Dåp? Navnfest?

Blir dåp på nyårert, då e mini ca 3 mnd. Vil ha dåpen i samma kapellet så me gifta oss og jentungen e døypt, så spørs jo litt korti me får muligheten t dåp.
Har bestilt inn litt pynt og bånd frå ebay :P

Vedlegg

• 6mm.JPG
    6mm.JPG
    39,5 KB · Visninger: 24
  • 9mm.JPG
    9mm.JPG
    28,9 KB · Visninger: 24
  • 15mm.JPG
    15mm.JPG
    39,1 KB · Visninger: 24
  • 25mm.JPG
    25mm.JPG
    38,2 KB · Visninger: 23
  • 38mm.JPG
    38mm.JPG
    37,8 KB · Visninger: 23
  • 50mm.JPG
    50mm.JPG
    36 KB · Visninger: 26
  • Charms.JPG
    Charms.JPG
    73,2 KB · Visninger: 26
  • Løper.JPG
    Løper.JPG
    15,1 KB · Visninger: 26
  • Napkin.JPG
    Napkin.JPG
    22,4 KB · Visninger: 25
  • Pyntestein.jpg
    Pyntestein.jpg
    46,4 KB · Visninger: 25
Må bare spørre hvordan dere kan ha bestemt dato? Må det ikke være dåpsgudstjeneste i kirken og plass Mtp at det ikke blir for mange dåpsbarn!?:)

Sent from my iPhone using BV Forum
Har allerede vært i kontakt med kirken her i kommunen, og hun kunne garantere meg at det var dåp den datoen selvom oversikten ikke har kommet enda :P Også må vi jo bare ringe etter fødsel for å booke oss inn ;)

Vi skal ha dåp, kommer til å ha de i kirken hvor vi bor. Vurderte en stund om vi skulle ha folk hjemme etterpå, men tror jeg vil ha lokal. Ligger et lokal rett nedenfor oss. Blir vel rundt ca 3 mnd alderen, er ikke gudstjeneste hver søndag her, en prest som roterer på 5 forskjellige kirker så vi får ta den søndagen de har her. Har ikke så mye å si i grunn. Jeg tenkte å ha litt enkelt i forhold til mat og servering. Kanskje smørbrød og noen kaker. Orker ikke noe stort ut av forberedelsene, er ikke så glad i å stelle i gang fester. Det kommer jo an på hvor mange som kommer også.

Her blir det dåp etter nyttår! Ikkje satt noke dato, veit ikkje korleis det blir med mat enda! Sist hadde vi det vekke, blir muligens på same plassen denne gangen og,,, evt bestille mat derfrå! Blir nærmaste og fadderar. Har ikkje peiling på ken vi skal bruke som fadder denne gangen! Har kanskje ein på lista! Dei to andre hadde 6 fadderar kvar...so føler han bør ha det same! Blir sikkert eine svogeren min, men elles er eg heilt tom. Har brukt opp søskena våre.

Ipaden min <3

Morsomt å se hva dere andre har tenkt :) men hvor kommer dere til å kjøpe pynt fra? Litt her og der, ebay, nille?

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Pynten blir d søstra mi som kjøpe inn å ordne sia ho er interiør(something) å har sin egen bedrift :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Min søster og jeg er begge født i oktober og døpt 25. desember.. Den tradisjonen har jeg allerede sagt fra meg! Orker ikke stress med dåp og masse folk midt i jula,da vil jeg kose meg og nyte babyens første jul og ha litt ro rundt oss. Så blir i januar en gang vil jeg tro,ikke planlagt noe enda :)

Oktober 2014 <3

Blir nok navnefest. Hadde til storesøster. Når og korleis har vi ikkje snakka om enda. Tar det som det kjem. :-) men storesøster hadde vi middag og kaker på hotell med nermaste slekt og venner. Men veit ikkje korleis det vil bli no.

