Vi er jo forlovet, og har tenkt å gifte oss. Men jeg syns det er et ork jeg [8D] Ikke har jeg lyst på noe stort bryllup heller, men har lyst til å gifte meg i kirka. Og hele hans familie bor på andre kanten av landet...
Så fikk jeg idèen om at vi kunne jo gifte oss samtidig som vi døper lillemann, uten å fortelle det til andre enn forloverne på forhånd! [:D] Da er værtfall hans gamle mor og ene broren med familie her... Da føler jeg det blir litt mer legitimt å ikke invitere hele slekta og venner også!
Men vet liksom ikke helt hvordan jeg skal gripe det an!
Skal jeg gifte meg i bunad, eller døpe lillemann i brudekjole?
Skal vielsen eller dåpen være først?
Er det ok å bare ha et vanlig dåpselskap eller må vi ha en litt finere middag?
Er det noen som har erfaring med dette? Eller har vært i en slik dåp/bryllup? Hadde vært fint med litt tips [:)]
Så fikk jeg idèen om at vi kunne jo gifte oss samtidig som vi døper lillemann, uten å fortelle det til andre enn forloverne på forhånd! [:D] Da er værtfall hans gamle mor og ene broren med familie her... Da føler jeg det blir litt mer legitimt å ikke invitere hele slekta og venner også!
Men vet liksom ikke helt hvordan jeg skal gripe det an!
Skal jeg gifte meg i bunad, eller døpe lillemann i brudekjole?
Skal vielsen eller dåpen være først?
Er det ok å bare ha et vanlig dåpselskap eller må vi ha en litt finere middag?
Er det noen som har erfaring med dette? Eller har vært i en slik dåp/bryllup? Hadde vært fint med litt tips [:)]

Har snakket med folkeregisteret nå, og de godtar kun orginal underskrift på papirene. Og gubben er på havet på jobb til 23.2... At han scannet og mailet papirene var ikke bra nok. Så kunne de ikke garantere at de rakk og behandle

Kan jo feks gjøre det hos sorenskriveren iløpet av sommeren...