Dåp/Navnfest

FiskeN :)

Forelsket i forumet
Skal dere ha det? Kommet i gang med planleggingen?

Hvor mange gjester?
Mat/kaker? Kjøpe/Lage?
Lokale?
Budsjett?
Dato?

Føler jeg snart må komme i gang, plutselig er julen her med mye styr, og om vi skal ha dåp ca rundt 13.januar (da babyen min er 3mnd), så bør jeg ha litt i orden.

Trenger litt tips fra dere kjenner jeg.. :)

Det va me tenkt å ha, men trur me venter til ut i februar :) orke ikkje planlegginga av det midt i jula ;) men litt er tenkt ut allerede ;)
Men me blir ca 25 stk med berre nærmaste familien, så blir litt...
Kaker baker me sjølv, og så er det sikkert nokon som har lyst å bake :)
Tenkte at me sku ha koldtbord eller tapas. Dette må me få laga, catering eller kokk.
Budsjett tør eg nesten ikkje tenke på eingang.. Blir sikkert mykje :(

Hvor mange gjester? 30 ca inkl små og store,
Mat/kaker? Kjøpe/Lage? BESTILLER middag +dåpskaken,lager resten sjølv
Lokale? LEIER,
Budsjett?IKKE en spesiell sum,mat lokale og kake kommer vel på 4-5000 ,-
Dato?JANUAR en gang

Føler jeg snart må komme i gang, plutselig er julen her med mye styr, og om vi skal ha dåp ca rundt 13.januar (da babyen min er 3mnd), så bør jeg ha litt i orden.

Vi har ikke kommet så langt som å ha noe navnefest for noen av barna:eek::p så blir nok ikke noe for minsten heller.. men dåp blir det hverfall ikke;)

☆★hilsen meg★☆

Vi tenker dåp 12 januar. Driver å etterspør litt priser rundt omkring evt catering. Budsjett: ? Vi blir nesten 30 så det er uaktuelt å ha det hjemme. Har begynt å googlet litt etter inspirasjon, det er jo så mye fint...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hvor mange gjester?
Mat/kaker? Kjøpe/Lage?
Lokale?
Budsjett?
Dato?

Her blir det dåp søndag 12. januar. Da er han akkurat 3 mndr så det passer fint :)
Vi blir ganske mange. Var 42 totalt i storesøsterens dåp så det blir noe rundt der til lillebror også (så sant alle kan komme). Lokaler får vi leie gratis via jobben til svigerfar - helt topp! :D
Vi bestiller nok koldtbordt, føler det blir greiest med så mange gjester - da er det noe for alle og enhver. Veldig fornøyd med det vi fikk sist så det blir nok å bestille fra samme firma. Lager en kake selv og så lager nok mamma en. Min mormor lager boller og kaffegrøt. Dåpskaken bestiller vi fra min samboers kusine som er konditor. Så er det alltids noen flere som tilbyr seg å lage noe, vi endte opp med plenty kaker sist i alle fall :P
Sist kom maten på rundt 8000 og så gikk det sikkert 2000 til duker og dekorasjoner. Regner med at vi må ut med en 10-12000 denne gangen, tenker at prisen på koldtbord sikkert har steget siden sist.

Nå er jeg bare superstresset fordi jeg ikke har fått begynt på innbydelsene enda (lager selv) :P

Vi skal ha dåpen den 29.12
Blir sikkert en del styr og stress siden det er i julen... (Men neste alternativ var 12.januar) og da har vi uansett styr og ståk siden guttongen har bursdag 3... Og mannen i huset har skolesamling fra den 13 :/

Vi skal ha koldtbord og kaker, laget alt selv ink dåpskaken (men god hjelp fra mamma, søster og eine gudmora har allerede tilbydd seg å bake noe)!
Budsjett har jeg ikke tenkt på men så dyrt blir det ikke :)

Vi skal ha det hjemme :)
Tviler på noen i mannen sin familie kommer siden det er i jula (vet nå ikke om de hadde kommet uansett), vi bor i nord og de på østlandet (svigerfar kommer)!

Sent from my iPhone using BV Forum

tenkte i jula, men det ligger visst an til å bli 2014 før det blir dåp. Vi blir ikke så mange og om slekten til sambo ikke kommer, så blir vi vel bare 6-7 stykker. Ikke har vi bestemt oss for faddere heller denne gangen, så det dryger vel litt ut dette tror jeg.

Marius skal døpes allerede til søndag. Blir bare oss og foreldrene til både meg og mannen. Svigermor smører smørbrød, og mamma lager kake. Marsipankake er bestilt.

Godt og bli ferdig med dåpen før jul :-)

skal ringe kirka vi vil ha og høre om de har dåpsgudstjeneste og plass 12 januar, håper det for 5 januar synes jeg blir for tett etter jula, pappa og kona reiser til syden16- 23 og mamma kunne ikke 26 så ellers må vi vente til februar...

