Dåp og drikke

Syns liksom ikke alkohol er noe greit i dåp, egentlig. Det er en "babydag", og alle vil liksom holde og kose med baby! Så da hadde jeg ikke vært fornøyd med å låne ut babyen. :)

Vi hadde kaffe og brus.
Er det normalt med alkohol i dåp? Aldri hørt om det før..
Men synes ikke det passer seg, siden du feirer jo dagen til babyen. Du ville vell ikke servert alkohol i 1årsdagen?

Vi hadde brus, farris og vann :) og så klart kaffe og te til kakene.

Vi serverer ikke alkohol i en slik setting, og alkoholfritt øl har aldri vært vurdert som relevant.

Vi hadde brus, kulsyrevann, kaffe og te. Vi kjøpte 1,5 L flasker på tilbud :) billigere

Jeg husker faktisk ikke helt, vi hadde nok helt sikkert alkoholfri øl i alle fall men tror ikke vi hadde ekte vare. Men jeg har forsåvidt ikke noe imot å servere bittelitt øl til maten i en dåp heller.

Hva serverer dere?
Kunne dere hatt alkoholfri øl?
Vi har ikke snakket om det, er jo veldig tidlig enda for vår del, men jeg tenker at vi kommer til å servere brus, (muligens alkoholfritt øl?) og kaffe. Kommer litt ann på hva vi velger til mat.
Sist vi var i navnefest var det litt brus og endel forskjellige øl, i tillegg til gammeldansk. Dette var en norsk-dansk navnefest og jeg tror det kommer helt ann på hvem man inviterer og hva slags bakgrunn man selv kommer fra. Hadde noen spurt meg for seks år siden hadde jeg sagt at det var uaktuelt med alkohol i dåp/navnefest, men jeg merker at når man er med folk som tar seg en øl for smakens skyld (til maten) så får man et mer naturlig forholdt til det. For INGEN blir beruset av en liten øl. Jeg var avholds i navnefesten så jeg hadde nok fanget opp om noen hadde blitt brisne, men det skjedde ikke.

Alkohol, absolutt ikke! Men alkoholfritt til de voksne som ikke er så glad i brus så ser jeg ikke problemet, selv hadde vi bare vann til middag da vi serverte laks, følte d ikke passet med noe annet:)

Back
Topp