Blir vel dåp i januar tenker eg, samme kirke som storesøsteren. Hører til den kirken i forhold til hvor vi bor. Lokal blir sikkert samme vi hadde til storesøster å ellers noe samme dekket og pyntet. Blir samme vi inviterer som var i storesøster sin. Dåpskjolen den vi søsken,niesene og nevøen min har bruk og den storesøster brukte :)

Sent from my iPad using BV Forum

Blir dåp her, hadde det med storebror og :)

Mer enn d er ikke planlagt. Tenker litt på faddere men, bare en sikker foreløpig :p har ikke spurt men.. :)

Når tenker dere a? Før jul? Etter jul? Her er d så mye bursdager og greier i januar... :p

Blir dåp her, hadde det med storebror og :)

Mer enn d er ikke planlagt. Tenker litt på faddere men, bare en sikker foreløpig :p har ikke spurt men.. :)

Når tenker dere a? Før jul? Etter jul? Her er d så mye bursdager og greier i januar... :p

Vi skal ha dåp 11 januar. Orker ikke å styre så fælt i desember :P

Vi skal ha dåp 11 januar. Orker ikke å styre så fælt i desember :P
Hehe nei ser den.. :)

Her blir mini 4 tidlig i januar, tanteungen blir 6 bare ei god uke etter og i mellom der blir søstra mi 40... :p så regner med det blir tett med lag uansett i januar :p

Skal ikke feire julaften med mine i år så sånnsett hadde d vært koselig med dåp i førjulstiden.

Her blir det ikke dåp før jul ihvertfall, blir nok i januar (evt februar så vi kan slå sammen med storesøsteren sin bursdag siden vi har flere som kommer fra langt unna så ikke de trenger å komme flere ganger på så kort tid). Blir samme kirke som med storesøster, da lagde pappa tapas for oss også fikk vi masse bakehjelp, tenker vi gjør noe lignende nå:)

Jeg ønsker navnefest da jeg ikke er troende. Men tror svigerfamilien forventer dåp. (tror jeg) Og spør enn den blivende far får en til svar det er ikke så nøye for han. Ser ikke helt å kunne bære barnet til dåp for oppdragelse i den kristne tro når jeg ikke tror på gud osv. Og ikke er medlem av noe religion eller lignende. Og faren er vell medlem av statskirken fordi han er døpt og konfirmert og ikke ser behovet for å melde seg ut. Derfor mener jeg at navnefest er det mest naturlige. Om det blir navnefest blir det privat feiring i mnd skifte november desember, eller i januar en gang.

Jeg ønsker navnefest da jeg ikke er troende. Men tror svigerfamilien forventer dåp. (tror jeg) Og spør enn den blivende far får en til svar det er ikke så nøye for han. Ser ikke helt å kunne bære barnet til dåp for oppdragelse i den kristne tro når jeg ikke tror på gud osv. Og ikke er medlem av noe religion eller lignende. Og faren er vell medlem av statskirken fordi han er døpt og konfirmert og ikke ser behovet for å melde seg ut. Derfor mener jeg at navnefest er det mest naturlige. Om det blir navnefest blir det privat feiring i mnd skifte november desember, eller i januar en gang.
Søstern hadde navnfest i kulturhuset her, så ufattelig fint! Men med tanke på at jeg, far og hans 2 barn er døpt, så har vi valgt å døpe lillegutt også :) Litt greit med tanke på konfirmasjon også,om han skulle villet konfirmere seg i kirken :) Men navnfest er faktisk mye finere enn dåp, min mening hvertfall! Så her er det motsatt av hos deg, mamma og pappa, spesielt pappa syns det er helt tragisk at vi skal døpe han, skjønner ikke poenget med å gå i kirka unødvendig osv, men han har jo som morfar bare å stille opp :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Vi går for navnefest denne gangen også, gjennom Human-Etisk forbund. Har ikke meldt babyen på enda, da de ikke er kommet datoer for våren enda. Vi har ikke navnet klart, heller :)

Dåp som brødrene :) Kun nærmeste familie blir invitert, dato er ikke satt. Stresser ikke med det enda, men blir sikkert på nyåret :)

Blir ingen dåp her i allefall, har meldt meg ut fra statskirken. Mulig det blir en navnefest, må sjekke litt rundt først.
Samboer hadde nok lett tatt med ungen til kirken og lagd dåp, men jeg er absolutt ikke troende, så det motstrider meg dessverre..

Blir ingen dåp her i allefall, har meldt meg ut fra statskirken. Mulig det blir en navnefest, må sjekke litt rundt først.
Samboer hadde nok lett tatt med ungen til kirken og lagd dåp, men jeg er absolutt ikke troende, så det motstrider meg dessverre..

Det var en ganske enkel og oversiktlig prosess sist gang. Var en fin seremoni, og det krevde ikke medlemsskap i Human-Etisk forbund. Koster rundt 2000, syns jeg å huske.

Back
Topp