Morsomt at denne tråden kom opp nå! Hadde nemlig mareritt om dåpen inatt. At ingenting var på stell og i orden dagen før. Haha!

Vi skal ha dåp 12/1 :-) blir kanskje så mange som 55-60 stk. Har store familier, så skal leie lokale. Vi og foreldrene våres og noen besteforeldre skal lage noen retter hver og bestille noe mat. Blir aaaaaltfor dyrt om vi skulle ha bestilt all maten :-) Har bestilt litt småtterier hjem, invitasjoner osv. Gleder meg masse til dåpen :-D

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Morsomt at denne tråden kom opp nå! Hadde nemlig mareritt om dåpen inatt. At ingenting var på stell og i orden dagen før. Haha!

Vi skal ha dåp 12/1 :-) blir kanskje så mange som 55-60 stk. Har store familier, så skal leie lokale. Vi og foreldrene våres og noen besteforeldre skal lage noen retter hver og bestille noe mat. Blir aaaaaltfor dyrt om vi skulle ha bestilt all maten :-) Har bestilt litt småtterier hjem, invitasjoner osv. Gleder meg masse til dåpen :-D

Kaker blir nok bakt fra flere i familien, men skal bestille en "hoved-dåpskake"( om jeg kan kalle det det..) Har bestilt litt småtterier fra kakeboksen.no og fra klaraform.se - :-)

Vi skal ha dåp 29. des. Gudstjenesten er booket, fadderne er klare og festlokale ble klart i dag. Skal bestille invitasjonene i kveld, men de fleste har allerede fått beskjed om å holde av datoen :-)

Tror vi serverer sodd (veldig vanlig her). Kunne tenkt meg noe annet, men regner med folk er lei mektig julemat så da passer det med noe salt og lett :-) så blir det kaker og kaffe etterpå.

Vi blir 30-35 stk ca.

Sendt fra mobilen.

Absolutt ikke dåp, og heller ingen navnefest. Jeg synes navnefest blir litt snålt, da har jeg heller sansen for skikkelig, god, gammeldags dåp for dem som er troende. Å erstatte det med noe annet bli i mine øyne litt feil. Heller ikke fan av humanistisk forbund, det å skulle gjøre en big deal av å ikke være troende.

Sniker litt fra april :)
Jeg hadde dåp, ikke fordi jeg er så. Troende, men fordi at det er koselig, men samler familien, et fint minne osv.
Trenger ikke være så dyrt. Jeg hadde ikke så masse penger akkurat.
Vi var 35 stk med små. Vi kjøpte elgkjøtt og laget en kjempe god elggryte med grønnsaker, potet, så hadde jeg noen pølser til barna ilag med :)
da hadde vi ca 11 kg kjøtt, å det ble akkurat passelig.
Jeg kjøpte pynt på forskjellig plasser, steiner, lys, blomster, duk og en løper.
Jeg spurte 6 stk om di kunne bake, å det gjorde di, så bestilte vi ei dåpskake.
Så fikk jeg leid et lokale for 700 kr.

Men ja, det blir jo fort noen tusen, men hvis man begynner å spare noen mnd før så får det jo greit. :)
Lykke til!

Absolutt ikke dåp, og heller ingen navnefest. Jeg synes navnefest blir litt snålt, da har jeg heller sansen for skikkelig, god, gammeldags dåp for dem som er troende. Å erstatte det med noe annet bli i mine øyne litt feil. Heller ikke fan av humanistisk forbund, det å skulle gjøre en big deal av å ikke være troende.

Kunne ikke vært mer enig ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Kirkelig dåp her i feb.mnd.Vi har valgt nærmeste kirke til der svigerforeldrene mine bor:) Vi inviterer kun de nærmeste,ellers hadde det blitt en drøss med folk. Av og til er lite og intimt best:) Vi skal dog ha en ekstra feiring når vi kommer til min hjemby i maimnd:)
Vi ønsker ha det hjemme, og har plass til et langt langbord(megastor og lang stue).
I forhold til budsjett så aner jeg ikke enda, kommer ikke til å telle kr ...men handle inn og få det skikkelig flott. Skal handle inn servietter, lys og dekorasjoner på løiten lys. Der har de sinnsykt mye flott til dåp;) Svigermor er en mester i å dekke+pynte bord så der stepper hun inn:D
Maten lager vi selv, så der sparer vi noen kr.selvsagt;) Vi skal ha snitter med eksempelvis roastbeef, eggerøre og laks,karbonade,reker etc. Kokk i familien;)
Jeg tenker jeg baker 2 glutenfrie kaker selv, og bestiller "vanlige" flotte kaker hos Lie Nielsen. Den ene skal være med ole brumm på, og den andre med bilde av veslegutt og små søte blå ugler;)

Og mannen skal lage til bildeshow nede i film/kinostua vår...det var forslag han kom med selv...kan tro hu mor ble glad og rørt:P<3tihi

Så joda, har planene relativt klare;):)

Last edited:
Back
Topp