Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvor gammel er storebror/søster? Kanskje dere kan holde felles arrangement for dem så blir det ikke skjevt?Jeg forstår godt at folk ønsker ritualet med dåp, men er heller ikke kristen og har kun en liten markering.
Er jo flott at feks Humanetisk Forbund har alternativ til de ritualene som vi er glad i, selv om en ikke er religiøs. Har vurdert human etisk seremoni denne gang, men blir det litt rart når første ikke fikk?
Hvor gammel er storebror/søster? Kanskje dere kan holde felles arrangement for dem så blir det ikke skjevt?
Jeg forstår godt at folk ønsker ritualet med dåp, men er heller ikke kristen og har kun en liten markering.
Er jo flott at feks Humanetisk Forbund har alternativ til de ritualene som vi er glad i, selv om en ikke er religiøs. Har vurdert human etisk seremoni denne gang, men blir det litt rart når første ikke fikk?
Det er jo en kjensgjerning at det er lettere å velge noe bort. Så syns ikke tankegangen er rar jeg.Nå er ikke jeg religiøs, og ikke døpt, men jeg synes tanken rundt at man velger å døpe for at det da er lettere å velge til konfirmasjon er litt rar...da har jo foreldrene alt valgt.... Det er jo bare å døpe seg på en av alle gudstjenestene man likevel må gå på om vi vil konfirmeres i kirken, og da er det jo også et bevisst valg at man ønsker å delta i et trossamfunn. Ikke ment som noen kritikk til noen, bare synes tankegangen er litt undelig...;-)
Det er jo en kjensgjerning at det er lettere å velge noe bort. Så syns ikke tankegangen er rar jeg.
Tror det er få 14 åringer som er så overbevist at de velger å døpe seg.. De fleste 14 åringer syns vel det er skummelt nok med den oppmerksomheten en konfirmasjon utgjør, om man ikke skal døpes aleine først..
Vi døper, noe av tradisjon, lite av tro, har hatt en god prat med presten vår om dette, og hun likte tankegangen vår.
Jeg sa ikke at vi gjør det på grunn av det. Jeg syns alikevell det er mye forlangt at en 14 åring skal kunne være helt sikker på at vedkommende er kristen. 14 åringen vi har i hus har mer enn nok med å bestemme seg for hva hun skal ha på brødskivaEn konfirmasjon er jo en bekreftelse på den kristne tro. Man bør vel ikke konfirmere deg i kirka om man ikke kan stå for at man er kristen? (slik at man Evt døper seg i samme slengen). Man kan forøvrig døpe seg feks før en gudstjeneste om man ikke ønsker oppmerksomhet rundt det. Om man som familie er kristne og ønsker å oppdra i den kristne tro, skjønner jeg selvsagt poenget med dåp, men om greia er at det skal være lettere å velge til konfirmasjon, skjønner jeg det ikke, da jeg ikke synes man skal bekrefte noe man ikke kan stå for. Det er jo ikke noe rart at presten er positiv. Kirka trenger jo alle medlemmer de kan få![]()