Dåp/ navnfest

*Høna*

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Noen som har begynt å planlegge dåp? Del gjerne inspirasjonsbilder her ☺

Har begynt å tenke på det, maten er grei da for den fikser mamma og stefaren min. Resten er ikke planlagt heller ikke når, hvor og hvem jeg skal ha som faddere Haha

Har kommet så langt til at vi vet hvor vi skal ha det og hvem vi skal be:) håper noen har noen inspirasjonsbilder:)

Har så smått begynt å planlegge litt! Så er det denne gjestelisten da :(

Jeg har større familie enn samboeren min. Nå er jeg oppe i 24 stk. Det er min familie, hans familie, pluss faddere og gudforeldre.

Nå har jeg ikke regnet med hans tanter osv. De har vi ikke så mye kontakt med. Så er veldig usikker. Så vet jeg at det er en del drama mellom enkelte der.
Men regner med at jeg sender de en invitasjon :) bedre det enn å ikke sende ut noen å bli "hatet"

Hvor mange har dere invitert?

Jeg har større familie enn samboeren min. Nå er jeg oppe i 24 stk. Det er min familie, hans familie, pluss faddere og gudforeldre.

Nå har jeg ikke regnet med hans tanter osv. De har vi ikke så mye kontakt med. Så er veldig usikker. Så vet jeg at det er en del drama mellom enkelte der.
Men regner med at jeg sender de en invitasjon :) bedre det enn å ikke sende ut noen å bli "hatet"

Vi fant ut at vi kun ber nærmeste, så ikke tanter osv for da er vi brått oppi 50 stk. Så vi har ca 18 stk som vi ber til mat, så kan de andre komme innom og ta en kaffe og et kakestk om de vil :)

Vi har invitert 20 stk, inkludert små barn. Vet at 2 av dem ikke kommer, samtidig som vi er usikker på 2 andre..( oldeforeldre som må vurderes samme dagen)
Vi inviterer bare våre foreldre, søsken, deres barn, faddere og besteforeldre.

Vi fant ut at vi kun ber nærmeste, så ikke tanter osv for da er vi brått oppi 50 stk. Så vi har ca 18 stk som vi ber til mat, så kan de andre komme innom og ta en kaffe og et kakestk om de vil :)
Ååh så smart :) kanskje jeg skal gjøre det samme :) selv om enkelte bor litt langt unna, så tviler jeg på at de gidder reise så langt for litt kake :P men da har de i det minste fått en invitasjon ;)

Ååh så smart :) kanskje jeg skal gjøre det samme :) selv om enkelte bor litt langt unna, så tviler jeg på at de gidder reise så langt for litt kake :P men da har de i det minste fått en invitasjon ;)

De har jo det da, så da kan de jo ikke klage;) hehe
Skulle gjerne bedt alle her, siden vi har veldig god kontakt med morssiden his oss begge, men det blir litt for folksomt:p

Vi inviterer kun nærmeste familie, så blir 16 voksne og 8 barn ☺

De har jo det da, så da kan de jo ikke klage;) hehe
Skulle gjerne bedt alle her, siden vi har veldig god kontakt med morssiden his oss begge, men det blir litt for folksomt:p
Jeg har så stor familie :P fra samboers familie så er det vel 5. Å det er de nærmeste! Fra min side blir det 10, det er uten tanter osv :P

Vi har invitert 30 stk, nærmeste familie + en tante til meg og tre onkler til sambo med fam. Bor langt unna familie, så koslig å ha de med :) Skal lage koldtbord, får hjelp med noen kaker og lager dåpskaken selv. Pynten skal være i rosa og mintgrønn, om jeg finner nok i mintgrønn. Har slitt litt med det så tips mottas med takk :) Dåpen er om tre uker :)

Her har vi invitert 20stk.. Det er inkl oss selv, tre barn og en som sikkert ikke kommer :p
Er bare nærmeste familie :)

Vi skal ha dåp 15.november :)
I helgen var jeg i konfirmasjon og fikk litt inspirasjon.
På tallerkenen lå det slike små pakker med mini marshmallows og hjertesjokolade. Jeg skal innom en butikk som heter congratulations i helgen og se om de har de samme eller lignende i blått :D
ImageUploadedByBV Forum1441957389.111733.jpg

