Dåp!

Bizarre

Glad i forumet
Den 6.mars skal lille Noah døpes i en nyyyydelig kjole farmora hans har strikka <3
Vi skal lage bamse-sjokoladekake, muffins med sånn fancy, blå "frosting", ostekake med limegrønn gele, verdens beste og en helt utrolig flott marsipan dåpskake som jeg skal bestille :

Skal stå "Noah" på kaken og datoen for dåpsdagen <3

Utover kakene er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg skal pynte, så der trenger jeg deres hjelp.
Jeg skal ha det hjemme hos oss, og tenkte å ha hvite duker på bordene (nervøs fløyel) og slik lyseblå løper i midten. Så har jeg bestilt noen blå "diamanter" på ebay som jeg skal strø litt rundtomkring, men jeg vil gjøre noe litt mer spesielt også.
Noen som har noen gode ideer til meg?
Kanskje dere vet om noen fine nettsider med litt bilder fra dåp som kan gi litt inspirasjon? [:D]

jeg kjøpte pynt på decorium.no , der har de en link hvor en kan få litt inspirasjon også

ORIGINAL: Bizarre

Den 6.mars skal lille Noah døpes i en nyyyydelig kjole farmora hans har strikka <3
Vi skal lage bamse-sjokoladekake, muffins med sånn fancy, blå "frosting", ostekake med limegrønn gele, verdens beste og en helt utrolig flott marsipan dåpskake som jeg skal bestille :

Skal stå "Noah" på kaken og datoen for dåpsdagen <3

Utover kakene er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg skal pynte, så der trenger jeg deres hjelp.
Jeg skal ha det hjemme hos oss, og tenkte å ha hvite duker på bordene (nervøs fløyel) og slik lyseblå løper i midten. Så har jeg bestilt noen blå "diamanter" på ebay som jeg skal strø litt rundtomkring, men jeg vil gjøre noe litt mer spesielt også.
Noen som har noen gode ideer til meg?
Kanskje dere vet om noen fine nettsider med litt bilder fra dåp som kan gi litt inspirasjon? [:D]

Fiiiin kake! :) vi skal også ha dåp den dagen! har vært å handlet på "løiten lys" de har ikke så fin nettside, men veeeeldig masse fint i butikken... kanskje de har butikk nær deg? ;) jeg klarte i alle fall å bruke skummelt masse penger der [:D]

så fin kake[:D] hva med å lage bilde på lys som pynt..? d er super fint..

jeg lager 16 stk siden d er 16 familier som kommer. så får de ta med seg 1 lys når di går hjem.. de blir ganske fine.

Så spennende ;)
Morsomt med dåpsforberedelser også - er så mye fint å hente inspirasjon på fra nettet..
jeg lagde også mini cupcakes som vi pyntet ;)

Bestilte også kake med prinsekrone og bilde - problemet er at ingen tør å spise pynten,så blir en dyr kake for pyntens skyld ;) Lykke til med dåp ;)

ORIGINAL: lena89

jeg lager 16 stk siden d er 16 familier som kommer. så får de ta med seg 1 lys når di går hjem.. de blir ganske fine.

Åh, så flotte lys og kjempefin ide å lage et til hver som gjestene kan få ta med hjem [:)]
Er det vanlige bilder du har brukt?

ORIGINAL: Nøtteknøtt

Slik ble vår dåpskake ;)

HVordan ble deres ?

Så nydelig dåpskake [:)]
Hvor har du bestilt den??

ORIGINAL: Bizarre

ORIGINAL: lena89

Åh, så flotte lys og kjempefin ide å lage et til hver som gjestene kan få ta med hjem [:)]
Er det vanlige bilder du har brukt?

man printer ut bilde i d størrelse ein vil ha.. har bilde på lyset så har man på bakepapir.. stryker over med litt varme. bare nok til at bilde smelter inn. så pynter mann lyser slik man vil ha d.. ganske enkelt og lett..

ORIGINAL: *Astridmamma*

bruker du vanlig papir eller fotopapir da? hmm.. må vel kanskje teste ut det der jeg også..

Dette lurer jeg litt på også, pushpush! [:)]

ORIGINAL: TS2010

ORIGINAL: *Astridmamma*

bruker du vanlig papir eller fotopapir da? hmm.. må vel kanskje teste ut det der jeg også..

Dette lurer jeg litt på også, pushpush! [:)]

Jeg brukte vanlig papir [;)]

Back
Topp