Dåp/navnefest

Tinndra

Elsker forumet
Hei september damer.
Hører egentlig til i oktober forumet men siden gutten min kom i september håper jeg det er greit jeg slenger meg på her inne hos dere[emoji4]

Er det noen av dere som planlegger barnedåp eller navnefest? Jeg har begynt å planlegge men blir ikke helt enige om datoen, tror dere det blir veldig stress å ha det 16 desember altså uken før jul? Tenker egentlig mest på at gjestene kanskje synes det blir vanskelig å få inn i kalenderen i en ellers så travel og hektisk periode for de fleste.. Mulig vi venter til januar også men hadde vært deilig å vært ferdig med det før jul og blir jo litt ekstra stemningsfullt i desember kanskje[emoji4] Noen andre med erfaring med slike selskap i desember?
 
Hei september damer.
Hører egentlig til i oktober forumet men siden gutten min kom i september håper jeg det er greit jeg slenger meg på her inne hos dere[emoji4]

Er det noen av dere som planlegger barnedåp eller navnefest? Jeg har begynt å planlegge men blir ikke helt enige om datoen, tror dere det blir veldig stress å ha det 16 desember altså uken før jul? Tenker egentlig mest på at gjestene kanskje synes det blir vanskelig å få inn i kalenderen i en ellers så travel og hektisk periode for de fleste.. Mulig vi venter til januar også men hadde vært deilig å vært ferdig med det før jul og blir jo litt ekstra stemningsfullt i desember kanskje[emoji4] Noen andre med erfaring med slike selskap i desember?

Vi har satt dato og har begynt å planlegge dåpen. Vi valgte å vente til Januar siden vi så på Desember som en litt stressende måned å ha dåpen for både oss og gjestene med tanke på at det er nærme jul.
 
Vi skal ikke døpe barnet vårt, men tror jeg hadde blitt litt stresset om vi ble bedt i dåp midt i julestria (og at invitasjonen kommer så sent) Så hadde nok heller ventet til januar (siste halvdel)
 
Her er det mulig å velge 18.11, 26.12 og 27.01 i den kirken vi vil ha, så blir ikke før i januar her [emoji846]
 
Vi har valgt å utsette til januar med navnefest. (Dropper seremoni og hele den pakken, og skal bare ha selskap).
Det er så mye som skjer i desember for alle, at jeg syns det hadde vært stress. Både å holde selskap, og å bli bedt i selskap.
 
Vi følte det ble stress å ha dåpen i desember, og siden familie og venner må reise så blir det faktisk ikke dåp før i mars [emoji4]
 
I tillegg til julestria og eksamener så skal vi flytte i desember, så det ble helt uaktuelt for oss å ta det i desember. Selv om vi ikke hadde hatt flytting og eksamen, så hadde vi nok uannsett valgt januar, det er så mye annet som skjer i desember at det hadde nok blitt mer stress enn kos.
 
Vi skal ha dåp 9. Desember:happy:. Januar og februar er travel nok med masse bursdager også har storesøster 5-årsdag.
Det blir litt hektisk i desember med dåp, men det var mest med tanke på at dåpskjolen skal passe! Så får de som kan møte opp. Har allerede fått noen kommentarer på at de håpte på at det ble litt senere, da kan de like så greit droppe å komme om det ikke passer :happy: Synes det er koselig tid i desember, jul blir det uansett om vi vil det eller ikke. :p
 
Her skal vi ha navnefest 2 februar :)
 
Vi skal ha navnefest 10.november faktisk! Siden det bare er seremoni to ganger i året her vi bor, og neste gang er ikke før mai. Vi kunne valgt vekk seremonien men fant ut at det var like greit at det ble så tidlig. Det ville blitt november eller januar uansett for vår del siden mange har fullt opp i desember [emoji4]
 
Vi skal ha navnefest i april.
 
Vi planlegger dåp i januar.
 
Vi skal han navnefest til våren igjen.
 
Vi skal ha navnefest 1 Desember. Angrer på at vi ikke bare venta halvannen måned (eller lenger). Innser nå hvor mye ekstra stress det blir :p
 
Vi skal ha dåp i morgen...stresset som fy!
Men satser på at dagen blir fin. Selv med masse regn. Får løpe inn i kirken og lokalet [emoji28]
 
Synes desember er en dårlig måned å få inn dåp/navnefest og tenker at de fleste ville synes det ville vært stress å få en sånn invitasjon i den perioden. Vet mange tar det i november eller utsetter til januar
 
Vi skal ha dåp i morgen...stresset som fy!
Men satser på at dagen blir fin. Selv med masse regn. Får løpe inn i kirken og lokalet [emoji28]
Gikk det bra?
 
Det gikk bra [emoji16] Sov seg igjennom nesten hele dagen Men vi hadde bestilt aaaaltfor mye mat så ga bort masse til kirkens bymisjon. De ble glade da! Hehe.
Vanskelig å beregne og flott at det kommer til nytte på den måtem
 
Vi skal ha dåp 30 desember, vi har mye familie og venner som er hjemme i julen så ble mest praktisk slik :)
 
Back
Topp