Tenker også å prøve meg på denne mousse kaken med sjokolade, hvit sjokolade og bringebær. Den var kjempegod! Venter på oppskrift ;)
ImageUploadedByBV Forum1441957623.060760.jpg

Jeg har kommet litt lenger i planleggingen da. Kirke og lokale er i boks, servietter er kjøpt da det var noen søte lyseblå med hvite prikker til 40%, lys bestiller jeg på jobb til mandag. Koldtbord ordner mamma og stefaren min (de gjorde det til nevøene mine sin dåp så jeg fikk samme tilbud.
Hovedkake er jeg litt usikker på, må ha melkefritt så får ikke bestilt kremkake så om jeg skal ha det så blir det meg eller stefaren min som lager den. Men kan få bestilt melkefri sjokoladekake så lurer på å gå for det. Så skal jeg ha sjokoladepudding og gele i slike muffinsformer av papp. Mini Pavlova hvor folk kan ta på krem/vaniljekrem og frukt/bær som de selv ønsker. Og så har jeg tenkt til å ha noe frukt. Tenkte jeg skulle bake en kake til men vet ikke helt åssen kake ennå, har lyst på ostekake, men har ikke laget melkefri ostekake før.

Så pynt, invitasjoner og bordkort er ikke planlagt ennå. Og jeg har heller ikke klær til han den dagen og søster trenger nye klær, blir ny "barnebunad" må bare bestille den. Og jeg håper jeg går inn i bunaden min :P så har jeg tenkt til å spørre ei venninne som er fadder til eldste om hun vil være fadder. Hun andre jeg hadde tenkt til å spørre er i Japan under dåpen så blir evt å spørre ei annen venninne om muslimer kan være fadder ellers så spør jeg stesøsteren min. Vil egentlig ikke ha familie som fadder da jeg ikke gjorde det til frøkna og angrer på at jeg ikke spurte søstra mi den gangen (hu er død så kan ikke være nå)...

Inviterer kun besteforeldre, tanter, onkler (med familie selvsagt), oldeforeldre og faddere (bestevenninnene mine). Denne gangen kjøpte en pakke med diverse dyr (ku,gris,sau,hest osv) som.jeg spraylakket blå og skrev på navn med hvit tusj som bordkort..litt annerledes tenkte jeg :) kjøpte noen bittesmå blå smokker på ebay som jeg strødde midt på bordet sammen med 2 blå kubbelys og en blomsterdekorasjon som bestevenninen min laget (hun eier en blomsterbutikk). På gavebordet kjøpte jeg en smal duk fra blomsterforretning som jeg la over midten på bordet og satte hans bordkort der sammen med et blått kubbelys og en rosebukett :)

Vi har også begynt å planlegge, fått dato og kirke og hvor vi skal være etterpå:) lurte på hvordan dere skal gjøre det? Middag også kake og kaffe da kan alle de andre komme som venniner og andre i familien? :) og tips til hvor jeg kan kjøPE pynt :)?

Vi skal ha dåp 15.november :)
I helgen var jeg i konfirmasjon og fikk litt inspirasjon.
På tallerkenen lå det slike små pakker med mini marshmallows og hjertesjokolade. Jeg skal innom en butikk som heter congratulations i helgen og se om de har de samme eller lignende i blått :D
Vis vedlegget 135389

Tenker også å prøve meg på denne mousse kaken med sjokolade, hvit sjokolade og bringebær. Den var kjempegod! Venter på oppskrift ;)
Vis vedlegget 135390
Woooow! Må ha oppskrift :D

Uff føler denne dåpen bare blir styr :p kunne ikke velge dato i kirken selv, og da ble det så mange som ikke kunne komme. Hadde egentlig bestemt å ha festen en annen gang da det ville passe for de fleste, men nå forventer jo gjestene en oppvartning etter kirken uansett, så tror jeg bare skal ha alt på en dag uansett :p

Jeg bestiller isåfall koldtbord og har det hjemme :p satser på vi får plass ;) blir rundt 13 stk

Back
Topp