Dåp!

Vi skal ikke ha dåp, men barnevelsignelse :) men planleggingen går jo på det samme, så svarer likevel :)

Vi har ikke planlagt noe egentlig, men har tenkt at det blir etter jul en gang.. Gjester blir foreldre, søsken med deres familier, babyens oldeforeldre :) De andre gangene har vi hatt koldtbord, men får se om det blir det eller noe annet. Best at det blir minst mulig styr den dagen for oss i alle fall. Og festen blir i menighetshuset (etter møtet) :)

Vi ber også kun nærmeste familie forresten :-) Besteforeldre, oldeforeldre, tippoldemor, tanter, onkler, søskenbarn til babyen (barna til svogeren min) og faddere.

Jeg har foreldre som er skilt med nye partnere, og jeg har tre søsken. Samboer har også tre søsken, hvor en av de har familie selv. Så med faddere blir vi fort over 30 stk!

Inviterer dere familien til fadderne? Samboere/ektefeller og evt. barn altså.

Sendt fra mobilen.

Vi har stortsett hatt par som faddre eller single ;)
Men har invitert barna dems ja...
Alle mine og hans søsken har familie så vi er også maaaange bare me de nærmeste!
Hans familie bor alle på østlandet, men de har vært oppe i andre dåpene så aner jo ikke om de kommer denne gangen!
Tror ikkje oldemødrene (bor på østlandet) kommer siden de er blitt litt skrøpelig!

Vi sitter å vurderer å ha dåp allerede i Novmber. vi er heller ikke kristne, men vi begge er både døpt og konfirmert kristelig. Så da føles det naturlig å døpe barnet kristentlig også, så får han ta et eget valg når han skal konfimeres. :-)

Blir dåp, men mer er ikke planlagt. Her er det dåp ca 1 gang i mnd, så vi tar nok den første søndagen som passer med at mannen er hjemme:) Vi har min dåpskjole som vi skal bruke. faddere får vi ta etterhvert, men blir sikkert 6 stykker siden storebror har det. Om vi tar det hjemme eller leier lokalet kommer ann på hvem vi velger til faddere, sist hadde vi det hjemme. Kjenner jeg gleder meg til å begynne planleggingen, bestille servietter med navn, lage bordkort og pynte.

Her går det vel nesten på rutine.
Her blir det.:
  • Kirkelig dåp.
  • Selskapet holdes i lokale ved skolen.
  • Nærmeste fam og faddere.
  • Serverer gryterett med salat, poteter. loff og kaker til dessert.

Mine har blitt døpt da de er rett rundt 2 måneder å det blir nok til det denne gangen også.
Ikke at jeg har lagt så mye tanke i det men jeg regner bare med det.. :)

Her blir det dåp, siden vi alle i familien er døpt og jeg vil gjerne at ungen skal få ha den tryggheten som jeg syns barnetroen gir :)
Vi vet ikke helt om vi har rukket å flytte til jul, så kan ikke planlegge så veldig mye i forhold til hvor vi vil ha det osv. Men jeg har lyst til å ha det i julen, siden vi har familien spredt utover hele landet. Da er det kanskje lettest å få samlet folk når de har fri i romjulen? :)
Min mor tar det for gitt at vi skal bruke dåpskjolen som alle vi har brukt, farmor heklet den til oss da vi var små. Men den er ikke så fin lenger, litt gulnet og ganske kort. Så jeg har begynt å strikke en ny som jeg syns er veldig fin. Hun blir sikkert fornærmet når hun får vite det, men det får hun bare bli :)
Vi har spurt tre faddere, vi har fire i våre familier så nå prøver jeg å tenke ut en fjerdemann som kan være aktuell :)
Det blir besteforeldre, tanter/onkler m/fam og faddere. Da er vi fort mange nok, syns ikke en dåp skal være så stor, da blir det bare stress.
Har egentlig lyst til å stå for maten selv, men jeg har litt angst for å lage mat til andre (prestasjonsangst) så vet ikke om jeg tør. Men det blir enten et slags koldtbord med kanskje noe varmmat, eller sosekjøtt, og kaker etterpå. Er veldig kakemons, så blir nok litt for mange kaker...:)
Når det gjelder bordpynt og sånne ting så har jeg ikke tenkt tanken engang, det blir ikke så formelt så tror ikke jeg gjør noe ut av det. Duk på bordet og låner sikkert noe service av noen i familien :)

Back
Topp