Dåp og sånt!

alice_

Glad i forumet
Det må sies at det er ei stund til jeg skal ha dåp [:D] Må vel få ut ungen først. :P men jeg liker å ha litt kontroll på planene mine, og siden jeg ikke har gjort detta før, så lurer jeg på litt saker og ting!

Vi skal invitere rundt 35 pers med stort og smått! Maten er ca planlagt!
Men jeg lurer på hva resten vil komme seg på!

Hvor mye brukte du på

- Duker, pynt, bordkort?
- Kaker
- Annet?

Og ang servitører, hvor mange? Kjentfolk/Profesjonelle? Og hva betalte du dem? :)

Tusen takk for svar. :)

dytt :)

Dytter med jeg[:)]
Planlegger dåp her også!

Men vi skal ha koldtbord da, så vi skal ikke ha servitører..
Du har ikke noen venninner som hadde gjort jobben da?
Eller yngre familiemedlemmer? De synes ofte slikt er stas. [:)]

Da sparer du hvertfall penger, profesjonelle servitører skal vel ha sitt..

Kaker bruker vi lite penger på, skal bestille hovedkaken / dåpskaken av bakeri,
mens resten skal vi lage selv. [:)]

vi har hatt det på en lokal cafe. der har de lagd maten, biff gryte med ris salat og brød, kaffe er inkl, men vi betalte for brusen... de satt frem maten på et bord så gikk vi selv å forsynte oss... så det går jo an å gjøre hjemme eller leie et lokale og, da slipper du servitører...

vi har hatt 25-27 tilsammen og da har prisen blitt 4500tusen, inkl en marsipankake...det er da middag som de har laget, kaffe og brus, husleie 500kr og vi slipper å rydde...

vi hadde ikke bordkort, men faddere satt på hver sin side av oss så satt resten der de ville, vi hadde hesteskoformasjon på bordet.

ORIGINAL: *Hønemamma*

Dytter med jeg[:)]
Planlegger dåp her også!

Men vi skal ha koldtbord da, så vi skal ikke ha servitører..
Du har ikke noen venninner som hadde gjort jobben da?
Eller yngre familiemedlemmer? De synes ofte slikt er stas. [:)]

Da sparer du hvertfall penger, profesjonelle servitører skal vel ha sitt..

Kaker bruker vi lite penger på, skal bestille hovedkaken / dåpskaken av bakeri,
mens resten skal vi lage selv. [:)]

Har ikke så masse familie i disse traktene, men får saumfare samboerens familie litt!
Ja, kaker blir vel bidrag fra familie og venner, pluss en dåpskake da!

Mest spent på det med dekorasjoner, hvor dyrt det blir!

Mat har jeg planlagt at gjestene skal få velge i en meny, som vi sender med invitasjonen. :)
Er en god del "liker-ikke" i familien, så det er enklere sånn. I tillegg til at jeg ikke liker koldtbord. :P
Har allerede fått prisliste fra ett lokalt catering-firma, og maten vi velger, blir billigere enn koldtbord, men igjen, vi trenger sevitører, så det går vel opp i opp! :P

dytter igjen!

lokalet kostet 1000 kr, vi hadde smørbrød til maten, brus kjøpte vi igjennom en i familien på rignes, jg bakte kake + 4 andre i familien. kjøpte bordkort på panduro og pyntet dem med små hender og føtter. kjøpte kubbelys på nille og festet pyntetråder rundt =)

Hmmm regner med å gjøre omtrent som sist.... holde d hjemme, syns d er mest koslig. Snitter til mat. Bestille en kake, fam baker resta... mamma ordna med blomster oppsatser. Hadde ikke bordkort (mulig jeg lager d til neste). Bord og stoler lånte vi fra den lokale fotball klubben, som gubben har vært aktiv i :0) Ellers var d servietter og litt små pynt på bordet bare jeg kjøpte. Jeg liker d enkelt å greit. Så brukte ikke så mye vi...

Med Adrian hadde vi koldtbord. Var 30 ca.. Lokalet kosta 500?`men det fikk vi i gave. Maten kosta 6-7000 med kake. Vi fikk mange til å lage kaker, så vi hadde MYE. Og av maten så var det mest spekemat og kyllinglår igjen. så neste gang tror jeg vi har mye pålegg og mange flere karbonader. For karbonadene forsvant med en gang. Hehe.. Brukte vel 300,- på dekorasjoner. 300 på blomster. Lagde egne små oppsatser i oasis. kjøpte hortensia, hvite roser, hvit lisantus og brudeslør. Det ble faktisk veldig bra. Fikk mye skryt av det.
Neste gang så blir det noe av det samme. Er så glad for at vi ikke lagde maten sjøl. For jeg har ikke kunnskap.
Ellers så kikka vi på vindfjelltunet, men ble litt dyrt der og da.. [;)]
tror vi brukte 8000 på dåpen jeg.. [8D]

Back
Topp