4 uker og yngste var 7-8 uker gammel ved dåpen.

Her blir det dåp 20 okt. Her er det ikke dåp hver søndag, og mine foreldre reiser en del, så da var det den dagen som passa:)

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt August 2013

Min baby er ikke født ennå og vi har bestilt dåp 5. oktober :) Blir døpt hjemme hos oss. Veldig greit å gjøre det slik synes jeg. De to andre er også døpt "hjemme" eller det vil si, eldste hos min svigerinne og yngste hos min mamma (vi hadde så liten leilighet da, at vi kunne ikke ha det hjemme hos oss). Eldste var 4 uker og yngste var 7-8 uker gammel ved dåpen.

Sniker litt. Hvordan fungerer egentlig hjemmedåp? Ble litt nysgjerrig her :)

Termin 26. februar <3
Taster fra mobil med app'n :)

Vi skal ha dåp 19.oktober. Da er det dåpsgudstjeneste på en lørdag, og det passer perfekt da alle gjestene bor laaaaangt borte... Slipper å innhalere kakebord før de må styrte avgårde for å komme hjem før midnatt...

Har ikke kommet så langt i planleggingen, utover at vi skal servere hjemmelaget betasuppe med flatbrød og hjemmebakt loff:-) god høstmat. Til dåpene til gutta hadde vi koldtbord i en og skalldyr i en. Liker å finne på noe nytt...

Til bordkort hadde vi: bilde med dåpsbarnet og hver enkelt gjest, navn over bildet og dåpsdato under til eldste. Nr 2 hadde vi skalldyr, så da var servietten en vaskeklut med silkebånd rundt. Navnet til hver gjest på båndet, og et kjeks formet som en andunge tredd gjennom båndet.

Vi skal ha dåp 19.oktober. Da er det dåpsgudstjeneste på en lørdag, og det passer perfekt da alle gjestene bor laaaaangt borte... Slipper å innhalere kakebord før de må styrte avgårde for å komme hjem før midnatt...

Har ikke kommet så langt i planleggingen, utover at vi skal servere hjemmelaget betasuppe med flatbrød og hjemmebakt loff:-) god høstmat. Til dåpene til gutta hadde vi koldtbord i en og skalldyr i en. Liker å finne på noe nytt...

Til bordkort hadde vi: bilde med dåpsbarnet og hver enkelt gjest, navn over bildet og dåpsdato under til eldste. Nr 2 hadde vi skalldyr, så da var servietten en vaskeklut med silkebånd rundt. Navnet til hver gjest på båndet, og et kjeks formet som en andunge tredd gjennom båndet.
Så kjekt med dåp på lørdagen!! Vi har også mange tilreisende. Kan jeg spørr hvor dere skal døpe?:)

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt August 2013

Håper vi kan ha dåp i november. Må sjekke ut med et par stk før vi ringer kirken og avtaler.

Sniker litt. Hvordan fungerer egentlig hjemmedåp? Ble litt nysgjerrig her :)

Termin 26. februar <3
Taster fra mobil med app'n :)

Vi er ikke med i noen sekt altså, bare så det er sagt ;) hehe
Der vi kommer fra (Island) er det ikke så uvanlig at presten kommer hjem til folk for å døpe. Vi bruker presten i den islandske menigheten i Oslo(statskirken) og hun jobber litt over hele landet.
Det er vel egentlig som i kirken, bare ikke gudstjeneste kun dåpsseremonien. Det passer oss mye bedre og tar kortere tid, da vi ikke trenger å sitte i kirken under en gudstjeneste pluss kjøring fram og tilbake hjemmefra - kirke - selskapslokale.. pluss at vi kan velge å ha det på en lørdag. Vi betaler jo selvfølgelig for at presten kommer hjem til oss, men det er en liten pris å betale i forhold til alt det andre vi sparer på det mtp tid, kjøring osv :)
Veit ikke hvordan det er her i Norge, om prestene i den norske kirke drar hjem til folk for å døpe, men det er verdt å sjekke detopp etter min mening :)

Så kjekt med dåp på lørdagen!! Vi har også mange tilreisende. Kan jeg spørr hvor dere skal døpe?:)

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt August 2013

Søm kirke:-) synes det var en strålende ide. Elsker den kirka også, er så fin med all nupenkunsten.

Lillegutt er enda ikke født, men vi har bestemt at han ikke skal døpes. Vi har heller ikke døpt han vi har fra før. Sist så hadde vi ingen ordentlig navnesfest, men en stor 1års bursdag hvor vi leide lokale, det blir nok på samme måten denne gangen :-)

Her blir det navnedag. Og den er 20 juli. Så hu blir over ett år når det skjer. Ble litt for tidlig i år.

Her venter vi til februar siden det skal komme familie og faddere fra andre siden av landet. Stresser ikke så mye med det nå :)

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app

Back
Topp