Dåp!

Frosk

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Så at januar eller februar 2014 allerede hadde begynt planlegging av dåp og fikk litt sjokk! Har noen av dere gjort det? Har ikke tenkt tanken en gang jeg, men det er kanskje mye som skjer i de første mnd etter babyen kommer så kanskje greit å ha tenkt litt på det!?

Har ikke ofret så mye tankevirksomhet på det enda gitt, men noe vet jeg ..
  • Kirkelig dåp.
  • Selskapet holdes hos oss( stort hus).
  • Serverer snitter og kaker.

Vi har ikke engang blitt enige om vi skal ha dåp eller navnefest.. Han vil ha dåp og jeg navnefest..

Her blir det navnefest:). Når vet jeg ikke. Så blir det besøk i huset om det er ferdig, om ikke blir det i lokale:).

Fra mobilen :-)

Her blir det dåp og har dåpskjole fra før, men mer enn det har jeg ikke tenkt på enda :)

Vi har snakket om det, men ikke blitt enige om vi skal ha navnefest eller barnedåp. Tror ikke det er hast enda :) vi må først bli enige om hva vi gjør.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tenker vi bare skal ha en liten feiring for å feire at lillegull er kommet til verden.
Verken navnefest eller dåp i så måte.

Det blir dåp ja ;) Hat ikke planlagt mer enn det men vet at vi vil ha den noe tidligere denne gangen og må derfor bestille kirka like etter fødsel siden "kirka vår" er veldig populær ;)

På "mobben"

Her blir det dåp ja....
Planlegging e vell litt drøyt og kalle det, men ofre det litt tanker inni mellom!
Søster strikka dåpskjole til oss da nr1 kom til verden så den har vi <3
Ellers veit eg at den e ikkje så stor så får vi en stor unge denna gangen og må vi tenke litt fort på dåpen (sånn før lille e 4mnd)....

Ellers har eg ikkje tenkt så masse på det....

Dåp forhåpentligvis i jula.
Hjemme hos oss.
Koldtbord fra samme levrandør som sist.
Må bare bestemme fadderne

Og hvem ber dere?
Ringte samboer da, og han sa vi skulle ha rømmegrøt med spekemat som vi bestiller, hvem vi skulle be og at vi kunne leie lokale. Dåpskjole har vi fra jeg var liten :) så nå er jeg rolig igjen :p

Har ikke døpt noen av ungene jeg :P Syns det hele er teit når man selv ikke er troende eller bruker kirken...(mener ikke å tråkke ned på noen altså ;) )..bare fordi folk han gjort det før oss, så MÅ man følge etter dem? nææææ.. :P:)

MEN, ser ikke ned på de som gjør dette da! For det er jo en hver sitt valg :D Bare MIN mening :P

jeg er heller ikke "kristen" i den forstand. jeg går kun i kirken når jeg må eller vil selv på ikke-kirkelige tilstelninger.
Vi valgte dåp fordi vi mener at ungene skal få ha sin barnetror ti lden dagen de er istand til å ta en standpunkt.
Så da skal konfirmasjonen være den selvvalgte måten å velge sin vei i livet.

hvem ber dere dag?
vi ber nærmeste familie. foreldre-søsken og barn av søsken. Vi er ingen stor familie, men det er mer enn nok.

Har ikke begynt å planlegge, men vet at vi ønsker å bruke samme lokaler som i storesøster sin dåp, samt samme catering og samme gjesteliste. Har også tenkt at vi ønsker å holde dåpen i løpet av januar 2014, helst første halvdel.
Dåpskjole har vi i familien så det er ikke noe stress :)

Vi har tenkt litt på det, men ikke begynt å ordne noe enda. Samboers familie bor 80 mil unna, i Stockholm. Og mine søstre skal begge flytte utenlands, til Polen og USA. Så derfor har jeg funnet ut at vi bør ha dåpen i jula/nyttår om alle de nærmeste skal få til å bli med. Vi har diskutert litt hvem som skal være faddere, hvem vi skal invitere og diskutert litt ang. mat - enten blir det svensk julebord siden vi skal ha norsk julemat i jula, ellers så blir det juletapas eller koldtbord :-)

Tror også vi må leie lokale da vi blir over 30 stk bare med nærmeste familie og faddere.. Har ikke plass til så mange her hjemme, selv om vi har stort hus :-P

Sent from my GT-P7500 using BV Forum mobile app

Og hvem ber dere?
Ringte samboer da, og han sa vi skulle ha rømmegrøt med spekemat som vi bestiller, hvem vi skulle be og at vi kunne leie lokale. Dåpskjole har vi fra jeg var liten :) så nå er jeg rolig igjen :p

Vi har hatt "bare" nærmeste familie (besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler, søskenbarn og faddre)
Men siden jeg har 3 søsken og mainn har 4 så blir det fort litt masse folk!
Åsså har vi hatt 6 faddrer til hver av de to andre ungene! Søsteren min og mannen er f.eks både tante/onkel og fadder til største jenta!

Til snuppa leide vi lokale og laga koldtbord selv, til prinsen hadde vi det hjemme og laga koldtbord selv!
Tror vi må leie lokale denne gangen da vi har andre møbler hjemme sånn at ommøblerings mulighetene ikkje er like store som før :p

Vi har allerede valgt to faddre ( de er spurt og sagt ja) :)
Så skal vi spørre min eldste tantegutt (17år), han er min første fadderunge også ;)
Så må vi snakke me presten om vi får lov å ha tantejenta mi som ikkje er fylt 15 enda ;)

Vi ber også kun nærmeste familie forresten :-) Besteforeldre, oldeforeldre, tippoldemor, tanter, onkler, søskenbarn til babyen (barna til svogeren min) og faddere.

Jeg har foreldre som er skilt med nye partnere, og jeg har tre søsken. Samboer har også tre søsken, hvor en av de har familie selv. Så med faddere blir vi fort over 30 stk!

Inviterer dere familien til fadderne? Samboere/ektefeller og evt. barn altså.

Sendt fra mobilen.

Back
Topp