Dåp og bryllup?!

lomittra

Glad i forumet
Vi er jo forlovet, og har tenkt å gifte oss. Men jeg syns det er et ork jeg  Ikke har jeg lyst på noe stort bryllup heller, men har lyst til å gifte meg i kirka. Og hele hans familie bor på andre kanten av landet...
Så fikk jeg idèen om at vi kunne jo gifte oss samtidig som vi døper lillemann, uten å fortelle det til andre enn forloverne på forhånd!  Da er værtfall hans gamle mor og ene broren med familie her...  Da føler jeg det blir litt mer legitimt å ikke invitere hele slekta og venner også!

Men vet liksom ikke helt hvordan jeg skal gripe det an!
Skal jeg gifte meg i bunad, eller døpe lillemann i brudekjole?
Skal vielsen eller dåpen være først?
Er det ok å bare ha et vanlig dåpselskap eller må vi ha en litt finere middag?

Er det noen som har erfaring med dette? Eller har vært i en slik dåp/bryllup? Hadde vært fint med litt tips

Husk du må sende søknad til forlkeregisteret først ....de har minst 3 uker før du får godkjenning til å gifte deg......ikke noe impulsgifting her i landet nei.
Bruk bunad som du hadde tenkt til dåpen når du er i kirken, så kjøper du deg en fin kjole til selskapet etterpå det må jo ikke være brudekjole:-)
Gratulerer og lykke til

vet noen som gjorde det men der visste alle det på forhånd. De gifta seg først og så hadde de dåp, mener jeg rekkefølgen var. Ungen ble døpt med mor i brudekjole.

Den middagsdelen må dere bare sjøl gjøre som dere føler er best tenker nå jeg. Men kan jo hende gjestene forventer litt mer når det plutselig også er bryllup. Vet ikke om disse tingene gjorde deg noe mer klokere.
Dere må uansett ha lykke til med planleggingen. Synes det funker greit å slå sånt sammen [:)]

ORIGINAL: zagganini

Husk du må sende søknad til forlkeregisteret først ....de har minst 3 uker før du får godkjenning til å gifte deg......ikke noe impulsgifting her i landet nei.
Bruk bunad som du hadde tenkt til dåpen når du er i kirken, så kjøper du deg en fin kjole til selskapet etterpå det må jo ikke være brudekjole:-)
Gratulerer og lykke til

Takk [:)] Nei ingenting som skal være enkelt her i landet...  Men minst 3 uker??? Da må vi virkelig få ut fingeren og bestemme oss/planlegge!

ORIGINAL: minoja

vet noen som gjorde det men der visste alle det på forhånd. De gifta seg først og så hadde de dåp, mener jeg rekkefølgen var. Ungen ble døpt med mor i brudekjole.

Den middagsdelen må dere bare sjøl gjøre som dere føler er best tenker nå jeg. Men kan jo hende gjestene forventer litt mer når det plutselig også er bryllup. Vet ikke om disse tingene gjorde deg noe mer klokere.
Dere må uansett ha lykke til med planleggingen. Synes det funker greit å slå sånt sammen [:)]

Mye av grunnen til at vi ikke vil fortelle det er at vi ikke ønsker at folk skal bruke masse penger på å kjøpe ting vi ikke trenger! Vi har huset fullt av både nyttig og unyttig, og trenger faktisk ikke mer... Har bare lyst til å gifte oss [:)] Og det  hadde jo vært litt stas med brudekjole [:D]

ORIGINAL: Fru Keeet

Jeg syns du fint kan døpe lillemann i brudekjole!
En på jobben fotograferte nettopp i dåp/bryllup der alle gjestene satt i kirka, og da gudstjenesta begynte kom brudeparet inn med dåpsbarnet på armen, og slik overraska de familien. Syns det var fint [:)]

Litt slik jeg ønsker det [:)]

jeg har vært i et slikt bryllup, da hadde mammaen brudekjole på og ungen på armen istedet for brudebukett..
Vi brukte forresten under 2 uker fra vi bestemte oss til papirene var i hus (spontanbryllup kombinert med dåp her og, men vi gjorde det i all hemmelighet og borgelig) men da var alle veldig behjelpelige med å få papirene iorden for vår del[:)]

Vi giftet oss og døpte samtidig. Han ble døpt etetr vielsen. Gikk kjempe fint det[:)] Jeg hadde brudekjole på og han dåps kjole. Min far gikk med meg opp kirke gulvet, mens svigers bærte han og kom rett bak oss. Litt koselig synnes jeg. "alle" ble liksom involverte. Min mor som forlovet og fadde for gutten. Min far fulgte meg og var fadde for gutten. Svigers bærte gutten opp kirke gulvet. jentene brudepiker[:)]

Du kan jo bare ha på deg en fine kjple om du ikek vil ha brudekjole. Eller bunad. Er jo mangen som gifter seg i bunad og[;)]

Vi adde koldtbord til middag, og varm svinestek. Kaffe bordet ble dekket som dåpsbord. Dåps servietetr og dåptlys. Pluss dåps kransekake. Vi hadde vår egen kransekake[:)]

Bare send en pm om du lurer på noe[:)]

her hadde vi kombinert bryllup, barnedåp og dåp

slikt vi hadde det var det dåp , barnedåp også giftet oss

vi hadde koldtbord

send PM om du lurer på noe [:)]
jeg hadde noe på meg som skjulte kjolen.[;)]

ORIGINAL: Mibah

jeg har vært i et slikt bryllup, da hadde mammaen brudekjole på og ungen på armen istedet for brudebukett..
Vi brukte forresten under 2 uker fra vi bestemte oss til papirene var i hus (spontanbryllup kombinert med dåp her og, men vi gjorde det i all hemmelighet og borgelig) men da var alle veldig behjelpelige med å få papirene iorden for vår del[:)]

Da skal jeg virkelig ringe å sjekke om det er mulig å få orden på papirene i morgen [:)] Blir litt glad for å høre at flere har brukt brudekjole, for det er det jeg har mest lyst til da [:D] Men tenkte kanskje det var litt spesielt å døpe gutten i brudekjle [8D]

Back
Topp