dåp.

litjejenta

Forelsket i forumet
Det er kanskje ekstremt tidlig å tenke på..emoticon
men, jeg har begynt å tenke på dette. Har sett flere plasser at det er normalt mellom 3-5 mnd. Og rett etter en fødsel er jo ikke lange tiden.

Så, når har dere døpt deres tidligere barn?
Noen som er like tidlig ute som meg å begynne å tenke på dette? :P

Gullet ble født 27 februar ifjor og ble døpt 22 mai. Tenker at han her blir døpt i november. Men har ikke planlagt noe enda, venter til han blir født,gjorde det med gullet og. Men hyglig å planlegge selv om det er tidlig, en del av det å glede seg :)

Døpte da småen var 3 mnd.

Hehe, jeg er vel allerede i full planlegging/tenkeboks ang både dåp og bryllup her. Siden jeg har familie langt oppi nord, og sør landet så vil jeg helst ha i oktober engang, senest begynnelsen av november. Så for min del 2 mnd etter at ungen er kommet til. Fikk litt panikk når jeg tenkte her en dag at  "Oi, jeg må planlegge dåp som blir om knapt 6 mnd og et bryllup som blir i 2013" så jeg titter litt på lokaler og pynt til dåp. Vet hvilken kirke vi skal bruke, blir det samme som vi skal gifte oss i. Litt kos, kirken blir jo litt sånn "familie kirken" da, når vi bruker den til alt.

Min første var 2mnd 5dager. Denn egangen blir det nok også rundt 2-3mnd

Jenta mi ble døpt 2 mnd gammel, denne gangen skal jeg vente en mnd lengre. Så blir nok i midten av november en gang tenker jeg

Første jenta vår ble døot cirka 2 mnd gammel synes det var greit. Og hun andre var vel 2,5 mnd. Så regner med å hå dåp i slutten av oktober seinest begynnelsen av novenber. Vil ikke det skal komme for nærme jul. 

Første jenta vår ble døot cirka 2 mnd gammel synes det var greit. Og hun andre var vel 2,5 mnd. Så regner med å hå dåp i slutten av oktober seinest begynnelsen av novenber. Vil ikke det skal komme for nærme jul. 

Her blir det ikke noe dåp ;) Skal ha navnedag vi! Ingen i familien min er døpt, så navnedag er liksom vår tradisjon... Og siden pappan heller ikke er medlem av statskirken blir det veldig unaturlig å ha dåp i kirken fos oss! Men vi har planer om å ha en flott navnedag, men blir nok ikke før etter neste jul tenker jeg, så har ikke planene helt klare enda ;D Men er jo koselig å begynne å tenke på da..

Her kommer vi til å ha navnefest rundt november/desember tenker jeg:) Har ikke diskutert det så mye ennå, men er nevnt:) Har vel bestemt en "fadder".

Eldstemann her ble døpt da han var 5 mnd, da ga jeg etter for presset fra barnefar og hans familie...

Foreløpig yngstepia ble døpt da hun var 5 nesten 6 år, da var det et ønske fra henne selv.

Lillemann i magen må jeg nok føye meg litt til familien og døpe før nyttår iallefall, har bestemt fadderne, og spurt dem, bestemt maten og lokalet, og har mesteparten av pynt og klær klart. Mangler egentlig bare gutten, kirken og datoen :)

Blir navne fest her!

Her blir det dåp  i Oktober... De 2 andre barna er døpt når de var en dag unna 3 mnd:)
Faddere har jeg ikke begynt å tenke sånn helt enda på nei..

Jeg er usikker på om vi skal døpe lillejenta vår, er ikke døpt selv, så har sagt at det er opp til pappan å bestemme det. Hvis det ikke blir dåp blir det heller ikke navnefest :)

T er født 24 august og ble døpt 3 desember.. det var det seneste jeg syns passet mtp jul.. så denne snuppa her blir nok døpt tidligere.. oktober tenker jeg.. har allerede tenkt på det ganske lenge, og det som blir det vanskeligste er å avgjøre om jeg skal bruke samme dåpskjole som T brukte, eller om jeg eller svigermor skal strikke/hekle en ny en...
Det må avgjøres i løpet av påska for det tar jo litt tid...

Vi kommer til å ha dåp ved ca 3 mnd. Håper at det er mulig å ha dåp i en barnegudstjeneste, slik vi hadde med eldstemann - men det var en annen kirke. Så må ta kontakt med kirken litt nærmere...

Har begynt å tenke på faddere, og lurer på å strikke kjole til vesla. Jeg strikket dressen Calle brukte etter dåpen, så kanskje en kjole til henne hadde vært moro :) 

Ingen er døpt i min familie, og føler ikke så sterkt for dåp selv, men er viktig for mannen...

Jenta mi ble døpt når hun var 3,5 mnd..

Neste jenta blir døpt i begynnelsen av oktober. Lokale er bestillt allerede.. Og det er fordi at dåpen vil foregå på en annen del av landet, der jeg kommer fra, og der all familie bor.

Har de fleste planer klar. Gjør mye likt som forrige gang og døper rundt 3 mnd. Men denne gangen skal vi ha det hjemme :) (dåp i kirken da seff)

Back
Topp